1

Onderwerp: Kenwood KM 266

wie heeft er ervaring met de Kenwood KM 266 en dan ook wat betreft brooddeeg?

Aangezien ik steeds meer bak (taarten en cupcakes toch wel 2 keer per maand en brood bijna dagelijks) zoek ik een betaalbare keukenmachine die voor al deze zaken goed inzetbaar is. qua prijs kwam ik uit bij de Kenwood KM 266 en ik begreep dat deze voor de taarten en de cupcakes prima is, maar ik kan niet echt duidelijk krijgen hoe het deeg mengen is bij deze machine. iemand die hier ervaring mee heeft?

2

Re: Kenwood KM 266

mijn tweede keuze mogelijkheid is trouwens de Bosch mum 52110, wellicht dat iemand daar ervaring mee heeft. oh oh oh, wat moeilijk zulke keuzes  :/

3 Laatst bewerkt door connie11 (13-04-2014 07:02)

Re: Kenwood KM 266

Ik zou voor een zwaardere machine gaan omdar brood zeker 10 minuten nodig heeft om te kneden bijv de Bear, dat schijnt een goede te zijn. Kitchenaid heeft een kneedhaak die net niet genoeg het deeg rondslingert, ik ken iemand die een deeghaak aanpast zodat deze wel goed is om het brooddeeg goed rond te slaan.

Kijk eens op de site van Levine of het broodbakforum

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

4

Re: Kenwood KM 266

De website van levine en het forum ben ik bekend mee.

Een bear is geweldig, maar niet mijn budget.

De spiraalkneder vind je weinig op de goedkopere machines helaas.

Ik ben me er van bewust dat ik met mijn budget geen topmachine heb, maar daar groei ik met de tijd vanzelf in.

5

Re: Kenwood KM 266

Waarom voor het brood geen aparte machine. Een broodbakmachine doet alles....

6

Re: Kenwood KM 266

bepaalde broodsoorten bakken niet goed in een broodbakmachine.
dan zou ik hem alsnog alleen gebruiken voor het mengen. Daarbij heb ik dan twee apparaten nodig en er staan er al twee in mijn kleine keukentje, plus dat twee apparaten dan alsnog een duur grapje zijn, want ook een bbm kort natuurlijk wat. dat geld geef ik dan liever aan 1 goede machine uit.