Re: stappeltaart scheef

Hmm, ok, gek eigenlijk niet.....

lagen van cake zijn recht gesneden, vulling ook gedoseerd.

BIj mijn laatste bestelling van bruidstaart, moest ik midden in de nacht een nieuwe cake bakken want 2e laag zag echt net als PISA TOREN in Italie :(

Re: stappeltaart scheef

ik wil jullie nog bedanken voor al jullie snelle reactie op mijn vraag.

BEDANKT ! :)

Re: stappeltaart scheef

Als ik je foto zo bekijk, is de onderste taart inderdaad niet recht.
Heb je je stokjes even lang als elkaar gemaakt of allemaal even lang als de taart?
Overigens zou ik voor cake geen vetvrij kartonnetje adviseren, beter kun je een wat steviger cake board gebruiken.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

29

Re: stappeltaart scheef

Op de foto's kan ik niet goed zien of de staarten scheef zijn (niet horizontaal dus) maar ik zie wel dat de bovenste taart niet  in het midden van de onderste taart staat.... Bedoel je dat? Of was dat de bedoeling?

Verder is hierboven al genoemd waar je op moet letten bij het stapelen.

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

30

Re: stappeltaart scheef

Als ik je foto bekijk is je onderste taart toch echt scheef.
Kijk maar eens naar de bruine raampjes en de ruimte er boven en er onder. Bij de linkerkant is de taart veel hoger dan bij de rechterkant. Dus dan gaat de taart scheef zakken.  :think:

Ook ik raad je aan, vooral omdat je cake gebruikt, om cakeboards te gebruiken i.p.v. vetvrij karton. Dit is toch net een stukje steviger.
Zelfs een 12cm gevuld en bekleed is vrij zwaar en zou ik niet zonder hulpmiddelen stapelen.  :s

Ook niet te zuinig zijn met je dowels. Bij een bovenste taart van 10 cm gebruik ik al minimaal 5 dowels.  :Y

Succes met de volgende poging.  :thumb:

Dat is toch een TAART waard!

31

Re: stappeltaart scheef

Ik heb gisteren net twee waterpasjes gekocht, een kleine,  horizontaal en verticaal, en een langere, die heeft er drie, ook nog diagonaal.
Ik wil gaan proberen om een cakeboard op een gedowelde taart te leggen en daarop met de waterpas te kijken of die echt recht is, ipv alleen op het oog. Dat kan eventueel ook na het afsmeren.
Ik las het in een boek van peggy porschen en het lijkt me ook heel logisch.
Ben benieuwd!

32

Re: stappeltaart scheef

Loezzie schreef:

Ik heb gisteren net twee waterpasjes gekocht, een kleine,  horizontaal en verticaal, en een langere, die heeft er drie, ook nog diagonaal.
Ik wil gaan proberen om een cakeboard op een gedowelde taart te leggen en daarop met de waterpas te kijken of die echt recht is, ipv alleen op het oog. Dat kan eventueel ook na het afsmeren.
Ik las het in een boek van peggy porschen en het lijkt me ook heel logisch.
Ben benieuwd!

Heb dit niet gelezen in het boek van PP, maar zo doe ik het dus ook altijd :Y . Ben er daardoor ook achter gekomen dat ik niet moet vullen op mijn eettafel maar op het aanrecht. Eettafel was nl niet helemaal waterpas. Scheelt bijna niks, maar toch  ;) ....