26

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Denk niet dat ik ooit ga bezuinigen op inkt. Neem het risico niet dat mijn printer verstopt. Goedkoop kan ook duurkoop zijn. Zelfde is als je een gewone printer hebt en je koopt daar goedkopere inkt bij. Het kan wel maar verschil in kwaliteit is er wel. Daarbij heb je nu te maken met verstoppen van de inkt. Vind het risico te groot.

Je rekent toch gewoon uit hoeveel een print kost en dat bereken je door in de prijs van je taart? Of denk ik nu te simpel?

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

27

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

@ Denise:

ik begrijp je punt hoor!
(duurt alleen wel even voor je inkt op is denk ik, en je moet wel heel consequent bijhouden
hoeveel én hoe groot je print voor je echt uit kunt rekenen wat 1 print van formaat 'x' kost)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

28

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

of je hebt hobbybaksters die gratis taart maken voor familie en bekenden... dan valt er niks door te berekenen...  O-)  ;-)

29 Laatst bewerkt door denise1968 (12-02-2014 10:49)

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Ik weet nu hoeveel prints ik hier heb liggen. En als mijn inkt op is kan ik exact uitrekenen hoeveel ik geprint heb. Weet dan hoeveel je kunt printen met een setje inkt. Op deze manier kan ik het gaan doorbereken. Ga nu uit van 5,00 per print. Over een paar maanden weet ik meer. Print wel veel dus wellicht eerder.

Succes met knopen doorhakken :-)))

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

30

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Siena schreef:

(heb jij ook de nieuwste Canon printer, ip7250, en hoe is jou ervaring daarmee?)

Ja, maar sinds heel kort, nog te weinig ervaring om er wat zinnigs over te zeggen tov andere printers.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

31

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Hallo allemaal

Lees even met jullie mee, Ik had ook bij Cake Art mijn printer gekocht de canon Ip 4950 heb hem paar keer gebruikt en gelijk geen mooie afdrukken , toen gaf die aan inkt op terwijl er nog genoeg in zat, dus weer nieuwe inkt besteld bij Cake Art die er in gedaan en nog print ie niet goed, en nu blijkt verstopping van de inkt!! Cake Art gemaild en nog niks gehoord!! ik dacht ga ik een nieuwe printer bestellen en blijkt dat ze de printer helemaal niet meer te koop hebben!! maar zit nu wel met de inkt wat ik net nieuw heb gekocht!! kan de inkt niet terug sturen omdat ik ze in mijn printer al heb geprobeerd!! ik koop nooit weer bij Cake Art!! slechte service en idd wat ik dus heel veel heb gehoord achter af is dat de inkt verstopt raakt en de printer dus in de prullenbak terecht komt!! wat de inkt betreft van Bouwhuis, die zijn idd duurder maar Bouwhuis geeft garantie en die komen hun afspraken echt na!!... ik heb inmiddels mijn nieuwe printer gekocht canon pixma IP 7250 bij Bouwhuis met de xl inkt, die is inmiddels binnen gekomen heb hem geïnstalleerd en wat blijkt 1 van de inkt cartridges werd niet herkend!! dus kon ik niet printen!! Bouwhuis gebeld en die zei het kan ooit een keer gebeuren dat de printer hem niet herkend ik stuur u gelijk een nieuwe cartridges (zonder problemen enz) met de post in een speciale envelop dus die gaat door de brievenbus en die heeft u morgen gelijk in huis!! en ja hoor de volgende dag gelijk de nieuwe cartridge in huis !! al met al doe mij Bouwhuis maar!! en tot op de dag van vandaag nu 5 weken geleden nog niks van Cake Art gehoord!! echt heel slecht!!

Heeft er iemand anders ook al met de canon ip 7250 printer gewerkt, er zijn zoveel mogelijkheden ermee ben nog steeds aan het uitproberen.

32

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Het verstoppen van je printer komt niet door de cartridches, maar je printkop, die verstopt, of droogt uit.
Meestal is de oorzaak dat men de printer niet goed afsluit.
Sluit men te snel af, dan heeft de printkop geen tijd om op zijn plaats te komen waar die afgesloten wordt.
Dus dan kan daar lucht bij en droogt uit.
Ditzelfde probleem heb je ook met een gewone papier printer.
Of je nu cartridsche koopt bij bouwhuis of ergens anders, het zijn ook daar zelfgevulde volgens mij.
Canon heeft zelf de originele, maar zijn dan ook weer een stuk duurder.
Dus als ik zelf overga op de  foodprinter zou ik hetzelfde doen als wat ik nu doe met mijn gewone papierprinter en wel de patronen ook zelf vullen, want we zijn een dief van onze eigen beurs.
Ik print al meer dan 5 jaar met zelfgevulde patronen en nog nooit een probleem gehad.
Maarja eenieder mag ook doen, wat hij zelf het beste acht.
gr, bakmat

33

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Ik ben het voor een groot deel met Bakmat eens
Het verstoppen vind niet plaats in de cartridges, maar in de printkop, die moet je dan ook regelmatig schoonmaken.

De ervaring die iktrakteer meld over het niet herkennen van de cartridge heb ik ook een keer gehad met cakeart, ik had een dag later al nieuwe cartridges in huis.. daarnaast mocht ik de oude houden, en kon de chip van de andere cartridge overgezet worden zodat ik die alsnog kon gebruiken.

Niet alleen cakeart heeft problemen met het niet meer kunnen leveren van printers, dit geldt net zo goed voor bouwhuis (vandaar dat ze nu alleen nog maar de IP7250 hebben..)

Ik ben eigenlijk benieuwd naar het gewicht van de volle cartridges, dat zou uitsluitsel moeten leveren over de hoeveelheid inkt, ...

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

34 Laatst bewerkt door sdw (03-03-2014 12:02)

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Heb net de printer voor mijn verjaardag gehad.(bij bouwhuis gekocht)

Zwarte cartridge 13,5 ml weegt 31 gram.

Die zwarte cartridge 25,5 ml weegt 52 gram.

35

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Bij bouwhuis is de prijs inclusief btw en bij cake art is het volgens mij exclusief btw, vandaar het prijs verschil.

Ik heb die van mij 2 maanden geleden bij bouwhuis gekocht en nog geen problemen mee gehad.
Print nog niet heel vaak, maar geen verstopte print koppen of iets.

Ben helemaal happy ermee!

36

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

hij is in de aanbieding bij bouwhuis :y  :y

37 Laatst bewerkt door bakmat (04-03-2014 12:34)

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

meetje schreef:

hij is in de aanbieding bij bouwhuis :y  :y

Mooie prijs als je de cartridsche ook bij bouwhuis gebruikt.
bakmat.

38

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Wel de printerkop schoonmaken met het programma onderhoud van de printer op de computer. Niet met een doekje in de printer rommelen dat gaat niet werken en gaat de printer stuk.

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

39

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

bakmat schreef:
meetje schreef:

hij is in de aanbieding bij bouwhuis :y  :y

Mooie prijs als je de cartridsche ook bij bouwhuis gebruikt.
bakmat.


wat was de prijs dan?
denk dat het dan alleen vorige week was, want zie nu geen prijsverschil...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

40

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Was inderdaad vorige week, nu niet meer.

Ondertussen hebben we hier een maand ervaring en kan ik zeggen dat we er erg tevreden over zijn. Aantal prints per cartridge weet ik nog niet, dat loopt nog steeds op namelijk :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

41 Laatst bewerkt door sayang (11-03-2014 19:58)

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Ik heb vandaag de printer binnen gekregen. mijn mannetje moet het nog even aansluiten.
Als ik geprint heb zal ik je vertellen hoe het is gegaan  :)

Ik ben ook voor bouwhuis gegaan.

42

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Marianne schreef:

Was inderdaad vorige week, nu niet meer.

Ondertussen hebben we hier een maand ervaring en kan ik zeggen dat we er erg tevreden over zijn. Aantal prints per cartridge weet ik nog niet, dat loopt nog steeds op namelijk :)

he balen zeg, denk je eens braaf niet te veel te kijken... mis je een mooie kans :/

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

43 Laatst bewerkt door Siena (12-03-2014 10:55)

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Voor degenen die de printer kopen bij Bouwhuis:

waarom bij bouwhuis de printer kopen?
Op de printkop zit een halfjaar garantie en op de printer een 1 jaar garantie bij hun,
terwijl bij een gewone winkel (Saturn bv) er twee jaar garantie op de printer zit...

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

44

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Omdat ik in geval van garantie niet het risico wil nemen dat ze testen met echte inkt oid. Bij het kopen bij Bouwhuis was ik trouwens 169,99 kwijt voor printer + cartridges. Dat is dus, uitgaande van 124,95 voor inkt, 45,- voor de printer. Dat lukt niet bij Saturn... :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

45

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Ik zag dat deze cartridges idd een stuk duurder zijn dan van ieder ander type,
149,95 ipv 74,95!

printer bij saturn is 78,99idd, maar je kunt de cartridges weer verkopen :+

maar...met dat test printen heb je wel een goed punt!
had daar nog niet aan gedacht, merci!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

46

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Ik heb hem toch maar bij bouwhuis gekocht!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

47

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Siena schreef:

Ik heb hem toch maar bij bouwhuis gekocht!

:thumb:

Taart zonder naam is gevestigd in Amsterdam Noord. Facebook https://www.facebook.com/taartzondernaam

48

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Ik de printer van de week binnen gekregen en er vandaag voor het eerst mee geprint. Ben er super tevreden over !

49

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

sayang schreef:

Ik de printer van de week binnen gekregen en er vandaag voor het eerst mee geprint. Ben er super tevreden over !

Goed om te horen!

nu maar duimen dat die van mij vlot binnen komt, heb ideeen genoeg!  :+

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

50 Laatst bewerkt door meetje (16-03-2014 21:00)

Re: Canon IP7250 Foodprinter, wie heeft hier ervaring mee???

Heb hem vorige week ontvangen. Binnen 2 dagen binnen en ben over de 2 prints die ik gemaakt heb super tevreden