1

Onderwerp: Help taart invriezen.

Tijdens mijn vakantie wil een klant toch heel graag een taart van mij. Nu heeft zij de mogelijkheid om de taart op haar werk in te vriezen en ook het feest wordt daar gehouden.
Nu mijn vragen:
Hoelang voor de taart ingevroren wordt kan ik deze bakken?
Kan ik de taart invriezen voor ik hem in vorm snijd ( dit gaat altijd beter) dan uit de vriezer halen vullen, snijden en bekleden met fondant, of droogt de taart dan uit doordat hij later opnieuw ingevroren wordt?
Vinden jullie dulce de leche en perzikjam ook geen rare combinatie?

Dank jullie wel voor de hulp.
Groetjes Brigitte.

2

Re: Help taart invriezen.

Hoe ik het doe:
1 dag voor bakken en vulling maken
1 dag voor vullen, bekleden en decoreren
's avonds of de volgende dag taart naar klant, die de taart direct invriest.
24 uur van te voren taart uit vriezer in de koelkast.
1 tot ½ uur voor aansnijden op kamertemp. laten komen.

Ik zou niet eerst invriezen, om in vorm te snijden. Dan maakt de taart namelijk 2x het ontdooiingsproces mee. Is niet bevorderlijk voor de bacteriegroei... In vorm snijden zonder in te vriezen kan ook hoor!

Dulce de leche en perzikjam... tsja, ik zou er zelf niet voor kiezen, maar smaken verschillen.

Dat is toch een TAART waard!

3

Re: Help taart invriezen.

Dank je @ppeltje,

Ja zo doe ik het meestal ook,
ook als het niet ingevroren wordt.
Het probleem is alleen dat de taart zaterdag
afgeleverd wordt en dan moet ik ook gelijk 20 andere,
gewone taarten afleveren. Het is voor dit weekend, dus ik heb net de taarten gebakken en nu laat ik ze goed afkoelen. Ik weet dat je ze ook gewoon kunt snijden, maar als ze een beetje bevroren zijn gaat het meestal iets beter. Ga straks vullen en snijden en dan hopen dat ik morgen nog kan bekleden met fondant.

En de vulling vond ik zelf ook een vreemde combi, maar de klant is koning.

Morgen een drukke dag voor de boeg, dus vandaag een beetje kalm aan doen.

Dank voor de hulp.