1

Onderwerp: m&m's vastplakken

Hallo,

Mijn zoontje wil een chocoladetaart voor zijn verjaardag. Ik wil dan aan de zijkant m&m's plakken, maar ik ben bang dat ze niet blijven plakken. Ik heb eerder een paar taarten gemaakt die afgesmeerd waren met ganache maar die ganache plakte amper. Voor de fondant was het goed genoeg maar ik ben bang dat de m&m's zo weer naar beneden vallen. Heeft iemand hier ervaring met m&m's aan de zijkant plakken? Gaat het met ganache of moet er iets anders op de zijkant?

Re: m&m's vastplakken

Misschien was je ganache niet op de juiste dikte, volgens mij moet het nog best vloeibaar zijn om te plakken en anders kan je ook royal icing gebruiken lijkt mij.

Succes!

Groetjes Kirsten

3

Re: m&m's vastplakken

Of met gesmolten chocolade als lijm

Groetjes Sanne

4

Re: m&m's vastplakken

Gesmolten chocolade plakt super goed hoor

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

5

Re: m&m's vastplakken

Ik heb de ganache iets dunner gemaakt dan normaal, misschien plakt dat wat beter. Als ik mn taart normaal heb afgesmeerd en in de koelkast heb gezet plakt het daarna bijna niet meer. Ik zal wat gesmolten chocola achter de hand houden om als lijm te gebruiken. Thanks voor de antwoorden!

6

Re: m&m's vastplakken

Nadat de taart in de koelkast is geweest plakt het inderdaad niet meer. Dan hardt het weer uit.
Wat gesmolten chocolade gebruiken lijkt mij  de beste oplossing.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7

Re: m&m's vastplakken

Voor mij is het nog niet helemaal duidelijk.. ik maak chocolade cakelagen en de vulling van Zwitserse room. Nu wilde ik de taart afsmeren met botercreme en dus idd de zijkanten beplakken met m en m's. Maar die botercreme gaat dus niet plakken? Kan ik idd ganache maken maar ik ben volgens mij helemaal niet zo snel met al die M&M's plakken voor die ganache droog is... of dan pas met chocolade erop plakken?
plakt chocolade of icing op botercreme?
moet de taart toch ergens mee afsmeren anders blijf je de lagen zien en wordt het geen mooi geheel... Dus als iemand mij nog wat meer duidelijkheid kan verschaffen hoe ik dit idee ten uitvoering kan brengen, graag!

8

Re: m&m's vastplakken

Voordat ie de koelkast in gaat is de botercreme nog zacht en kun je ze gewoon vastplakken.