1

Onderwerp: 8/10 koffietafel voor mijn nonkel.

Hallo

Mijn man zijn nonkel heeft Multiple Sclerose. Hij heeft dit al 30 jaar en heeft 2 weken geleden een longontsteking opgedaan en ligt nu op de Palliatieve dienst van het ziekenhuis. We zijn gisteren afscheid gaan nemen, we verwachten vermoedelijk deze week het slechte nieuws.
De tante wil alvast al een beetje gaan organiseren (kwestie dat ze dan goed voorbereid zijn als hij sterft want er gaat dan zoveel moeten gedaan worden en ze wil dit al in orde hebben) en wil de familie en vrienden uitnodigen na de crematie bij haar thuis. Daar Jean-Pierre zeer graag zoetigheden at wil ze een dessertbuffet maken zodat we hem zo kunnen herinneren als zoetebek.
Ze vroeg dus aan me om ook zoveel mogelijk mee te helpen, wat ik zeker wil doen!
Maar ik vraag me af wat zou ik dan gaan doen, we weten natuurlijk niet wanneer het gaat gebeuren, dus bakken op voorhand is niet echt een optie! Ook weten we niet hoeveel mensen er gaan komen (50-100 we weten dat niet).
<Is er iemand die al in zo een situatie zat en er iets heeft op gevonden om te bakken! Ik kan wel appeltaart gaan maken maar ik vermoed dat ze wel meer variatie willen. Maak ik taarten om te snijden of 1-persoonsgebakjes? Denk dat taarten wel sneller zullen gemaakt worden dan kleintjes...
Pfff ik vind het zo luguber al te denken aan de koffietafel maar ik wil wel goed voorbereid zijn kwestie dat ik weet hoe ik alles organiseer.
Ondertussen zijn er natuurlijk ook de taarten die ik al moet maken voor andere mensen dus het zal een goede organisatie moeten worden!

Wie heeft er raad, ik vind het een beetje beu om het hier te vragen maar ik hoop dat ik hier iets meer kom te weten.
Groetjes en alvast bedankt
Fanny

2

Re: 8/10 koffietafel voor mijn nonkel.

Sterkte de komende tijd.

Ik zou toch vast wat dingen voorbereiden die goed te bewaren zijn.

Je kan vrij makkelijk mini appeltaartjes bakken en deze vriezen erg gord in.
Je kan ook van die chocolaatjes met een koekje erin maken (mal uit de hebshop) blijven erg lang goed.
Ook cakepops kun je goed invriezen en daadoor voorbereiden. Kwarktaartjes in cupcakeformaat kun je ook goed invriezen.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

Re: 8/10 koffietafel voor mijn nonkel.

Heb je even gemaild, voor enkele vraagjes. Voor de rest alvast bedankt hoor!!!

Fanny

4

Re: 8/10 koffietafel voor mijn nonkel.

Je hebt mail!

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

5

Re: 8/10 koffietafel voor mijn nonkel.

Vervelend zeg, zo'n situatie. Maar ik kan me jouw vragen ook wel goed voorstellen.

Ik zou zelf niet zo snel voor echte taarten gaan. is toch altijd wat onhandiger met opdienen en aansnijden.

Cakepops zijn al genoemd, die kun je ook in diverse gepaste kleuren maken.

Cupcakejes kun je van tevoren maken en invriezen (ben zelf geen fan van invriezen, maar in zo'n situatie....). Dan kun je de avond voor de koffietafel evt. de toppers maken. 'Simpele' cupcakes met alleen een vlinder of een bloemetje. Hoeft niet overdadig te zijn toch?

Je kan ook mini cupcakes maken. Zijn snel gemaakt en op ieder cupcakeje dan een vlindertje of bloemetje zetten

6

Re: 8/10 koffietafel voor mijn nonkel.

Hallo

bedankt allemaal... ondertussen is hij gestorven ((( Woensdag gaan we hem gaan cremeren. Daarna is er een koffietafel voor de mensen die "wachten" en na de uitstrooiing gaat de dichte familie naar het huis van onze oom.
Ik moet , op vraag van zijn vrouw, een echte elegante, niet teveel tralala taart gaan maken, ik maak die in de kleuren van de bloemen die op zijn kist gaan liggen. Geen wit, mocht ik niet gebruiken! Ik ga dan wel voor de genodigden 1persoonstaartjes maken met fruit. En cakegebakjes. Zodat ze ook kunnen kiezen. Ik begin maandag met de voorbereidingen zodat woensdag alles mooi klaar en vers zal zijn.

Ik maak wel gebruik van jullie ideetjes ;-)

alvast heel erg bedankt
Fanny

7

Re: 8/10 koffietafel voor mijn nonkel.

Lieve Fanny,

Heel veel sterkte gewenst.
Voor de hele familie mijn oprecht medeleven.
Fijn dat je dit gaat doen, succes met de voorbereidingen en de drukke dagen van bakken die ook emotioneel zullen zijn.
Ik denk dat uw nonkel fier op u zou zijn.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591