1

Onderwerp: ervaringen AEG KM4000

Zijn er mensen die ervaringen hebben met de AEG KM4000?
Heb lang gespaard met de gedachte dat ik echt de Kenwood KMX51 rood wilde.
Maar nu ik het geld bij elkaar heb vind ik een van AEG. Zooo mooi rood!!! :grr:
Kenwood : aluminium en 500 w
AEG:         RVS en 1000 w (en twee kommen,2.8 en 4.9)

OOO help, het geld brand me in mijn zak. :lol:

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

Re: ervaringen AEG KM4000

Ik heb 'm en ik ben er ont-zet-tend gelukkig mee!
'kHeb ook de rode (jeej!). Hij is zwaar en dus stevig, doet z'n werk uitstekend en kan prima brooddeeg aan. Ideaal dat er twee kommen bijzitten, inderdaad.
Mocht je specifieke vragen hebben, laat maar weten... :)

3

Re: ervaringen AEG KM4000

maakt hij veel lawaai, hoe vaak gebruik jij hem? en dus ook voor brood(zwaar)deeg en dat doet hij met gemak??
En hoe zit de kleine kom vast?

neem ook eens een kijkje op mijn Facebook site: taartengoed

Re: ervaringen AEG KM4000

Lawaai: ik was een handmixer en een antieke keukenmachine gewend, dus als je het mij vraagt een verademing. Tuurlijk maakt hij wat meer geluid als je je biscuit op 10 laat draaien, maar dat is logisch natuurlijk. En vergelijking met andere machines weet ik het niet. Ik krijg er in ieder geval geen pijn van aan m'n oren, word er niet oncomfortabel van.

Gebruik: wisselend, soms meerdere keren per dag, soms een paar weken niet. Ik doe er tegenwoordig alles mee, behalve pannenkoeken beslag. Koekjes, taarten, brownies, brood, you name it.

Brooddeeg: Dan mag je 'm max op stand twee zetten, maar ik kan rustig een 700 gram volkorenmeel deeg ermee maken. En das een hele flinke homp, kan ik je zeggen, hihi! Gewoon eventjes rustig z'n werk laten doen, gaat prima.

Kleine kom: Deze zet je op dezelfde manier vast als de grote kom, een soort megaschroefdraad. Gaat heel gemakkelijk, zowel vast als los, maar niet zo makkelijk dat de machine 'm los of vast draait.

Succes met je keuze!