26

Re: Deel 10 van het nooit stoppende vraag en antwoord topic

Naar mn werk gaan  :lol:
pff ik heb de hele nacht geen oog dichtgedaan, ben heel erg veekouden en mijn stem is weg! Maar ik ga toch maar, misschien gaat het straks beter..

Camping of hotel en waarom?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

lady-vall schreef:

Naar mn werk gaan  :lol:
pff ik heb de hele nacht geen oog dichtgedaan, ben heel erg veekouden en mijn stem is weg! Maar ik ga toch maar, misschien gaat het straks beter..

In de pauze even een frisse neus halen en genieten van het zonnetje dat vandaag speciaal voor jou schijnt... ;) Succes!

28

Toch wel hotel denk ik, alhoewel camping prima is, mits eigen caravan. Eigenlijk slaap ik gewoon het liefste thuis  :lol: besef ik me...

Miniontaart of Vogelkooitaart? Wat vind/lijkt je leuker om te maken?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

29

Ik denk dat een vogelkooitaart het leukste is. Ben niet zo'n fan van Verschrikkelijke Ikke, ik zou heel graag eens een mooi vogeltje maken en die in het allermooiste kooitje doen...

Eens of oneens:
http://3.bp.blogspot.com/_zxdOSKs0ASI/TH-9kC85C5I/AAAAAAAAAo0/eOFwa4brfss/s1600/Loesje%2Ben%2Bvisie%2Bop%2Bschool.png

Perhaps when we find ourselves wanting everything,
It is because we are dangerously near to wanting nothing - Sylvia Plath

30 Laatst bewerkt door mmaas (18-04-2015 13:57)

Oneens. De klas waarin je zit bepaald voor lange tijd wat er in je leven gebeurt. Zo was ik vast heel anders geweest als ik niet jaren lang gepest was op school. Daarnaast helpen docenten net als je ouders je om jezelf te ontwikkelen in het zelfstandig denken. Tenminste goede docenten dan  ;)

Wat heb je liever een opdracht waarin alles vast ligt wat er op de taart moet komen tot het laatste roosje,puntje enzovoorts of een opdracht waar juist totaal niets vast ligt zelfs geen thema en je dus letterlijk de vrije hand krijgt.

31

Tja... liever een middenweg. Ik hou graag een beetje speling in het ontwerp, maar een thema vind ik altijd wel prettig

Thriller of sciencefiction  (qua boeken)?

32

Sciencefiction dan toch. Alhoewel ik momenteel niet zoveel boeken lees, en als ik lees zijn het toch vooral boeken over zelfontwikkeling, mindfulness etc.

Hoeveel taarten maak jij gemiddeld in één maand?

Bianca's bakery

33

Ik heb bijna elk weekend 1 taart,  dus dat zijn er zo 4 per maand.
Wat is je favoriete vulling in een taart?

kHeb daar nog (steeds...) niet zoveel mee geëxperimenteerd, maar vooralsnog mokka-creme, mjum! Niet zo ultrazoet, wel een lekkere structuur.

Wanneer heb jij voor het laatst iets nieuws gekocht voor je taartenbakactiviteiten? Als in uitstekers, molds, etc..

35

Oeh moeilijk... mijn (zelfbedachte) vulling met vruchten en mascarpone denk ik...

Waar ben je echt bang voor??

36

@ tante taartje: vorige week, 2 molds voor een strandtaart.
ik ben echt bang voor het zien van walvissen en haaien, in zo'n grote oneindige donkerblauwe zee...brrr zo griezelig!!

Albert heijn of jumbo?

Bakrecepten om je vingers bij af te likken? Zoek mij op Pinterest ( valerievdmeer ) en kijk bij mijn Cakelicious recepten! Because we love cake

37

Jumbo, omdat die meer in de buurt ligt. Het assortiment vind ik tegenwoordig ook erg uitgebreid.
Maar meestal gaan wij naar Plus, omdat die nog dichter bij ligt. Dus eigenlijk is afstand meestal doorslaggevend.

Klassieke of moderne bruidstaart?

Bianca's bakery

38

Klassiek, wit met opgespoten decoratie vind ik het allermooiste of ivoor...

Lust jij fondant?

39

Ja ik lust het wel. Of ik ervan hou is een 2e. Om een taart heen als een dun laagje is oké, maar een een homp; nee dankjewel.

Spaarlamp of LEDje?

Uhm.... mag fijn kaarslicht ook? :D

Bloemen of planten?

41

Planten....maar er mogen zeker wel bloemen in zitten.
Bloemen in een vaas houden zich niet zo lang, dat vind ik erg jammer. Bloemen die in de tuin staan (en niet afgeplukt worden) mogen van mij ook.

Heb je gehoord van de explosie in Heerlen? ....voor mij wel dichtbij, vlakbij waar mijn zus woont en vlakbij mijn werk. Moest vandaag omrijden.

Bianca's bakery

42

Ja zag het net op het nieuws..heftig!!

Wat vind je een vieze groentesoort?

43

broccoli! Gadsiedarrie :-P

Om even in dit thema te blijven, wat is je favoriete groentesoort?

44

Ik ben een échte sla liefhebber. Eigenlijk alle sla-soorten zijn prima. Maar je maakt me echt blij met eikenbladsla en rucola.

Om ook in dit thema te blijven: welke groentesoort lustte je als kind al niet en vind je nu nog steeds jakkie. En maak je het dan toch wel eens voor je gezin of komt het gewoon niet meer op tafel?

Bianca's bakery

Gekookte andijvie, jegh!

En ik ben lekker alleen thuis, dus ik kook waar ik trek in heb ;)
Zo komt hutspot ook nooit op tafel, brrr!

Maak je wel 'ns verschillende groentes omdat iemand aan tafel het niet lust?

46 Laatst bewerkt door lady-vall (21-04-2015 06:50)

ja, mijn vriend lust geen witlof en ik wel graag en ik lust geen rode kool dus dan eet hij het een en ik het ander  :lol:  werkt prima.

Staat er op het moment een taart op je programma en zo ja, wat voor iets?

47 Laatst bewerkt door Whippy (21-04-2015 09:15)

Neen geen taart, geen cupcakes, geen ... niets, helemaal niets.
Ik vind het taarten momenteel niet meer zo leuk ... en doordat we een heel warme keuken hebben (gisteren was het er al 27C om 18u), zijn de "zon"-maanden (vanaf nu tot september) dus no-caking maanden. Misschien maak ik nog eens cakepops...

En jij? Staat er bij jou een taart op het programma? Welke?

Baking makes me smile to see you smile
Blog: Whippy's fun baking

48

Ja,  al had ik me voorgenomen om niet zoveel meer te bakken voor anderen stroomt de agenda redelijk vol... Over 2 weken een brandweerman sam taart en met Pinksteren een bestelling in optie. Vergeet ik nog bijna mijn eigen verjaardag tussendoor en de 3 taarten van afgelopen 2 weken...

Wat voor taart wil jij niet meer maken?

taartenvanirma.simpsite.nl
Alles kan, behalve omhoog vallen, dat is onmogelijk...

49

Een landkaart! Ik heb eens een taart met daarop een stuk Friesland, Noord Holland, Groningen en de waddeneilanden gemaakt maar dat was echt een ramp. Al die friemeltjes nee dat nooit meer!

Voor welke taarttool spaar je nu en waarom?

50

Een airbrush, omdat ik prachtige taarten heb gezien die ik graag zou willen maken en dit zonder airbrush niet lukt :-D

leuke vraag! ik geef hem door :-D