51 Laatst bewerkt door Dot (09-09-2013 12:26)

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

blij met dit topic! ik heb hier ook een pot sweetlace staan en was gisteren aan de gang gegaan om zwarte kant te maken. Ik had 50gr poeder genomen en daar eerst wat kleurstof aan toegevoegd en bij gevuld met water. Maar het was nog niet donker genoeg, dus nog wat kleurstof erbij (americolor). Maar ik dacht dat het dus daardoor niet goed ging, wellicht te nattig. Rest had ik afgesloten met plastic in koelkast bewaard.
Lace van gisteren heb ik er vanochtend uitgehaald, maar er missen aardig wat plekjes.
Bij de lace van vanochtend een aantal keren de gaatjes opgevuld en toen op 80 gr in de oven, dat brokkelde uiteen bij het eruit halen..

Net 2de lichting poeder aangemaakt, iets minder water erin en lees dus net de tip van Annette, geklopt op de tafel en nu plastic erop  gelegd, want het is dus beter om het iets te laten rusten voor ik het gebruik?

Ga dan nu eerst het restje van vanochtend weer proberen, en dan om 50gr in de oven leggen, hopelijk komt dat er dan wel goed uit...

(aanvulling, ik heb de Bombay mat van SweetLace)

Groetjes, Dorothea.

52

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Ik heb dat als ik het even laat staan 5 minuten in de mal zegmaar er toch soms weer gaatjes intrekken, dan vul ik ze ook wel voorzichtig bij met een druppeltje vanaf een sateprikkertje ;) Maar ik moet sowieso echt een paar keer de handeling van het vullen/schrapen herhalen. Toch lukte het me vanaf de eerste keer wel om een perfect kantje ermee te maken..geduld heb je wel nodig..ik doe het trouwens niet in de oven.

Sugerveil werkt dus wel gemakkelijker? Maar die mallen zijn zo absurd duur..

53

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

schiet me nu net te binnen, werkt de SweetLace slechter door de mallen, of door het product, want in het laatste geval zou je dus ook Sugarveil kunnen kopen en het in de SweetLace mal smeren...

Groetjes, Dorothea.

54

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Alle waar naar zijn geld, dames..... ;)

Ik vind SweetLace superleuk en -goed maar het heeft écht een/meer 'gebruiksaanwijzing' dan Sugarveil.

De mallen van Sugarveil zijn een stuk duurder maar ook daar: ze zijn zó ontzettend mooi......

Ik heb beide opties in beide soorten/mallen gestopt om uit te proberen. Ik ben veel aan het (uit)proberen en langzamerhand kom ik waar ik wezen wil....  :+  :cool:

55 Laatst bewerkt door Lief (09-09-2013 17:28)

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Uiteraard dat begrijp ik, maar voor mijn hobbytaartjes is de sweetlace prima voorlopig ;)

Maar gebruik jij dan ook bv sugarveil in een sweetlacemal of andersom? Ik had ergens gelezen dat dat niet zo goed werkte?

Aan jouw onderschrift te zien hrb ik het bij jou besteld haha.

56

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Lief schreef:

Uiteraard dat begrijp ik, maar voor mijn hobbytaartjes is de sweetlace prima voorlopig ;)

Maar gebruik jij dan ook bv sugarveil in een sweetlacemal of andersom? Ik had ergens gelezen dat dat niet zo goed werkte?

Aan jouw onderschrift te zien hrb ik het bij jou besteld haha.

Yep ik gebruik beide opties in beide mallen, tis maar net wat mijn handen het eerst te pakken hebben in de kast waar dat ligt (zie je, ik heb er al een kást voor...  :lol:  :P ). Verwerking in de mallen: daar merk ik nog weinig verschil in. Kwaliteit van de mallen wellicht wel, maar dat is ook weer 'smaakafhankelijk' en daarover ga ik écht niet twisten, het is maar net waar iemand de voorkeur aan geeft....

Vanavond en morgen weer een nieuwe proefronde.

57

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Maar Annick, dan zou ik dus beter morgen een portie Sugarveil kunnen halen en het daarmee maken? Het is hier iig van: een gegeven paard... want ik had de pot en mal gewonnen op FB

Groetjes, Dorothea.

58

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Hoi Dot,
Idd is sugarveil de mix iets werkvriendelijker.
De matten maken niet uit.
Met sweetlace heb je idd wat meer geduld nodig en de oven mag niet warmer dan een graad of 60 ik doe zelf 50  maar per oven verschilt het.Gewoon aan de lucht laten drogen van de "navulling"werkt beter.
Net als Annick ben ik alle merken aan het testen.En oefening baart kunst! Groetjes en succes Annette.

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

59

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Jammer dat je zo ver weg woont Annette, anders konden we een keertje gezellig samen testen?  ;)  :D

Ik heb het klaarstaan voor morgenochtend: Sugarveil, Sweet Lace, Magic Decor en wellicht ook nog wat Sugardress.

Ik vind sommige matten wél uitmaken, omdat het een (veel!) fijner patroon is in dikte (dus niet fijner om mee te werken ofzo). Sommige Sugarveil matten zijn zo ondiep dat het kwetsbaar is en dan ook lastig te verwijderen. Maar krijg je het er (redelijk) goed uit, heb je werkelijk een práchtig patroon.......  :Y

60

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Dot schreef:

Maar Annick, dan zou ik dus beter morgen een portie Sugarveil kunnen halen en het daarmee maken? Het is hier iig van: een gegeven paard... want ik had de pot en mal gewonnen op FB

Nee hoor, gewoon even blijven proberen wat voor jou het lekkerst werkt. Om te proberen is Sugarveil duur(der), dat zou ik in eerste instantie met Sweet Lace doen. Ook hier geldt wel weer (een beetje) oefening baart kunst......  :)

61

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Ik heb in febr al een taart met sugarveil gemaakt, Annick, en voor mijn gevoel ging dat veel beter...
ach, er ligt nu weer een mat te drogen, nu ben ik naar bed, hopelijk morgen beter en dan aan de bak!

Groetjes, Dorothea.

62

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Nou ik bedoelde eigenlijk voor de luchtbelletjes dat dat niet aan de matten ligt Annick.
En ja jammert dat ik niet meer in de buurt woon  :rolleyes:
Maar hoe meer het getest wordt hoe beter....
En de Sugar veil is wel veel kwetsbaarder.
Heb een bruidsvoile op een taart gemaakt een tijdje terug, met de kant mal en echt de opengewerkte kant daarmee gemaakt.
Prachtig maar wel een priegel werk...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZPMHQLEE-G.jpg

Maar echt de moeite waard als je het onder de knie hebt.
En oneindig voor wat betreft de mogelijkheden. :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

63

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

hier net weer de mal gevuld, die van gisterenavond is best goed gelukt. Ik merk wel, dat het beter werkt om er goed dik op te smeren, dan heen en weer te smeren, en dan eventueel overig weer af te schrapen. Dus niet te zuinig in het begin...
heb hem nu 10min op 50gr in de oven, om te kijken of er weer luchtbellen in zitten

Groetjes, Dorothea.

64

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Hoop dat het nu goed gaat.Ik doe er ook veel op en smeer van voor naar achter en dan ook diagonaal eroverheen. Succes Dot!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

65 Laatst bewerkt door axhanneke (10-09-2013 14:44)

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Dot schreef:

schiet me nu net te binnen, werkt de SweetLace slechter door de mallen, of door het product, want in het laatste geval zou je dus ook Sugarveil kunnen kopen en het in de SweetLace mal smeren...

ik gebruik de sweetlace mat met sugarveil en dat gaat goed( wel met veel geduld)en i.d.d. kloppen op de tafel en gaatjes vullen ook evt. als het al gedroogd is. Met de sweetlace smeer heb ik geen ervaring. Ik droog ook op 50gr in de oven

groetjes Hanneke

66

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

de laatsten gingen allemaal erg goed, er was er 1 die rekte nogal uit bij het uit de mal halen, dus had aan het eind een klein stukje afgesneden. Ik gaf dat aan Martijn om te proeven.... ahum... hele mond, tong, lippen zwart!!!! nu zit ik te dubben of dat wel kan op de taart...
het is een bruidstaart; niet dat alle gasten met een zwarte mond rondlopen???

Groetjes, Dorothea.

67

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Dat is dan wellicht omdat je (zoals zo vaak bij zwart) er veel kleurstof doorheen hebt moeten doen om de goede tint zwart te krijgen. Welke kleurstof heb je gebruikt?

En je weet het, bij twijfel (misschien beter) niet 'inhalen'........  ;)  :o

68

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Idd, ik heb 50 druppels americolor super black erin gedaan en het was niet eens heel zwart maar donker grijs. Het is nog wel iets doorgekleurd bij het drogen , dus dat lijkt nu wel zwart. Nadat mijn zoontje een hap brood gegeten had, was het wel al een stukminder, dus wellicht dat het minder erg is, als mensen het met taart eten??

Groetjes, Dorothea.

69

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

je hoort het wel eens vaker van bv. Blauwe of zwarte taarten, en ik heb ook al vaker zwarte randjes op een taart gedaan zonder mij hiervan bewust te zijn....
Wat bedoel je met inhalen?

Groetjes, Dorothea.

70

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Dot schreef:

je hoort het wel eens vaker van bv. Blauwe of zwarte taarten, en ik heb ook al vaker zwarte randjes op een taart gedaan zonder mij hiervan bewust te zijn....
Wat bedoel je met inhalen?

Met inhalen bedoel ik dat als je twijfelt of het goed is voor/op je (bruids)taart, je het misschien beter niet kunt doen als je niet zeker van je zaak bent dat straks niet iedereen een zwarte tong heeft.....  :)

Succes ermee!

71

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

snap je, wij zeggen aanhalen.... ik zit nog in dubio...

Groetjes, Dorothea.

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Bruidstaart gemaakt metde sweet lace!Was eerst een ramp met altijd gaatjes erin.Nu laat ik het eerste x drogen en vul de gaatjes op en dan terug drogen.Geen problemen meer!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-TCY8BCV4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-EXQMPOSM.jpg

73

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Ik ben even niet op het forum geweest, te druk met de taartjes :D
Maar wat een leuke en bruikbare tips allemaal.
ik vind het ook echt helemaal geweldig, ik heb het nu al verschillende keren gebruikt op een taartje. Echt ik vind het prachtig!!!

Maar prachtige bruidstaart Fran... Echt mooi gemaakt :thumb: 
Over 3 weken heb ik ook een bruidstaart die ik met kant af wil werken....Dus weer een voorraadje maken aan komende week!!

Fijne zondag allemaal.

Gr kaat

74

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Mooi Fran! :thumb: Leuk dat het jullie allemaal lukt! :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

75

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

hier mijn taart van afgelopen vrijdag:
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-7VHHZRHY.jpg

Groetjes, Dorothea.