1

Onderwerp: marsepein/fondant oortjes maken

Hallo,
ik maak nog niet zo lang taarten. en ben er nou niet zo handig in.
Ik heb een super leuke taart gezien. alles is opzich wel te doen. alleen die konijntjes snap ik niet echt, als ik de oren maakt gaan ze hangen of breken ze af. ze staan nooit rechtop. ook als ik de poppetjes wil laten zitten vallen ze om of de voeten breken af...
En op een gegeven moment wanneer ik er al een half uurtje mee bezig bent, scheurt de marsepein in. Ik krijg het nooit zo glad zoals op deze foto.

En wat is nou beter om poppetjes mee te maken? marsepein of fondant?
kan iemand mij helpen?

http://cdn.cakecentral.com/f/fd/900x900px-LL-fd3af3c8_rabbits_in_love_1.jpeg

2

Re: marsepein/fondant oortjes maken

Fondant met tylose!  Marsepein wordt over het algemeen niet hard.
Tylose zorgt ervoor dat fondant zal uitharden.
Verder heb ik weinig boetseertips.  Ik vind dat ook nog best lastig.

3

Re: marsepein/fondant oortjes maken

Fondant met tylose inderdaad, de poppetjes kun je maken en dan ondersteund wegzetten om te drogen, dus op een koelkastdoosje, met iets in de rug zodat de beentjes loshangen en de rug gesteund is, alvast een gaatje/holletje maken voor de oren in het hoofd, de oren die rechtop moeten komen te staan plat te drogen leggen en pas erin steken en vast plakken met eetbare lijm als alles hard is.

Goed uit laten harden! En de poppetjes dus niet in een afgesloten bakje, zakje of de vriezer. Gewoon in een kast stofvrij, maar wel dat de lucht erbij kan.
Drogen duurt meestal drie dagen tot een week (afhankelijk van de luchtvochtigheid) je kan het ook sneller doen door in de oven te drogen, maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!