1

Onderwerp: wel of geen deuvels

Hoi allemaal!

Over twee weken moet ik een stapeltaart af hebben van drie hoog en nu vroeg ik me af hoe ik van boven naar beneden ook een Deuvel in moet stoppen? Of is dat bij drie lagen nog niet nodig? De taart moet wel een uur in de auto.. en zouden jullie dan tussen de lagen kartons gebruiken of een drum?

Ik heb de vorige keer bij een tweelaagse kartons gedaan, maar toen ik het taartje temperatuur bovenop erop wilde zetten, viel het karton er onderuit.. Dus heb hier nog best ruzie mee gehad haha.

Het gaat trouwens om een taart van 25 20 en 15 cm.

Alvast bedankt!

2 Laatst bewerkt door vanessa1982 (22-09-2013 18:37)

Re: wel of geen deuvels

Ik heb nog nooit 1 lange dowel door de hele taart gedaan.
Bij een stapel van 3 hoog met dit soort formaten, gebruik ik wel cake boards met aan de onderkant een taartkarton (zodat er geen kartonnen onderkant rechtstreeks op de taart komt).

Maar de taart veilig laten aankomen is natuurlijk het belangrijkste. Wat bij mij mee zou spelen in een keuze voor wel of geen lange dowel is mede de chauffeur. Wanneer iemand anders er een uur mee gaat rijden, zou ik er wellicht wel voor kiezen. Puur voor meer stabiliteit en geen kennis hebben van hoe die chauffeur zal rijden. Wanneer ik zelf rijd (of mijn man) durf ik het wel zonder :)
Gewicht zou ik ook laten meewegen in mijn keuze. Er zijn natuurlijk vullingen bij waardoor een taart loeizwaar wordt en ook meer stabiliteit een veiliger gevoel geeft.
Succes met je keuze en het maken van de taart!!

Re: wel of geen deuvels

Hoi Vanessa, bedankt voor je antwoord! Wat bedoel je precies met dat je cakeboards gebruikt met aan de onderkant een taartkarton"? Want dan komt er toch juist een kartonnen onderkant op de taart?

En een cakeboard is maar heel dun toch?

Haha ja mijn vriend rijdt, dus ik denk dat het dan wel goed komt! Ik vul de taart met botercreme en jam, dus op zich is dat niet heel zwaar?

Groetjes!

4

Re: wel of geen deuvels

een cakeboard zit tussen een kartonnetje en een drum in qua dikte, is prima voor stapels :Y
Aan de onderkant zit geen vetvrije laag :rolleyes: , dus daar doe je een kartonnetje tegen, met de vetvrije kant naar beneden ;)
Tussen board en karton dubbelzijdig tape en d'r gaat niks los van elkaar :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: wel of geen deuvels

Oke bedankt Carien, maar ik bedoelde dat de cakeboard los kwam van de taart haha.. ik tilde de taart op om hem bovenop de onderste te zetten en toen viel zo de cakeboard er onderuit... dus ik denk dat die niet goed vast zat

6

Re: wel of geen deuvels

:think: dan had je je schep (of wat dan ook) dus niet onder de board, maar onder de taart?!? Het cakeboard is toch net zo groot als je taart?

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: wel of geen deuvels

Ik heb hem aan de zijkant vast gepakt en opgetild.. Misschien was dat niet zo slim hihi

8

Re: wel of geen deuvels

ohwww.... nee, dat denk ik ook niet :nooo  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

Re: wel of geen deuvels

Hahaha probleem opgelost :)

Re: wel of geen deuvels

Hahaha probleem opgelost :)

Re: wel of geen deuvels

Maar gebruik jij altijd cakeboards voor het stapelen of ook weleens drums? want dat is eigenlijk nog steviger toch?

12

Re: wel of geen deuvels

onder het bovenste taartje een goud/zilveren en daaronder boards.
Nog niet hoger dan 4 laags gestapeld, dus dan voldoet dat prima :)
In de onderste laag zet ik dan wel van die plastic, holle, dowels. Schijnt niet te hoeven, maar dat vind ik veiliger :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

13

Re: wel of geen deuvels

Ik gebruik bij stapels meestal cakeboards. Drums lijken mij, eerlijk gezegd, een beetje overdreven en maken de taart nog zwaarder, denk ik....

Re: wel of geen deuvels

Oke Esther en dan ook met een taartkarton?

15

Re: wel of geen deuvels

Carien schreef:

een cakeboard zit tussen een kartonnetje en een drum in qua dikte, is prima voor stapels :Y
Aan de onderkant zit geen vetvrije laag :rolleyes: , dus daar doe je een kartonnetje tegen, met de vetvrije kant naar beneden ;)
Tussen board en karton dubbelzijdig tape en d'r gaat niks los van elkaar :)

Bedankt, de uitleg is precies zoals ik bedoel. Is was alleen nog werken, dus kon niet reageren :D


Carien schreef:

onder het bovenste taartje een goud/zilveren en daaronder boards.
Nog niet hoger dan 4 laags gestapeld, dus dan voldoet dat prima :)
In de onderste laag zet ik dan wel van die plastic, holle, dowels. Schijnt niet te hoeven, maar dat vind ik veiliger :)

Ik doe het idd ook precies zo met dowels en cakeboard/kartons.

Re: wel of geen deuvels

Hartstikke bedankt voor het reageren allemaal! Het is me nu duidelijk hihi

17

Re: wel of geen deuvels

:thumb:  :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

18

Re: wel of geen deuvels

DotjeSlagroom schreef:

Oke Esther en dan ook met een taartkarton?

Ja, ook met een karton