1

Onderwerp: Bakplaat voor plaattaart en swiss roll

Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een bakplaat waar je bijvoorbeeld plaattaarten en biscuit voor de swiss roll op kan maken. Wat kan ik daar het best voor gebruiken. Heb nu gewoon een platte bakplaat voor in de oven, dus kan ik het beste een bakplaat met opstaande randen kopen (bijv. zo eentje die ze bij de Dille en Kamille hebben), of kan ik beter naar iets anders kijken?

2

Re: Bakplaat voor plaattaart en swiss roll

een gewone platte bakplaat met een opstaand randje volstaat volgens mij prima!


ik gebruik voor zo'n recept de standaard bakplaat die al bij de oven zat,
die heeft al een opstaand randje.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

3

Re: Bakplaat voor plaattaart en swiss roll

bedenk me net, ik heb er 1 extra gekocht bij de action,
helemaal niet duur, en in breedte instelbaar, past dus altijd

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

4

Re: Bakplaat voor plaattaart en swiss roll

Ik heb ook die van de Action gekocht, maar nog niet gebruikt. Ik zou dan wel een vel bakpapier gebruiken, want er zit een naad op de bodem en ik wil geen lekkende boel. Mij leek het wel handig sinds ik een bakplaat met cakebeslag en rabarber op mijn gewone bakplaat deed en de boel binnen 5 minuten via de schuine kant begon over te stromen. Dat was een flinke opruimklus. Die uitschuifbare van de Action heeft tenminste vier rechte zijden.

Tieneke

5

Re: Bakplaat voor plaattaart en swiss roll

Hihi, dat probleem ken ik, heb bij de oven gewoon een grote bakplaat zonder opstaande randjes, en idd dat werkt niet echt. Dan ga ik opzoek naar een bakplaat met opstaande randjes.

6

Re: Bakplaat voor plaattaart en swiss roll

Zag toevallig net in het Lidl krantje ook zo'n verschuifbare bakplaat. Na HHB wil ik ook eens zo'n rol maken  :Y . Bij mijn oven zaten ook 2 bakplaten met opstaand randje trouwens..

7 Laatst bewerkt door Bianca1969 (28-07-2013 13:11)

Re: Bakplaat voor plaattaart en swiss roll

Weet iemand hoe lang het dan in de oven moet, want het is immers maar een dun laagje...15minuten?

Ik bedenk me net...ik heb een vierkante schaal (waar ik bv mijn lasagna of canneloni in maak)....zou ik daarin eens kunnen proberen....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

Re: Bakplaat voor plaattaart en swiss roll

Ik heb twee van die uitschuifbare platen, een van de action en een vorige week bijgekocht bij de Lidl, allebei voor een paar euro. Idd bakpapier op bodem doen en dan werkt dat prima.
Voordien maakte ik overigens met bakpapier een bakje. Strook bakpapiet aan de hoekjes inknippen, randjes vouwen en hoekjes vastzetten met paperclips, functioneerde ook goed. Alleen zijn de papierbakjes smaller dan die bakplaten en de laatste hebben een prettiger formaat voor dingen zoals linzenvlaai