1

Onderwerp: Kenwood km 282 een aanrader?

De titel zegt het al. Ik ben een hobby bakster en wil niet al teveel geld uitgeven. Wat zijn jullie ervaringen met de Kenwood KM 282?

2

Re: Kenwood km 282 een aanrader?

Ik heb hem al een jaar of 2 en ben er zeer content mee. Lawaai vind ik erg meevallen al hoor je hem natuurlijk wel. Hij word hier vaak gebruikt. Ik heb toen ook die keukenmachine set erbij gekregen maar dat gebruik ik haast nooit. Ik heb geloof ik 1x de sapcentrifuge gebruikt en 1x de citruspers. Vind het een hoop gedoe dit allemaal aan te sluiten. Ik mix er biscuit mee, botercrème en kneed er deeg mee.

3

Re: Kenwood km 282 een aanrader?

Ik heb hem ook en ben tevreden. Over het lawaai hetzelfde als Vera. Ja, je hoort hem. Als ie staat te draaien kan je niet ook gaan staan bellen maar het duurt nooit langer dan 10-15 minuten dus kies ik ervoor me daar niet aan te storen. De sapcentrifuge gebruik ik niet, vind ik een waardeloos ding, de citruspers gebruik ik vaak, vind ik prima. Blender en hakmolen ook prima en vooral ook de vleesmolen! Maak altijd m'n eigen filet americain. Het is wel zo dat alle onderdelen (behalve de mengkom en de vleesmolen) van plastic zijn en soms kraakt het daardoor een beetje. Ik stel me zo voor dat een goeie Kitchenaid wat dat betreft steviger is, maar daar betaal je dan ook voor. Voor al het taarten- en ander bakwerk vind ik 'm uitstekend geschikt. Goeie prijs-kwaliteit verhouding dus.