26

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

wat een tips allemaal. Helemaal super!! Ik ben ontzettend benieuwd.
Ik heb de mal vanochtend voordat ik ging werken nog gevuld. Dus ik ben benieuwd vanavond naar het resultaat.....
Thankx

27

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

annick67 schreef:
Annette52 schreef:

Zie het nu pas, dat jij het bent die ook advies geeft, dag Annick! :)

Sssssssssssttttttttt it is I, Annick  :cool: (Uit de serie 'allo 'allo, uit de oude doos van tv, ken je die serie?  :lol: )

Whahaha  :lol:  ja zo oud ben ik wel hoor! Leuke serie trouwens....

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

28

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Hoe ik het doe... Vullen en dan 12 min op 80 graden in de oven. Gaat perfect!!!

Succes!!

29

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Tyli schreef:

Hoe ik het doe... Vullen en dan 12 min op 80 graden in de oven. Gaat perfect!!!

Succes!!

Niet altijd; hangt van luchtvochtigheid, temperatuur, oven (niet onderschatten, elke oven is anders!) af, om maar wat te noemen.......

30

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

:Y Niet hoger dan 50 graden zekerheid voor alles!!!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

31

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Hiep hiep hoera!!!!! Het is me gelukt :D  :D  :D  :D
Ik ben helemaal happy.
Ik kwam toen straks thuis.....en ik kon het zo uit het malletje halen...appeltje eitje....!!!!
Nu was het ''beslagje''wel een dagje oud.
Maar ik ben hier zo blij mee!!!
Ooohh m'n week kan niet meer stuk. :D

dank je wel allemaal voor de tips!!!

32

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

kaatjekaat schreef:

Hiep hiep hoera!!!!! Het is me gelukt :D  :D  :D  :D
Ik ben helemaal happy.
Ik kwam toen straks thuis.....en ik kon het zo uit het malletje halen...appeltje eitje....!!!!
Nu was het ''beslagje''wel een dagje oud.
Maar ik ben hier zo blij mee!!!
Ooohh m'n week kan niet meer stuk. :D

dank je wel allemaal voor de tips!!!

Ik zei het, dagje laten staan (in koeling werd mij gezegd) en het kan heel anders/beter gaan....

Mooi zo!!! Veel plezier ermee  :)

33

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Mooi gefeliciteerd! Veel plezier met de nieuwe verslaving! :Y  :lol:

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

34

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Dank je wel, ja het is helemaal geweldig!!!
Ik ben benieuwd.....naar de nieuwe verslaving :o

35

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je het eigenlijk bevestigd??
Ik ben nu een taartje aan het maken en wil dadelijk het kanten randje aan de zijkant maken
Moet ik het gewoon lijmen??

Groetjes kaat

36

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Ja achterkant beetje vochtig maken met water op een sponsje of kwast(let op klein beetje vochtig anders smelt het!) en dan bevestigen.
Ik vind het soms ook makkelijk om de fondant vochtig te maken als je grotere oppervlakken moet doen omdat je dan wat makkelijker de rand kunt manipuleren.
Succes!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

37

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Dank je wel, ik ga ermee aan de slag :thumb:

38

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

ik wil mijn nieuwe verslaving even met jullie delen:
Ik ben benieuwd of de foto's een beetje duidelijk zijn......
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, en hoor graag de evt tips......

https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/1237638_10201807295175040_127927961_n.jpg

https://sphotos-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/p206x206/1234217_10201807299135139_1724744167_n.jpg

groetjes,
kaat

39

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Ik vind het mooi! En uitbreiden voor wat betreft het gebruik komt vanzelf. Er zijn zoveel mogelijkheden!
Veel succes verder.Dat gaat helemaal lukken :thumb:  :thumb:  :thumb:

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

40

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Leuk is het he! Ik ben ook verslaafd, ik vond het ook heel gemakkelijk gaan trouwens.
Heb het zowel dezelfde als de volgende dag gebruikt, tussendoor in de koelkast bewaard.

Daarna heb ik ze tussen bakpapier in van die zipzakken bewaard een weekje en toen gingen ze nog prima op de taart.

Waar kleur jij het mee?

41

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Je kunt het met Americolor of Wilton kleurstoffen kleuren.De kleur wordt intenser na een paar uur dus voorzichtig beginnen. :Y

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

42

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Dankje!

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Hoe doen jullie dat?Ik heb er altijd gaatjes in .Ik mag het 10 keer terug vullen altijd komen er gaatjes in meestal op zelfde plaats.Heb al geprobeerd met beslagje 1 dag te laten staan maar haalt niets uit!Moet bruidstaart ermee maken 14 sept en word er stilaan wanhopig van.Moest dat niet zijn had ik het al lang de vuilbak ingekieperd!Heb ook al in oven laten drogen op50 gr maar is hetzelfde!

44

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Welk merk gebruik je? En heb je al geprobeerd om het bakje met beslag een aantal keren te kloppen op het tafelblad als het klaar is?
Dit wel direct als het klaar is.Vaak klop je dan het teveel aan luchtbelletjes eruit.Dan een aantal uren laten staan.Het is ook afhankelijk welk merk je gebruikt.Met sugarveil had ik er het minste last van.En toch steeds navullen als er gaatjes zitten.Wel doe ik in het navul deel een drupje extra water dan is het iets vloeibaarder.Dan of aan de lucht drogen of in de oven.Hoop dat dit een beetje helpt.Succes!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Ik gebruik het sweet lace poeder!Thanks voor de tips!Ik heb nu hem 2x in oven gedaan! Gaatjes weer opgevuld toen hij uit oven kwam en er weer terug in voor 15 min!hoop dat ik hem nog heel uit demal krijg!

46

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Je kunt het ook aan de lucht laten drogen nadat je het weer hebt opgevuld hoor.Anders wordt het te droog en misschien hard...

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!

47

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

fran4april1952 schreef:

Ik gebruik het sweet lace poeder!Thanks voor de tips!Ik heb nu hem 2x in oven gedaan! Gaatjes weer opgevuld toen hij uit oven kwam en er weer terug in voor 15 min!hoop dat ik hem nog heel uit demal krijg!

Ik ben benieuwd, is het gelukt?

Dit is het nadeel van Sweet Lace. Met Sugarveil gebeurt dit niet (althans, ik heb het nog nooit gehad).

Als je het bewaart, vergeet het dan niet met/tussen bakpapier in een luchtdichte zak (ziplock) te stoppen!  ;)

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

annick67 schreef:
fran4april1952 schreef:

Ik gebruik het sweet lace poeder!Thanks voor de tips!Ik heb nu hem 2x in oven gedaan! Gaatjes weer opgevuld toen hij uit oven kwam en er weer terug in voor 15 min!hoop dat ik hem nog heel uit demal krijg!

Ik ben benieuwd, is het gelukt?

Dit is het nadeel van Sweet Lace. Met Sugarveil gebeurt dit niet (althans, ik heb het nog nooit gehad).

Als je het bewaart, vergeet het dan niet met/tussen bakpapier in een luchtdichte zak (ziplock) te stoppen!  ;)

Nee niet gelukt!Hij verpulverde helemaal toen ik hem uit de mal wou halen!Heb hem terug gevuld en aan de lucht laten drogen,daarna weer gaatjes gevuld en terug laten drogen.Vanmorgend eruit gehaald en dat ging goed!

49

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

Leuk dat het gelukt is!  :thumb:

50

Re: Iemand ervaring met Sweet lace?

:thumb:  :thumb:  :thumb: Blij toe!

1 % hulp is meer dan 100% medelijden!!!