1

Onderwerp: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Hoi allemaal,

Mijn studievereniging organiseert elk jaar een kerstdiner voor 150 personen. Nu heb ik zelf ook al een aantal keer geholpen met koken ed en weet ik dat het een crime is in de keuken die je tot je beschikking hebt. Daarom overwegen een vriendin en ik om aan te bieden om het dessert te verzorgen. Nu kunnen we niet zo goed verzinnen wat. Zij is niet zo van de fondant taarten (ik wel) en daarnaast denk ik dat het wel heeeeel veel werk wordt om elk stukje (het wordt waarschijnlijk aangesneden geserveerd) er leuk uit te laten zien. We hadden nu zelf al bedacht dat chocoladetaart wel een goede optie is, goed van te voren te maken en makkelijk er chique uit te laten zien, maar ja niet iedereen houdt van chocolade (geen idee hoe dat kan  :9  )

Kortom, hebben jullie suggesties/tips/ervaringen die we mee kunnen nemen? Het moet dus voor 150 pers zijn en goed van te voren te maken zijn.

Bedankt!

2

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Verschillende taartjes in een glas? Zoals je nu veel ziet in een pot (ook hier op het forum terug te vinden), ziet er evengoed leuk uit en je kan verschillende varianten maken ;) Of gevulde cupcakes, kun je ook je creativiteit in kwijt... Wat is je budget pp?

3

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Budget voor het eten moet nog bepaald worden, maar zal niet al te veel zijn (waarschijnlijk ongeveer 2 euro pp)
Leuk idee! Maar waarschijnlijk is er geen budget voor glazen daarvoor (en zelf heb ik er ook niet zoveel  :P ) alle glazen die er zijn worden gebruikt om uit te drinken....

4

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

En als je nu eens een chocolade taarten maakt

daar kleine rondjes uit snijdt bovenop een laagje botercream of witte chocolade ganache daar duw je een aardbei op en aan het puntje van de aardbei nog een dotje

dan heb je eigenlijk allemaal kerstmutsjes?

5

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Leuk idee :) Chocoladetaarten waren inderdaad al een optie, maar dan moeten we nog een alternatief soort taart hebben, voor degenen die chocola niet lekker vinden

6

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Of witte en donkere chocolademousse, die kan je voorbereiden en in spuitzakken doen.

Op het laatste moment op borden spuiten. Een crunchje erop ( nootjes, caramel ofzo) evt wat fruit ( aardbeien of frambozen) en een toefje slagroom. Et Voila!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Hoi,

Je kunt ook scones maken met allerlei soorten jam en een paar bolletjes ijs en misschien nog een kerstchocolaatje. Niet moeilijk om te maken, betaalbaar en voor de chocolade fans kun je er nog chocoladesaus over heen doen.  De scones kun je variëren met vers fruit, maar je kunt ook in het deeg variëren met smaakjes. Gemakkelijk omdat je het van te voren kunt maken.
Overigens als je googelt op klein dessert voordelig kom je heel wat leuke recepten tegen.

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Hoi,

En later dacht ik nog dat je ook lekkere roomsoesjes kunt maken. Deze kun je ook mooi op een dessertbord plaatsen met allerlei kleine desserthapjes erbij. En kun je ook zelf maken.

9

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Tiramisu.


Ik heb een recept van Kitchenboss. Ipv eieren ,gebruik je pudding en gecondenseerde melk. Heel simpel  en HEERLIJK recept en goed te maken een paar dagen van te voren. Evt zou je het in bekertjes met een deksel kunnen maken

Kitchen Boss Gloria's Tiramisu

Ingredients:

1 can sweetened condensed milk
1/2 cup water
1 small box instant French Vanilla Pudding
2 cups heavy whipping cream
4 cups cold espresso (Gloria uses decaf instant)
32 (approx) ladyfingers
1/2 cup sifted unsweetened cocoa powder

Directions:

Beat together the condensed milk, water and pudding mix. Chill in fridge for 1 hour.
In a bowl, beat the cream to soft peaks. Whisk the pudding mixture to smooth texture and fold in the whipped cream. Chill for 20 minutes.
Have a 9 x 13 inch serving dish ready. Pour cold espresso into a shallow bowl or pie plate. Whisk the pudding/cream mixture to lighten.
Spread a thin layer of pudding mixture on the bottom of the serving dish. Dip each ladyfinger into the espresso, both sides, and layer in the serving dish. Spread another even layer of pudding mixture over. Sift 1/2 of the cocoa over to cover. Repeat the dipping/layering of ladyfingers. Spread over the remaining pudding mixture. Sift over the remaining cocoa. Place tiramisu in the fridge to rest for 6 hours or overnight.

10

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Mouse is inderdaad ook nog een leuk idee! Maar wat doe je dan weer voor de niet choco lovers? :s
Soesjes en tiramisu zijn ook leuk, helaas is dat vorig jaar en 2 jaar geleden al gedaan..
Scones vind ik zelf niet zo kersterig  :o 
We willen het liefst iets van taart, omdat dat lekker makkelijk opdient en we dan zelf ook niet lang weg hoeven te zijn van het diner..
Iemand nog suggesties voor andere lekkere (beetje chique) taart, buiten choco?
Bedankt allemaal!

11

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

ik zou kleine gebakjes maken,

bv de boterkoek bosvruchten gebakjes.



Die maak je heel eenvoudig door boterkoek te bakken in cupcake papiertjes/vorm,
en na afkoelen te vullen met bosvruchtenbavarois.

wat vers fruit en eventueel choco schaafsel er boven op, en klaar!

Kun je helemaal van te voren maken.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

12

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=217226

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=228992


ik bedoelde de bovenste, maar de onderste is ook een leuke optie denk ik :9

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

13

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Of cupcakes, die kun je in verschillende smaken maken en verschillend decoreren.

Mini taartjes zijn ook een leuk idee, wel veel werk, maar een groot deel kun je van te voren doen. Het idee van Siena is ook leuk, en dan kun je ook nog kiezen voor verschillende soorten bavarois.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

14

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

ik zou zeker kiezen voor iets dat je van te voren kan klaarmaken.
150 dingen opspuiten op het laatste moment lijkt me een hele klus.

Gebakjes in een glaasje vind ik er altijd erg leuk uitzien. Maar dan moet je wel 150 glaasjes aanschaffen. Kan misschien ook wel in een mooi plastic bakje of bekertje.

Succes met deze leuke uitdaging!!

Groetjes Gerien

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Hoi,

Deze taarten zouden zeker kunnen:
http://www.ah.nl/allerhande/themas/thema-taart/

En de kersttaart met witte chocolademousse en 1 dag van te voren maken:http://www.ah.nl/kookschrift/recept?id=59688

16

Re: Dessert voor 150 mensen, wat te maken?

Grappig om te lezen dat wat voor de een de makkelijkste oplossing lijkt voor de ander juist een uitdaging lijkt. 

Als je ter plekke opspuit kun je dit per tafel doen die vast serveren en de volgende maken, als je met drie mensen spuit ( donkere mousse, witte mousse, en slagroom) de vierde crunch erop en klaar allemaal op een rij, gaat echt supersnel ( heb jaren in de catering gewerkt)

Je hebt het over dat de keuken een crime is....is dat vanwege de ruimte die je hebt, of het gebrek eraan? Of vanwege de apparaten die je tot je beschikking hebt of ook daar weer het gebrek eraan?

Je kan ook bavarois maken, die kan je dan in plasticfolie als een grote worst verpakken, lichtjes aanvriezen en dan plakjes eraf snijden leuk met toefje slagroom en blaadje munt, evt gekruimelde bastongekoeken. ( deconstructed kwarktaart krijg je dan)

Ook weer goed voor te bereiden en niet veel ruimte nodig voor de finishing touch als je weer een rijtje maakt.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-