1

Onderwerp: Help! Ok weet niet hoe ik dit moet oplossen!

Hallo iedereen,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

In februarie verwachten wij ons eerste kindje!
Nu willen we niet weten wat het wordt, maar ik wil wel graag zelf een geboorte taart maaken voor als we uit het ziekenhuis komen!

Maar ik wil het liefst een licht roze of licht blauwe taart en mischien nog een kleine sweet tabel erbij!

Heeft iemand een idee hoe ik dit vantevoren klaar kan hebben?
Nu heb ik nog nooit wat ingevroren dus als iemand me kan vertellen hoe dat moet graag!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes Anita :9

2

Re: Help! Ok weet niet hoe ik dit moet oplossen!

Als je niet wilt weten wat het is en toch alles in de juiste kleur wilt hebben zit er volgens mij niet anders op om alles dubbel te maken.

Je weet van tevoren niet hoe de bevalling zal verlopen en hoe je er zelf aan toe bent. Of je wel in staat bent om een sweet table in elkaar te draaien  :think:

Heb je iemand die je daarbij kan helpen of het kan overnemen als het je zelf niet lukt?

Wat je zou kunnen doen is de basis van de taart en andere lekkernijen wit houden. De taart vullen en bekleden in wit en vervolgens in een taartdoos invriezen. De versieringen dan in zowel roze als blauw maken zodat je deze in de juiste kleur op het laatste moment er op kan doen...

3

Re: Help! Ok weet niet hoe ik dit moet oplossen!

Dank je wel voor de tip!
Ik wil ook veel te veel dat weet ik ook wel!
Maar ik maak voor al me familie en vrienden taarten dus
Wil ik bij de grootste gebeurtenis in me eigen leven niet verstek laaten gaan! Mischien toch alleen voor een taart kiezen!

Zit te twijfelen of twee taarten maaken of een witte!
Maar gelukkig heb ik, nog ff om na te denken!

4

Re: Help! Ok weet niet hoe ik dit moet oplossen!

ik heb voor een vriendin van mij mini-geboortecupcakes op voorhand gemaakt, in een zilveren cupje met wit schildje en naderhand met een lineaal de goede kleur plaatjes uitgestoken.

Ze haalde telkens wat cupcakes uit de vriezer en deed daar dan de plaatjes op.

Ik denk dat sweet tabel wel wat veel is, maar misschien kun je leuke neutrale koekjes bakken?

En idd óf 2 taarten in kleur, of 1 witte...

Succes met je ideeen en geniet van je zwangerschap

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

5

Re: Help! Ok weet niet hoe ik dit moet oplossen!

Dank je!

Dat van die cc vindt ik ook een erg leuke!

Re: Help! Ok weet niet hoe ik dit moet oplossen!

Je kan ook een witte taart maken en de decoratie in roze of blauw...decoratie en taart kunnen wel in de diepvries...zodra je weet wat het is plak je (of de kraamverzorgster/familie) de juiste kleur erop...

Re: Help! Ok weet niet hoe ik dit moet oplossen!

in roze en blauw bedoel ik dan...niet roze OF blauw  :D

8

Re: Help! Ok weet niet hoe ik dit moet oplossen!

Als er iemand is die je kan helpen kun je ook een biscuit invriezen, en later bv de botercreme roze of blauw kleuren en door "je hulpje" laten vullen daarmee.
En inderdaad, je weet niet hoe de bevalling gaat verlopen dus niet teveel willen! Evt kun je ook na bv 2 weken je naaste familie utnodigen om het nog te vieren, zodat je er dan wat beter aan bent en wat dingen zelf hebt kunnen maken?

9

Re: Help! Ok weet niet hoe ik dit moet oplossen!

Witte cakepops maken, en dan later een roze of blauw stokje erin? Of een wit stokje al erin doen en later een roze of blauw lintje eromheen?