1

Onderwerp: Keukenmachine mengt niet goed

Hoi

Ik heb afgelopen weekend de keukenmachine uit het albert heijn krantje gekocht.
Meteen even een cake gebakken natuurlijk, maar nu mixt de machine de ingredienten niet goed.
De boter werd helemaal op de bodem en zijkanten geduwd, paar keer met de pannelikker erdoor geweest.
Maar dat lijkt mij nou niet helemaal de bedoeling.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Gebeurt dit vaker? En hoe gaat dat bij de duurdere keukenmachines?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes Leonie

2

Re: Keukenmachine mengt niet goed

Kan je de machine in hoogte verstellen?

Nou moet ik zeggen dat het bij alle machines wel (een beetje) gebeurt. Ik heb een dure Kitchen Aid, maar zelfs daar moet ik nog even met de likker door de kom. Uiteindelijk heb ik een menghaak gekocht met een flexibele kant, soort van pannelikker aan de menghaak vast. Daarmee heb ik nooit meer problemen. Maar met m'n gewone menghaak heb ik het ook hoor. Meestal stop ik hem dan tussendoor en meng ik het ff door elkaar met de likker en dan zet ik de machine weer aan. Dus ook bij duurdere machines.. helaas.

3

Re: Keukenmachine mengt niet goed

Nee, ik kan de machine niet in hoogte verstellen.
Ik zag inderdaad zo'n menghaak met pannenlikker Maar van de tristar kon ik deze niet vinden.
En die van kitchenaid zal wel niet op de tristar machine passen.

Maar ik zat te twijfelen om hem terug te brengen en een duurdere te kopen maar als die dat ook hebben dan doe ik dat niet.

Bedankt voor je reactie.
Ik hoop dat er nog een paar reacties komen die eventueel een oplossing hebben gevonden.

4

Re: Keukenmachine mengt niet goed

Ik heb een Tomado van 129,00 euro .

Ook ik moet er met de pannenlikker door maar dat weegt toch echt niet op bij het biscuit mixen ed.

Zie Rudolf het ook altijd doen bij die dure machines en hij zegt ook dat je niet te kleine hoeveelheden moet doen.

5

Re: Keukenmachine mengt niet goed

Ik zou hem lekker houden. Je houdt dit bij alle machines. Bij biscuit gebruik ik de garde zeg maar/ballon haak, dus ga ik ook altijd met de likker erdoor. Die menghaak kun je ook niet bij alles gebruiken.

6

Re: Keukenmachine mengt niet goed

De volgorde van de ingrediënten helpt trouwens ook. Al het natte eerst, daarna pas meel/mix erbij doen. Doet de machine het verder prima? Dit probleem houd je namelijk bij alle machines..

7 Laatst bewerkt door Seefje (27-02-2014 12:59)

Re: Keukenmachine mengt niet goed

Ik heb laatst ook een goedkope Tristar gekocht bij de Makro. Daarvoor gebruikte ik mijn oude trouwe handmixer.
Na mijn eerste mislukte biscuit en klonterige botercrème had ik 'm al op marktplaatst staan...

Tot ik hier wat topics over keukenmachines ging lezen...

Bij de biscuits mix ik nu eerst de eieren en het water luchtig, daarna pas de mix erbij. Resultaat? Een prachtig beslag en een hoge biscuit.

Bij de botercrème maak ik de boter zachter dan ik gewend was (magnetron) en mix ik langer dan in de recepten staat. Resultaat? Een heerlijk smeuïg goedje.

Dus mijn Tristar mag voorlopig blijven!

8

Re: Keukenmachine mengt niet goed

Maaike_87 schreef:

De volgorde van de ingrediënten helpt trouwens ook. Al het natte eerst, daarna pas meel/mix erbij doen. Doet de machine het verder prima? Dit probleem houd je namelijk bij alle machines..

Ja de machine doet het verder prima, maakt een beetje lawaai maar dat zullen ze allemaal wel doen.

Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Ik ga mijn machine dus gewoon houden omdat ze het allemaal wel doen.
Denk dat ik er ook even aan moet wennen en even moet proberen met de verschillende menghaken.

Mijn tristar mag ook blijven!!