1

Onderwerp: Aansnijden taart

Het is vast een domme vraag, maar ik vraag het me al heel lang af. Tot nu toe heb ik alleen taarten gemaakt van 1 laag, maar ik wil binnenkort ook beginnen met stapeltaarten en 3D-taarten. Maar hoe snij je dat aan? Ik heb hier al wel heel vaak snijschema's zien staan en dat is allemaal heel leuk, maar hoe gaat dat in de praktijk? Heb je bijv. een kartonnetje tussen laag 1 en 2? Want anders lijkt het me dat de taart indeukt tijdens het snijden of valt dat wel mee? En hoe doe je dat met de douwels? Op goed geluk erom heen snijden en bij het serveren eruit halen? (als je geen eetbare gebruikt)

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

2

Re: Aansnijden taart

Ik doe het zo: de bovenste snijd ik in stukjes, die staat dan op een taartkarton en op dowels. Als de bovenste op is, haal ik het taartkarton weg en begin dan aan de volgende, dan haal ik eerst de dowels eruit en dan maar snijden.

Snap je?

3D-taarten is nog weer een ander verhaal. Ik maak soms gewoon plakjes, zodat de stukken niet te groot worden, of anders plakken die ik doorsnij. Dan heeft iedereen toch een laagje vulling en niet zo'n grote hap.

Tieneke

3

Re: Aansnijden taart

Als ik meerdere vullingen heb stapel ik hem helemaal af.

En 3d taarten snij ik meestal in plakjes

4

Re: Aansnijden taart

OK dan ga ik het maar op die manier proberen en eens kijken of mijn taart het overleefd. Heb bij mijn enkele taarten namelijk al het idee dat het een beetje doorzakt.

Bedankt!

Yesterday is history, Tomorrow is a mysterie
Today is a gift, that's why they call it the present

5

Re: Aansnijden taart

Misschien vul je te dik....
Ik zorg bij stapeltaarten er extra voor dat mijn taart gelijk is. Dat de basis gelijk is, zeg maar. Aansnijden is hetzelfde als een enkellaags taart. De (houten) dowels zie je goed zitten en haal je er gewoon uit voor of tijdens het snijden. Op Felicitaartjes.nl staat een duidelijke howto  ;) . Bij 3D ligt het er een beetje aan hoe hoog de taart is. Ik heb eens een raket gemaakt en daar deed ik een kartonnetje tussen, net als bij prinsessenjurken, trouwens. Bij een auto of tas doe ik dit weer niet.

6

Re: Aansnijden taart

Een stapeltaart stapel ik eerst af, de bovenstelaag is vaak het mooiste (want helemaal versierd en die laten mensen dan vaak tot het laatst staan, vooral als bezoek gespreid komt....

Dan snijd je dus gewoon taart voor taart op, de dowels zie je heel duidelijk zitten en die trek ik eruit voor het snijden.

(Tussen de lagen zit bij mij trouwens altijd dubbel taartkarton of een cakedrums. Dat maakt het af-stapelen ook makkelijker)

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!