1

Onderwerp: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Hallo!!

Even een vraagje aan jullie.
Ik mag binnenkort mijn eerste bruidstaart maken.* jippie en bibber*
Hieronder staat de taart die het bruidspaar graag wilt hebben.
Nu is mijn vraag,hoe ik die friemeltjes op de middelste laag gemaakt krijg.
Is dit icing of gewoon fondant?
En mijn 2e vraagje: hoe krijg ik de bloemen het beste op de taart bevestigd?
Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.

http://www.toptrouwen.nl/images/objphotos/original/1477_106_bruidstaart-met-aronskelken-en-rozen.JPG

groetjes yvon

2

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Heel erg mooi!

3

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Biejangkaa schreef:

Heel erg mooi!

Vind ik ook,maar moet hem eerst ook zo mooi na zien te maken hahaha.

groetjes yvon

4

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

"yvonne 72" schreef:
Biejangkaa schreef:

Heel erg mooi!

Vind ik ook,maar moet hem eerst ook zo mooi na zien te maken hahaha.


Ha, ha!

Ik denk dat "de friemeltjes" inderdaad gespoten icing is.

Als ik bloemen bevestig, doe ik dat d.m.v. icing. Geen idee hoe anders te doen... :/

5

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Nice lady schreef:
"yvonne 72" schreef:
Biejangkaa schreef:

Heel erg mooi!

Vind ik ook,maar moet hem eerst ook zo mooi na zien te maken hahaha.


Ha, ha!

Ik denk dat "de friemeltjes" inderdaad gespoten icing is.

Als ik bloemen bevestig, doe ik dat d.m.v. icing. Geen idee hoe anders te doen... :/

groetjes yvon

6

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

"yvonne 72" schreef:
Nice lady schreef:
"yvonne 72" schreef:

Vind ik ook,maar moet hem eerst ook zo mooi na zien te maken hahaha.


Ha, ha!

Ik denk dat "de friemeltjes" inderdaad gespoten icing is.

Als ik bloemen bevestig, doe ik dat d.m.v. icing. Geen idee hoe anders te doen... :/


Ik dacht al gewoon met eetbare lijm,maar ik denk dat de bloemen daar te zwaar voor zijn he?
Zouden ze met icing ook zo mooi boven mekaar blijven zitten?
Moet er niet aan denken dat ik met die taart aankom en de bloemen liggen op de grond. :lol:
En hoelang van te voren maak jij de bloemen altijd?
Neem aan dat ze moeten drogen voor dat ze op de taart gaan?
En welke dikte icing moet ik dan gebruiken? ( zowel voor de friemels als voor de bloemen)
Sorry...heeeeel veel vragen.... :o  :o  :o  :o

groetjes yvon

7

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Ik heb nu bloemen die liggen te drogen vanaf afgelopen dinsdag en die zijn voor vrijdag a.s. Ik was wat vroeg, maar ik laat het liever goed uitharden.
Om te bevestigen gebruik ik vrij dikke icing, zodat het gelijk al goed plakt en niet door de zwaartekracht omlaag zakt.
De rozen zou ik met een prikker bevestigen en niet met icing, want die komt zo weer naar beneden  :)

Maar er zijn wellicht meer dames (en heren) die dit klusje vaker uitvoeren dan ik  :o  en je waarschijnlijk beter en bruikbaardere tips kunnen geven...

8

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

De bloemen laat je gewoon aan de open lucht drogen neem ik aan.
Zijn ze dan niet erg hard als ze gegeten worden?( hoef er geen tylose doorheen te doen he?)
En worden ze niet zacht in de koelkast?
Ik moet de taarten nl met fruit vullen en dan moet ik ze de nacht in de koelkast zetten.
De taart is voor vijdag,maar ik maak hem donderdag al helemaal klaar,omdat ik de vrijdagmorgen moet werken en de taart moet vrijdagmiddag afgeleverd worden.

groetjes yvon

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Volgens mij worden die bloemen niet altijd gegeten. Echt lekker lijkt me het niet namelijk. Fondant met tylose. Ik maak zo ook wel eens van gumpaste. Kan ik nog dunner uitrollen.

Ik zou ze de dag dat de taart gebracht wordt de bloemen er pas opmaken. Dan staat hij misschien nog even in de koelkast maar zo snel worden de bloemen niet zacht.

Succes!

10

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Die friemels op de middelste taart heet Cornelli Lace :) gewoon erop spuiten met royal icing  ;)

11

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Oja en idd de roosjes op een prikkertje maken en vastzetten met RI.
Ik zet bloemen en decoraties gewoon de dag van te voren al op de taart,
nooit problemen gehad dat ze zacht werden.

12

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Inderdaad wel tylose door de fondant en ik doe de bloemen ook pas op de dag zelf bevestigen.
En ja, de bloemen worden gewoon gegeten  :O  Zeg er wel altijd bij dat het niet zo lekker is, maar alles gaat altijd "hup, naar binnen".

Ik laat de bloemen in een plastic bakje, maar wel plastic folie erover heen tegen het stof, drogen.

13

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Ik gebruik nooit tylose, maar laat het altijd zo uitharden. En ik maak de bloemen altijd ruim van te voren (dagen). Nu heb ik nog geen bruidstaart gemaakt, dus daarin heb ik geen ervaring.
Bloemen plak ik ook met dikkere icing en zet daar soms ter ondersteuning een stukje keukenpapier onder (in een propje) totdat de icing hard is, daarna zakt de bloem niet meer.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

14 Laatst bewerkt door Carien (26-03-2014 21:50)

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

ik zou de bloemen van paste maken, daar kun je dunner mee werken, ziet er eleganter uit, wordt harder/minder breekbaar en is dus lichter :)


enneuh... cornelli lace ziet er misschien uit als 'zomaar wat spuiten', maar ik zou flink oefenen als ik jou was :y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Pfff....waar ben ik aan begonnen...... :lol:
Dus jullie zeggen,de bloemen van gumpaste maken.
Maar ik heb op de dag zelf geen tijd om ze op de taart te plakken,dat is het probleem.
Ik moet dan van 9.00 uur tot 13.00 uur werken.
Ben dan om half 2 thuis en moet om 3 uur op plaats van bestemming zijn.
Daarom wil ik de taart de avond van te voren helemaal klaarmaken,zodat ik hem de dag erna maar uit de koelkast hoef te pakken en weg te brengen.
Normaal zet ik taarten met boetseersels en zo ook gewoon de nacht in de koelkast,maar met bloemen ben ik bang dat ze gaan verslappen.
Of valt dat mee?
Ik wil ze nl een beetje frillen aan de randjes ,maar ben bang dat de blaadjes weer slap worden na een nacht in de koelkast....  :S

groetjes yvon

16

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

fondant kan slap worden, ik heb het met paste nog nooit gehad :-)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Zal even precies uit gaan zoeken hoe ik gumpaste moet maken ( of waar ik het kan kopen).
Of is dat gewoon fondant met tylose?
En kunnen ze die gumpaste gewoon eten?

groetjes yvon

18 Laatst bewerkt door Carien (27-03-2014 19:14)

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

paste is te eten.... mijn zoon eet het, ik niet, vind dat uitgeharde niet smakelijk.
Er staan hier ergens recepten van Mexican paste, flowerpaste en gumpaste (zie http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=6994  ;-) ).

Heb het wel eens zelf gemaakt, gaat prima, maar ik gebruik nu van Satin Ice. Niet duur, handig opbergbakje en werkt super :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

19

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Carien schreef:

paste is te eten.... mijn zoon eet het, ik niet, vind dat uitgeharde niet smakelijk.
Er staan hier ergens recepten van Mexican paste, flowerpaste en gumpaste (zie http://forum.deleukstetaarten.nl/viewtopic.php?id=6994  ;-) ).

Heb het wel eens zelf gemaakt, gaat prima, maar ik gebruik nu van Satin Ice. Niet duur, handig opbergbakje en werkt super :Y

En Satin Ice is kant en klaar om meteen te gebruiken? ( zoals fondant?)

groetjes yvon

20

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Jup! 
Werkt heel fijn en wordt snel hard.
Bij mij liggen er 1,2,3,4....60 roosjes van satin ice te wachten tot ze morgen op de taart mogen  ;)

21

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

nicky-soero schreef:

Jup! 
Werkt heel fijn en wordt snel hard.
Bij mij liggen er 1,2,3,4....60 roosjes van satin ice te wachten tot ze morgen op de taart mogen  ;)

Dan mag je er mij ook een paar maken,je bent nu toch bezig,hihihi. ;)  :lol:

groetjes yvon

22

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

Ik heb laatst rozen van marsepein gemaakt, wel ruim van te voren (3 of 4 dagen) omdat marsepein láng moet harden en dan nog niet heel hard wordt. Uiteindelijk met satéprikkers een dag van te voren op de taart gezet, in de koelkast laten staan, de volgende dag 1,5 uur mee gereden en toen heeft ie nog even 'te pronk' gestaan, en er gebeurt echt niks met die bloemen. Als dat met marsepein al niet gebeurt, dan met fondant of gumpaste al helemaal niet lijkt me!

23

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

"yvonne 72" schreef:
nicky-soero schreef:

Jup! 
Werkt heel fijn en wordt snel hard.
Bij mij liggen er 1,2,3,4....60 roosjes van satin ice te wachten tot ze morgen op de taart mogen  ;)

Dan mag je er mij ook een paar maken,je bent nu toch bezig,hihihi. ;)  :lol:

Hahaha grapjas! Kan geen 'rode' roosjes meer zien  :s

24

Re: Bruidstaart met friemels en bloemen...

nicky-soero schreef:
"yvonne 72" schreef:
nicky-soero schreef:

Jup! 
Werkt heel fijn en wordt snel hard.
Bij mij liggen er 1,2,3,4....60 roosjes van satin ice te wachten tot ze morgen op de taart mogen  ;)

Dan mag je er mij ook een paar maken,je bent nu toch bezig,hihihi. ;)  :lol:

Hahaha grapjas! Kan geen 'rode' roosjes meer zien  :s


Maar ik wil helemaal geen rode,ik wil witte !!!!  =D  :p

groetjes yvon