1

Onderwerp: Dringend jullie hulp nodig

Ik moet voor volgende week een taart voor mijn neef maken en nou wilde ik me helemaal uitleven maar heb wel een paar vraagjes ;)
Ik wil een 5 hoge taart maken en daar tussen nog 2 dummy's plaatsen .
Welke cakeboards moet ik dan gebruiken ? en ik wil stutten met van die houten dowels is dat verstandig volgens jullie..ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen  :o alvast bedankt .

2

Re: Dringend jullie hulp nodig

De rubriek Bruids- en Stapeltaarten is bedoeld voor het showen van je taarten. Voor vragen zijn de andere rubrieken bedoeld.

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door Suikertje (19-09-2013 15:08)

Re: Dringend jullie hulp nodig

Oh sorry ...ik ben ook nog niet zo lang lid van dit forum..wat moet ik dan verder doen ?

4

Re: Dringend jullie hulp nodig

Niemand.. :s

5

Re: Dringend jullie hulp nodig

Ik zou cakeboards van 4 of 6 mm gebruiken (let er wel op dat beide zijden glad afgewerkt zijn, als er een ruwe kant bij is plakt die in je fondant en scheurt alles stuk als je hem eraf gaat halen, als een kant ruw is even een taartkarton er tegen aanplakken)
En houten dowels zijn uitstekend, gebruik er wel genoeg en snijd de dowels allemaal op dezelfde lengte, ook als je taart niet helemaal vlak is.....

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

6

Re: Dringend jullie hulp nodig

Siska bedankt voor je reactie, ik heb laatst bij 3 hoog ook een taartkarton gebruikt en het fondant kwam helemaal los ..

7

Re: Dringend jullie hulp nodig

Siska bedankt voor je reactie, ik heb laatst bij 3 hoog ook een taartkarton gebruikt en het fondant kwam helemaal los ..

8

Re: Dringend jullie hulp nodig

Siska bedankt voor je reactie, ik heb laatst bij 3 hoog ook een taartkarton gebruikt en het fondant kwam helemaal los ..

9

Re: Dringend jullie hulp nodig

Ligt er aan welk karton je gebruikt. Ik neem altijd die met één goudkleurige en één zilverkleurige kant. Die plakken niet.

Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat
www.facebook.com/cakebym

10 Laatst bewerkt door Carien (04-10-2013 21:18)

Re: Dringend jullie hulp nodig

Suikertje, gewone taartkartons hebben maar 1 vetvrije kant, de goud/zilveren aan beide kanten. Gewone taartkartons moet je bij een stapel dan ook met de 2 niet-vetvrije kanten tegen elkaar plakken met dubbelzijdig tape. De goud/zilveren zijn steviger en makkelijker :)

Voor de toplaag kun je goud/zilver gebruiken, daaronder zou ik wel voor boards gaan (en dan een kartonnetje tegen plakken  ;) ).

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl