1

Onderwerp: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Ben helemaal in de tompouce deze week geloof ik maar ze zijn ook zo lekker :)

Deze keer met Banketbakkersroom ( natuurlijk van slagroom gemaakt ) en verse aardbeienmousse met een randje vers gepureerde aardbeien.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-GRBDSCPJ-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-U8ZPJMLO-D.jpg

2

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

mijn hemel, wat zien die er weer fantastisch uit. elke keer denk ik, ik ga niet kijken maar het lukt maar niet :lol:
heb je ze in een kookring gemaakt?

groetjes vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

3

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Die zien er heerlijk uit!!!!!!

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

vonn schreef:

mijn hemel, wat zien die er weer fantastisch uit. elke keer denk ik, ik ga niet kijken maar het lukt maar niet :lol:
heb je ze in een kookring gemaakt?

groetjes vonn

Inderdaad in een kookring gedaan Vonn :)

Hartelijk dank weer voor jullie reactie :)

5

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

:9  :9  :9  :9  :9

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

zo'n lekkere trek nu!

7

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Dat ziet er weer heerlijk  en verzorgd uit.

8

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Ik vind het zo leuk dat je ze rond maakt, eens wat anders dan de langwerpige.
Ze zien er lekker en mooi uit.

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Hartelijk dank allemaal weer dames, erg aardig van jullie :)

10

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

ik mag altijd graag naar je creaties kijken dollelollypop,
altijd zien de er verrassend anders uit dan de titel-tekst het zegt.
Zo mooi en netjes afgewerkt...volgens mij een inspiratie voor velen van ons....

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

sanria schreef:

ik mag altijd graag naar je creaties kijken dollelollypop,
altijd zien de er verrassend anders uit dan de titel-tekst het zegt.
Zo mooi en netjes afgewerkt...volgens mij een inspiratie voor velen van ons....


Nou dat is heel vriendelijk gezegd hoor en ik doe het ook om mensen te inspireren.
Daarom ook nooit te beroerd vragen te beantwoorden of recepten te plaatsen als daar naar gevraagd wordt want vind als je leuke reactie's op je creaties krijg je er ook wel iets voor terug mag doen al denken velen er anders over hier op het forum.
Heb ook wel eens iets gevraagd al doe ik dat niet snel maar soms krijg je niet eens een antwoord op je vraag en dat vind ik echt niet kunnen.
Als je niks wilt delen vind ik dat je hier ook niets moet plaatsen want het werkt van twee kanten :)
Wel leuke reacties verwachten en er niks voor terug doen werkt voor mij dus niet en zal daar nooit aan meedoen :)

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Het is al gezegd, maar ik moet ook altijd even kijken naar al jouw creaties!! Dit ziet er ook weer heerlijk uit!! Ik maak zelf ook heel graag zulke dingen, en vind dit ook echt iets om een keer te proberen.
Mag ik vragen hoe je dat randje gepureerde aardbeien doet? Doe je daar gelatine doorheen? Zo ja, hoeveel? En heb je ook een receptje van de aardbeienmousse?
Hoe lang bak je de bladerdeeg?

Alvast bedankt voor je antwoorden!

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Mieke Verheij schreef:

Het is al gezegd, maar ik moet ook altijd even kijken naar al jouw creaties!! Dit ziet er ook weer heerlijk uit!! Ik maak zelf ook heel graag zulke dingen, en vind dit ook echt iets om een keer te proberen.
Mag ik vragen hoe je dat randje gepureerde aardbeien doet? Doe je daar gelatine doorheen? Zo ja, hoeveel? En heb je ook een receptje van de aardbeienmousse?
Hoe lang bak je de bladerdeeg?

Alvast bedankt voor je antwoorden!

Hallo Mieke

Dankjewel voor je compliment en ik heb er even een recept van gemaakt.

Bladerdeeg
     Neem 8 blaadjes bladerdeeg van koopmans, leg die op een bakplaat en bak ze zoals op de verpakking staat.
     maak de plakjes om de 5 minuten even plat en zet dan weer terug in de oven.
     Steek daarna met een kookring de rondjes uit en laat er 4 in de kookring zitten.

     Voor het aardebeienrandje tussenin
     100 g aardbeien puree
     75 g suiker (aan te passen, afhankelijk van de zoetheid van de vrucht)
     2 blaadjes gelatine zacht laten worden in water en goed uitknijpen.

    Combineer de  puree en suiker in een kleine steelpan en breng het naar een kook
    Voeg dan de gelatine in de puree en zet weg.
     
     Banketbakkersroom
     Dan maak de Banketbakkersroom 80 gram baketbakkersroompoeder met 125 ml. Slagroom en 175 ml. Water.
     Doe de slagroom en het water in een kom en voeg tijdens het mixen de banketbakkersroom poeder toe, mix nog                           
     eventjes door.

     Verse aardbeienmousse
     
    160 g aardbeien puree
    65 g suiker (aan te passen, afhankelijk van de zoetheid van de aardbei)
    3 blaadjes gelatine zacht laten worden in water.
    120 g slagroom
    12 g kristalsuiker

    Breng de aardbeien puree en de suiker aan de kook
    Voeg de gelatine toe aan de hete puree
    Haal van het vuur en laat afkoelen (gebruik ijsbad om het proces te versnellen)
    Ondertussen Klop de room en de suiker tot het bijna stijf is.
    Wanneer de aardbei puree niet meer warm is samenvoegen met de slagroom.

    Dan de lagen aanbrengen, eerst de banketbakkersroom in een kookring waar een bodem inzit     doen, dan een laagje             
    van de gepureerde aardbeien en dan in de vriezer zetten totdat het stevig is.
    Dan doe je de aardbeienmousse er bovenop en laat het helemaal opstijven.
    Ik heb het in de vriezer op laten stijven en heb ze er de volgende dag pas uitgehaald maar dat moet je even zelf bekijken want ik had geen haast
    Daarna het andere rondje bladerdeeg er bovenop en versieren zoals je zelf wilt.

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Dankjewel!!! Ik weet wel wat ik morgen ga maken....  ;)

Toch nog een paar vraagjes: prik je de bladerdeeg niet in? En gebruik je voor de banketbakkersroom gewoon de mix van oetker?

Alvast bedankt weer!

15 Laatst bewerkt door dollelollypop (22-05-2015 17:05)

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Mieke Verheij schreef:

Dankjewel!!! Ik weet wel wat ik morgen ga maken....  ;)

Toch nog een paar vraagjes: prik je de bladerdeeg niet in? En gebruik je voor de banketbakkersroom gewoon de mix van oetker?

Alvast bedankt weer!


Ik prik de bladerdeeg wel in maar dat helpt vaak niet echt want het komt alsnog omhoog dus druk ik het tussendoor plat.
Inderdaad gebruik ik de mix voor banketbakkersroom van Dr. oetker, heb ook wel eens die van de sligro of van andere gehad maar maak altijd de verhouding van het pakje van Dr. oetker van alle poeders.
En op het zakje van Dr. oetker staan 140 gram banketbakkerspoeder met 350 ml. water en 250 ml. slagroom het maakt mij dus niet uit welk merk ik gebruik want dit pas ik toe op allen.
Maar over het algemeen heb ik gewoon die van Dr. oetker, wilde we eens anderen proberen maar
Kom toch steeds terug op Dr. oetker :)

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

dollelollypop schreef:
Mieke Verheij schreef:

Dankjewel!!! Ik weet wel wat ik morgen ga maken....  ;)

Toch nog een paar vraagjes: prik je de bladerdeeg niet in? En gebruik je voor de banketbakkersroom gewoon de mix van oetker?

Alvast bedankt weer!


Ik prik de bladerdeeg wel in maar dat helpt vaak niet echt want het komt alsnog omhoog dus druk ik het tussendoor plat.
Inderdaad gebruik ik de mix voor banketbakkersroom van Dr. oetker, heb ook wel eens die van de sligro of van andere gehad maar maak altijd de verhouding van het pakje van Dr. oetker van alle poeders.
En op het zakje van Dr. oetker staan 140 gram banketbakkerspoeder met 350 ml. water en 250 ml. slagroom het maakt mij dus niet uit welk merk ik gebruik want dit pas ik toe op allen.
Maar over het algemeen heb ik gewoon die van Dr. oetker, wilde we eens anderen proberen maar
Kom toch steeds terug op Dr. oetker :)

Nogmaals dankjewel!
Ik ga t eens proberen!

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Mieke Verheij schreef:
dollelollypop schreef:
Mieke Verheij schreef:

Dankjewel!!! Ik weet wel wat ik morgen ga maken....  ;)

Toch nog een paar vraagjes: prik je de bladerdeeg niet in? En gebruik je voor de banketbakkersroom gewoon de mix van oetker?

Alvast bedankt weer!


Ik prik de bladerdeeg wel in maar dat helpt vaak niet echt want het komt alsnog omhoog dus druk ik het tussendoor plat.
Inderdaad gebruik ik de mix voor banketbakkersroom van Dr. oetker, heb ook wel eens die van de sligro of van andere gehad maar maak altijd de verhouding van het pakje van Dr. oetker van alle poeders.
En op het zakje van Dr. oetker staan 140 gram banketbakkerspoeder met 350 ml. water en 250 ml. slagroom het maakt mij dus niet uit welk merk ik gebruik want dit pas ik toe op allen.
Maar over het algemeen heb ik gewoon die van Dr. oetker, wilde we eens anderen proberen maar
Kom toch steeds terug op Dr. oetker :)

Nogmaals dankjewel!
Ik ga t eens proberen!


Graag gedaan hoor en succes :)

18

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Ik ben van plan ze ook ooit te maken, bedankt voor het recept.

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Nokkie schreef:

Ik ben van plan ze ook ooit te maken, bedankt voor het recept.


Graag gedaan hoor :)

20

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

Dolly, zal ik je maar noemen!  Al jou lekkernijen zien er zo ongelooflijk fantastisch uit dat ik gewoon kilo's bijkom van ernaar te kijken.

Ben bijna alle foto's aan het inspikken.  Binnenkort eens een aantal proberen!

Re: Tompouce met verse aardbeienmousse en banketbakkersroom

mamatina1012 schreef:

Dolly, zal ik je maar noemen!  Al jou lekkernijen zien er zo ongelooflijk fantastisch uit dat ik gewoon kilo's bijkom van ernaar te kijken.

Ben bijna alle foto's aan het inspikken.  Binnenkort eens een aantal proberen!


Nou dat is leuk om te horen haha.

Groetjes Marion :)