1

Onderwerp: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Ik ga trouwen! 27 september. En ja ik wil mn bruidtaart maken. En de bedankjes.

Dit is mn planning:
De komende weken. Sugarflowers maken voor op de taart. 2 keer zoveel dan ik wil gebruiken ivm breken.

Ongeveer 4 weken voor mn trouwen en de weken erna. De bovenkantjes van de cupcakes. Het worden rondjes, met erop een roze gerbera uit een siliconenmal. (Of kan ik daar eerder aan beginnen?) ik wil eerst de bloemen maken en dan een keer 1 avond rondjes uitgaan steken. (Blanke marsepein en dan spuiten met pearl glans)

Weekend voor trouwen. Lemoncurd maken.( mijn idee is lemoncurd met een cremevulling, welke smaak weet ik nog niet precies, tips zijn welkom!
Temprereersiroop maken.
Cakeboard bekleden met fondant en eventueel frosting sheet met lyrcis van ons liedje erop. Lint eromheen.

Woensdag 25 september. Vandaag sta ik vroeg op en begin met cc bakken. +- 100 stuks. Ik kan er 24 stuks tegelijk kwijt in mn oven, dus zal ongeveer 2,5 uur tot 3 uur aan het bakken zijn.

Daarna bak ik de biscuits, het worden vierkante. 10, 15, 20, en 3 van 25 cm. (De biscuit wordt roze btw)

Als de cc afgekoeld zijn n de biscuits aan het bakken, dan plakken we de bovenkantjes op de cc. We zijn mijn moeder, eventueel vriend en ik.
Daarna inpakken in een klein plastic zakje, lint met kaartje erom en klaar. (Woe kan toch wel voor de cc op do red ik dat echt niet)

Op woe moet ik ook nog. Botercreme maken. Ik wilde eerste mbc, maar dat is me teveel werk. Welk ander recept raden jullie aan? Ik vind die van de mix niet zo lekker. En ik dacht gepureeerd fruit erdoor heen ofzo, want il geen patidess oid.

Donderdag pchten gaan mn moeder en ik eerste alle biscuits snijden. Dan tempreren(ik doe normaal gewoon suiker en water koken, tip voor een smaakje eraan toe te voegen eventueel?) vullen en afsmeren. Daarna in de koelkast.

Wanneer dat gedaan is bekleden met blanke marsepein, als ze allemaal bekleed zijn pearlspray eroverheen. (Ja ik heb dit al eens geprobeerd, dit wordt dan een beetje dezelfde kleur als de kaart.) daarna dowels op zn plek.

De taarten plak ik met royal icing op cakedrums, die precies in een taartdoos passen. Ik zet de taarten al in de onderkant van de doos in de koelkast. (Ik heb 2 koelkasten tot mn beschikking buiten mn normale koelkast, dus geen probleem dat ik ze niet kwijt kan.)

Op vrijdag 27 september, worden de taarten naar de lokatie gebracht.

Om 20.00 trek ik een schort aan pver mn trouwjurk en ga de taarten stapelen, om de taarten komt een roze lint. Daarna steek ik de flowerpicks op N plek en steek de suikerbloemen in de taart.

De bedankjes komen in een grote mand met roze strik bij de uitgang.

Wat denken jullie? Ga ik dit redden? Of hebben jullie tips of aanvullingen?

2

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Hm, ik teijfel nu of hij niet verplaatst moet worden.

3

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Geen tips, wil wel even zeggen dat ik het echt heel veel lef vind om je eigen taart en cupcakes, zeker die aantallen, te maken! Succes en post je een foto na je grote dag? ;)

Groetjes,
Marieke

4

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Lemoncurd zou ik niet zo vroeg maken, is volgens mij max een week goed.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Misschien lemoncurd met citroencreme, of met chapagnecreme?

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

6

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Ik wilde de lemoncurd wecken. In jampotjes:) dus dan moet dat goedkomen:)

Ja ik ben misschien gek, maar ik wilde iig de taart doen en kwam met bedankjes op niks anders dan cc. Vond al het andere niet leuk, of was in onze kring getrouwde mensen al eens gebruikt ofzo:)

7

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Ik ga volgende week maar eens citroencreme maken. Champagne vind ik zelf niet lekker:)

8

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Als ik je planning zie..moet dat goed komen...

Suc6 en vooral genieten op je mooiste dag. Laat je na je trouwdag wel nog even je taart en cc-bedankjes zien?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

9

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Wauw, wat een uitdaging zeg!
Van harte iig en veel succes.

Ik heb laatst mijn eerste bruidstaart gemaakt. Citroencreme van de mix (1/3 van het water vervangen door vers citroensap) en combineren met een jam van zwarte aalbes. Heerlijk frisse combi!

10

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk!  Wat dacht je van citroenkwarktoetje en lemon curd? En dan trempeer ik ook nog met limoncello  :9 .

Ik zou de hele taart de avond voor je bruiloft compleet afmaken. Gestapeld en al. Bloemen erop etc. Dan hoeft ie alleen nog gebracht te worden en kan je echt genieten van je dag.

Fijne dag!

11

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Cindy, ik wil geen buiten de koelkast vulling, lokatie kan namelijk erg warm Ijn.

En ik wil niet al stapelen. Reden? Ik vertrouw niemand om de taart dan netjes en heel af te leveren :o vandaar dat ik hem daar stapel. Limoncello klinkt wel erg lekker erbij!

12

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Leuk, je eigen bruidstaart maken!

Klinkt als een best aardige planning. Zelf zou ik niet op de dag zelf nog zo'n taak willen hebben. Voor je het weet ben je drie kwartier verder en mis je je eigen feestje. Zou je iemand anders kunnen instrueren dit te doen? Of kan je hem gestapeld vervoeren? Of al een deel stapelen. Daar vast het lintje om. Bloemen kun je natuurlijk wel vrij makkelijk erin prikken, of op leggen op de dag zelf.

Heb je nog aan gedecoreerde koekjes gedacht? Die zijn net wat langer houdbaar.
Persoonlijk zou ik er zelf voor kiezen het bedankje lekker nonfood te maken. Scheelt weer zoveel stress en tijd van te voren. Namelijk ook best fijn om nog een avondje vantevoren met z'n tweeën te hebben, of juist met vriendinnen. Of ouders. Of gewoon lekker vroeg naar bed. ;)

Ik zelf houd wel van citroen, dus een combi lemoncurd en citroencreme zou je mij blij mee maken. Maar denk dat een andere combi misschien nog meer zal bevallen. Gepureerd fruit klinkt goed!
Als je het de avond van te voren in stopt en kan koelen kun je ook heerlijk hele framboosjes erin stoppen. Feestelijke combi.
Tremperen; limoncello, of citroensap even aan de kook mee tremperen en citroenschil er in laten mee trekken, of na het maken van de suikersiroop er muntblaadjes in laten trekken. Of een combi hiervan.
Afsmeren met witte chocolade ganache? Probeer maar eens uit, best een goede combi met de citroen en framboos.
En anders de botercreme goed lang laten kloppen. En wat echte vanille toevoegen. Of wat lepeltjes lemoncurd.

13

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Oeps zie dat je al weer andere gedachten in bericht hier net voor had gedeeld en niet kunnen lezen..

14

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Je planning ziet er goed uit!
Zelf ga ik volgende week vrijdag trouwen en maak ook zelf mijn bedankjes en taart (voor heel wat minder mensen, dus dat scheelt al). Ik maak koekjes gedecoreerd met icing, die wil ik uiterlijk maandag klaar en ingepakt hebben. De bloemen maak ik op tijd en de biscuits bak ik van tevoren en gaan in de vriezer. Ik begin woensdag met vullen, afsmeren, bekleden en maak donderdag al de taart af. Dan kan ik die zelf naar de locatie brengen en daar nog af maken.
Het lijkt me heel vervelend om daar op je trouwdag zelf nog omkijken naar te hebben.
Qua vulling gebruiken wij citroenkwarkmousse, citroenvulling en lemoncurd.

15

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Ben benieuwd naar je taart rebeck! Ik ba eens na of ik de taart er goed neer kan zetten. Het scheelt dat we 2 aansnijtaarten gebruiken die in de keuken blijven staan. Haha.

Koekjes vind ik heel leuk, maar kan ik echt niet haha. Met roual icing:)

16

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Wow Phy, wat een project !

Ook ik zou niet meer stapelen op de dag zelf geloof ik, maar ja .... keuzes keuzes keuzes ... :D

Lemon Curd kan je wel even bewaren hoor, ook zonder wecken !!!

Successsss ;)

17

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

18

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

phy schreef:

Cindy, ik wil geen buiten de koelkast vulling, lokatie kan namelijk erg warm Ijn. 

En ik wil niet al stapelen. Reden? Ik vertrouw niemand om de taart dan netjes en heel af te leveren :o vandaar dat ik hem daar stapel. Limoncello klinkt wel erg lekker erbij!

Je bedoelt dat je GEEN koelkastvulling wilt..... heel verstandig.

Als je je taart de avond van te voren stevig stapelt door goed te dowelen en een dot icing tussen de lagen te doen kan er weinig misgaan met 3-hoog.
Verpak je taart in 2 dozen: 1 bodem, 2 delen rechtop er tegenaan en 1 deel bovenop (evt. de zijkanten nog met folie dichtmaken) en hij is echt heel goed beschermd.
Doe jezelf de stress van het stapelen op je trouwdag niet aan  ;)

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties

19

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

De plannen zijn inmiddels gewijzigd.

Korte uitleg, de oorspronkelijke trouwlocatie is verkocht. En we doen het feest dus ergens anders.

De taart kan ik op donderdagavond brengen en zelf daar in elkaar zetten. De taart komt in de koeling op een karretje. Om 10 voor 9 wordt de taart naar de zaal gereden waar we hem om 9 uur aansnijden. Oftewel, ik kan nu wel een koelkastvulling gebruiken, omdat hij niet een uur staat te staan(wat oorspronkelijk het idee was)

20

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

wat vind je van de vulling mascarpone met lemoncurd en andere laag slagroom met frambozen?

21

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Die klinkt herlijk! Ga ik van de week proberen!

22

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

champagnevulling met verse aardbeien....

23 Laatst bewerkt door anouckjewel (06-08-2013 20:47)

Re: Hulp nodig bij planning! En smaakjes

Sorry, had nog niet alles gelezen

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart