1

Onderwerp: sheets voor de printer

Hallo,

Wat is het verschil tussen de frosting en icing sheets?
ik heb ze nog niet open durven maken want geen idee of die dingen snel uitdrogen...

Oké beswel clueless hier en hoop op verhelderende antwoorden van jullie.
Ik heb die combinatie deal van Bouwhuis gekocht van Canon met alles dr op en dr aan, denk dan heb ik tenminste alles op voorraad.

is die glansspray ook echt nodig?

Bedankt alvast!

Taart Smakelijk is de naam

Re: sheets voor de printer

Hoi,

Frosty sheet:

De frosty sheet is dun en een printbaar laagje op zetmeelbasis en suiker met vanille smaak. Het zetmeel laagje ligt op een plastic vel om het door voeren door de printer mogelijk te maken. Voor het verwijderen van het plastic vel, is het eventueel handig om de sheet max. 1 minuutje in de vriezer te leggen, waarna je het plastic vel gemakkelijk kunt verwijderen.
Een frosty sheet is uitstekend geschikt om op crème of slagroom te plaatsen. De print smelt als het ware samen met de crème.

Icing sheet:

Een icing sheet is een dun vel fondant. Het kan heel goed op marsepein of fondant worden gebruikt Je knipt/ snijdt ze dan uit zolang de sheet nog flexibel is en laat de plaatjes dan drogen op een vlakke ondergrond, regelmatig even omkeren, om ze goed te drogen. Bevestigen gaat makkelijk met behulp van zeer weinig water of tyloselijm.
Het schutvel van een icingsheet, laat over het algemeen makkelijk los. Mocht het moeilijk te verwijderen zijn, dan is 1 minuutje in de vriezer ook voor deze printbare ondergrond de veiligste oplossing.

Zelf maak ik gebruik van fondant plus sheets, voor mij de beste oplossing.

Ik gebruik nooit de glansspray bij het maken van eetbare prints omdat mijn eetbare printer is ingesteld op de juiste instellingen voor het maken van mooie prints (bijv. matte afdruk en hoge kwaliteit kleurafdrukken). Maar er zijn vast anderen die dat weer anders doen. Succes!

3

Re: sheets voor de printer

Bedankt Saskia voor de info erg handig daar heb ik wat aan

Taart Smakelijk is de naam