1

Onderwerp: virusaanval

Ik heb vandaag al 3 keer op dit forum een melding van mijn Norton gekregen dat ik
werd "aangevallen"door een virus,
Hebben jullie dat ook ?

2

Re: virusaanval

Ja, sinds vandaag.
Ook een heel verhaal met Outlook.exe. Heb niet eens Outlook.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

3

Re: virusaanval

Heb hem net gezien; berichtje is naar de host.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: virusaanval

Ik heb het ook weer voortdurend. kan haast nergens op klikken :(

5 Laatst bewerkt door Sansan (11-04-2008 22:31)

Re: virusaanval

Heb gelukkig nergens last van (misschien dat mijn ZoneAlarm gezellig alle virussen doorlaat dan ;)).

Edited:
Nou...Krijg nu wel voor de 2e keer de melding:

Deze website wil deze invoegtoepassing uitvoeren: ‘Microsoft Data Access – Remote Data Servcices Dat…’ van ‘Microsoft Corporation’. Klik hier als u de website en de invoegtoepassing vertrouwt, en deze wilt uitvoeren….

Terwijl ik aan het rondklikken ben op de site.

6

Re: virusaanval

Ik heb het ook om de haverklap hier. En dan doet de site ook werkelijk niks meer

En ook van de invoegtoepassing. Beide heb ik dus last van.

Ben wel opgelucht dat het niet aan mijn pc ligt.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

7

Re: virusaanval

Ik had het gisteren ook heel me pc ging gek doen alle pagina''s die open waren sloten van zelf
En nu lees ik dit pffffffff gelukkig want dan weten wat het is

groetjes Karin

8

Re: virusaanval

Pff, nou weet ik ook waarom de laptop ineens gek deed gisteravond en ik hier niet meer kon komen! Ik dacht al dat de laptop weer gecrasht was!

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

9

Re: virusaanval

Hallo allemaal,

Dit was geen virusaanval, maar een internetsite die jou iets onder valse voorwendselen wil laten downloaden, dit is zg. malware of spyware.

Je ziet plotseling een site met een schermpje waaruit zogenaamd blijkt dat je een virus hebt. Door op dat knopje te klikken activeer je een programmaatje. Het maakt niet uit of je op 'ja' of 'nee' klikt, in beide gevallen wordt het programmaatje opgestart. Nergens op klikken dus! Heb je dat toch gedaan, dan zal je virusscanner niks opmerken, omdat het geen echt virus is. Soms is het een vrij onschuldig programma, dat 'alleen maar' je surfgedrag in de gaten houdt of je met ongewenste advertenties confronteert. Maar soms zijn het programmaatjes die de makers in staat stellen, jouw computer binnen te dringen.

Je hebt een speciaal programma nodig dat malware/spyware kan verwijderen. Een goed voorbeeld hiervan is hitman pro ( www.hitmanpro.nl) . Als je veel internet, is het belangrijk om zo'n programma regelmatig te draaien. Je kunt bijvoorbeeld merken dat je computer geïnfecteerd is wanneer je regelmatig 'zomaar' allerlei advertenties ziet als je internet opstart. Maar soms merk je er helemaal niets van.

Dus: zorg dat je regelmatig scant!

Groeten, Jozien.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

10

Re: virusaanval

Oke dank je wel voor je uitleg.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

11

Re: virusaanval

En misschien ten overvloede: onze hostingsprovider heeft er wat aan gedaan, dus als het goed is moet je de melding niet meer krijgen via deleukstetaarten.nl (kan trouwens ook heel goed via een andere site bij diezelfde provider zijn gekomen).

Krijg je nog wel meldingen zodra je op het forum of de rest van de site komt: laat het even weten!

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12 Laatst bewerkt door karentje (12-04-2008 21:16)

Re: virusaanval

Maar hoe komt het dan ? Je klikt op een onderwerp hier en hup je zit op zo een site . Dat is toch niet normaal.
Ik krijg geen meldingen van mijn eigen scanner of zo. Het is echt op de site zelf.

13

Re: virusaanval

Omdat het wel via onze provider is :( We zitten op een shared server, dus delen met heleboel meer sites een server. Als er dan ergens een lek of 'inbraak' is, kan bij hardnekkige vervelende scripts deze zich dus verspreiden. Jij hebt het dus wel bij deze site, maar de oorzaak ligt niet bij deleukstetaarten.nl, dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

14

Re: virusaanval

vandaag geen last meer gehad eigenlijk

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

15

Re: virusaanval

Chips kreeg hem net weer!! Internet werd ineens heel erg traag en schoot weer naar die leuke pagina. Snel afgesloten en nu kom ik er wel weer goed op.

Vanaf nu ook cakesenzo op hyves: http://cakesenzo.hyves.nl/ Wordt lid!
Mijn website: www.cakesenzo.nl

16

Re: virusaanval

Ik had er ook last van!!

Never give up on things that make you smile......

17

Re: virusaanval

Oke ik heb zouist weer een waarschuwing gehad van virus. Word dan ook van de site gehaald en krijg een site over scannen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

18

Re: virusaanval

Hier ook, sprong op een andere site en ging iets met spyware staan downloaden.....gauw weggeklikt en nu ben ik er weer.....maar gauw ff de boel scannen hier

Alles goed???? nee 3 fout

19

Re: virusaanval

Dat doe ik nu dus ook.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

20

Re: virusaanval

Verd...!@#$^ Hoe het er komt weet ik niet, waarom het niet wegblijft ook (er zijn weer wat security fixes uitgevoerd is me verteld, maar dat gaat dus weer vervolgd worden), maar deze info is in deze context misschien wel handig:

http://www.nationaalcomputerforum.nl/sh … hp?t=25982

Heel verhaal, maar w

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

21

Re: virusaanval

Ik kreeg ook een virusmelding. Voor de eerste keer trouwens.
Ik heb m'n virusscanner even laten scannen en hij vond een trojan horse en nog een ander virus.
We wachten maar af, want niet op het forum komen kan natuurlijk niet ;)

Groetjes, Pauline

22

Re: virusaanval

mijn virusscanner vond niets...........

Alles goed???? nee 3 fout

23

Re: virusaanval

Mijn virusscanner vond ook niks.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

24

Re: virusaanval

Hebben jullie er vandaag ook weer last van? Ik wel nl.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

25

Re: virusaanval

ik kreeg er net ook een.. gelukkig was ik zo slim om te bedenken dat ik helemaal geen XP virusscanner heb (stond ook geen microsoft op) hihi .. m'n pc is nu even aan het doorscannen of er iets is gebeurd maar heeft ook nog niets gevonden