1

Onderwerp: CakeSmash taart invriezen

Hallo,

Ik heb hier en daar al gezocht, maar nog niet het goeie antwoord gevonden.

Mijn vraag:
Kun je een biscuittaart, gespoten met toeven van botercreme (CakeSmash taart),
ook bewaren in de vriezer?
Zodat het met het ontdooien dus nog net zo eruit ziet als voordat ik 'm er in deed.

Hoor graag jullie reacties

VoorIedereGelegenheid is er wel een taart, cupcakes of high tea te verzinnen. www.vooriederegelegenheid.nl

2

Re: CakeSmash taart invriezen

Pfoe, dat zou ik niet zomaar wagen. Botercreme kan weleens veranderen van structuur in de vriezer (licht schiften) en je moet het eigenlijk altijd weer opkloppen na het ontdooien. En dat gaat niet als je het al hebt opgespoten. Wellicht gaat het met een heel stevige botercreme, bijvoorbeeld amerikaanse buttercream op basis van witte chocolade, maar dan valt er niet veel te smashen.
Ik zou de taart helemaal afmaken, zonder toeven, en de toeven pas na ontdooien op de taart spuiten. Zo vreselijk veel werk is dat ook niet.

Tieneke

3

Re: CakeSmash taart invriezen

Oud topic, maar ik had hier ook nog een vraag over...

Er werd mij gevraag om een zwangere buik taart te maken, deze moet opgespoten worden met toefjes creme.
De datum waar deze voor stond is inééns veranderd en ik heb het op die datum al druk, dus nu vroeg ze me of de taart ook eerder gemaakt kan worden zodat ze deze kunnen invriezen..??
Ik heb hier geen goed gevoel over, vandaar dat ik me afvroeg of jullie me hiermee konden helpen?

Groetjes Astrid.

4

Re: CakeSmash taart invriezen

je kan natuurlijk de taart invriezen maar dan moet je hem als nog af maken op de dag dat je hem moet afleveren dus ik weet niet of dat voor je scheelt, dan heb je het al druk.

ik zou het niet opgespoten invriezen , crème moet je na het vriezen altijd weer opkloppen om het mooi te krijgen :think:

ik hoop dat je nog wat oplossingen aan geboden krijgt :y  :y