1

Onderwerp: Advies voor nieuwe 'vrijstaande' hete lucht oven

Hoi dames,

Omdat ik alles wil gaan scheiden ben ik op zoek naar een vrijstaande (dus geen inbouw) hete lucht oven. Ik zou alleen niet weten waar ik op moet letten en waar ik überhaupt moet beginnen met zoeken ;) Heeft iemand tips voor mij? Wat wel of juist niet? Wat hebben jullie zelf? Ik wil hem puur gebruiken voor het bakken van mijn kapsels en evt een appeltaart oid.

Alvast bedankt :)

2

Re: Advies voor nieuwe 'vrijstaande' hete lucht oven

Heeft  niemand een vrijstaande oven?

3

Re: Advies voor nieuwe 'vrijstaande' hete lucht oven

Eh nee, sorry, kan je niet helpen.  :(

4

Re: Advies voor nieuwe 'vrijstaande' hete lucht oven

Gewoon inbouw nemen joh. Koop je een kastje bij de ikea en je hangt deze erin. Heb op deze manier in de uitverkoop een inbouw boretti oven gekocht. Super ding. Met mijn zoektoch naar vrijstaande ovens ben ik toch overstag gegaan naar inbouw. Vrijstaand is keiduur en zo goed allemaal niet.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

5

Re: Advies voor nieuwe 'vrijstaande' hete lucht oven

Het lastige is dat ik op dit moment bij mijn ouders woon, maar wel op zoek ben naar andere woonruimte. Aangezien dit nog best een tijd kan duren (lange wachtrijen) had ik het idee opgevat om een vrijstaande oven te zoeken.

6

Re: Advies voor nieuwe 'vrijstaande' hete lucht oven

Ik heb zelf een siemens (90 cm breed) met 6 gaspitten en ben kei tevreden. Maar denk niet dat dat is wat je zoekt... Is nogal een groot ding.

Maar waar ik op zou letten:
- verschillende standen: hetelucht, boven/onderwarmte apart kunnen regelen als je dat wilt
- afmeting: wat is de maximale afmeting van het bakblik wat er in kan
-  hoe gemakkelijk is hij te reinigen (self clean/katalytisch)
- Energiezuinig (al weet ik niet of er verschil in zit bij ovens)
- bij gaspitten bovenop: kwaliteit pannendragers
- ...

Maar ook een inbouwoven in een kastje gebouwd kun je prima meenemen hoor! Kastje zet je met twee schroeven vast aan de muur. En dan kun je er ook een zonder kookplaat nemen.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

7 Laatst bewerkt door denise1968 (16-03-2014 09:16)

Re: Advies voor nieuwe 'vrijstaande' hete lucht oven

Zo heb ik het gedaan. De oven kun je in 1 kastje bouwen. Neemt net zoveel plek in als een tafeltje met een vrijstaande erop.

Vrijstaande zijn vaak klein heb ik gemerkt. Ik heb 500 euro betaald voor die boretti oven met 10 jaar garantie.

Wijziging:
Foto weer verwijdert.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

8

Re: Advies voor nieuwe 'vrijstaande' hete lucht oven

Wauw dit ziet er wel goed uit! En zou je dit ook weer kunnen verplaatsen als je zou willen?

9 Laatst bewerkt door denise1968 (15-03-2014 22:32)

Re: Advies voor nieuwe 'vrijstaande' hete lucht oven

Biejangkaa schreef:

Wauw dit ziet er wel goed uit! En zou je dit ook weer kunnen verplaatsen als je zou willen?

Jazeker oven hangt er zeg maar in op beugels en kastje van ikea zit met schroeven bevestigd. Kun je zo verhuizen. Je moet alleen even naar je meterkast kijken. Ik heb een aparte groep aan moeten leggen voor deze oven.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam