101

Re: [Apeldoorn en omgeving] Nieuws, freubel en klets; -Deel 9-

Geen kabouters vandaag :( , neefje is ziek dus daarom gaat het feest niet door. Ter compensatie zo meteen maar naar de sportschool, ook heel nuttig. Na een weekje niksen begint erbij mij ook van alles in de rug te protesteren. Dat zullen we even tegengaan door een paar verantwoorde oefeningen.

102

Mijn clowntje Kim, geschminkt in de stad tijdens het Franse feestje,
http://i749.photobucket.com/albums/xx133/keukentje1/Foto0322_zpsb4991aec.jpg

En haar Franse koekjes gemaakt bij Deleukstetaartenshop,
http://i749.photobucket.com/albums/xx133/keukentje1/Foto0320_zps71694d23.jpg

Christine.

103

:thumb: allebei hartstikke mooi :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

104 Laatst bewerkt door Hertje (16-08-2013 15:04)

Dames, vreemde actie? Zie:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=228243

@ keukentje: heel leuk, die foto's! :thumb:

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

105 Laatst bewerkt door Carien (16-08-2013 21:43)

Dafje, kan jouw man iets zinnigs zeggen over salmonellabesmetting via eierdozen? In dit topic http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=228187 stelt iemand dat dat kan en dat ze ze daarom niet gebruikt voor het drogen van bloemen.... :think:

Hertje, wat een vreemd topic zo.... :s  Ze zegt niet dattie van haar is, vraagt wat men er van vindt, maar goed, vreemd.... Wat beoogt ze hiermee? :think:

106

Heb gereageerd :) hij (en ik) zou het durven blijven gebruiken hoor.
Zeker omdat bloemen toch meestal niet worden opgegeten..

107

SanneW, heb je een foto van de bruidstaart van gisteren?  O-)

108

:thumb: Dafje, helemaal duidelijk :Y Ik zou er nooit opgekomen zijn eerlijk gezegd :nooo  :)

109

Haha, mijn post wordt niet door iedereen gewaardeerd  :rolleyes:

110

vreemd mens zeg, om zo aan te vallen.... :s
wanneer we haar redenatie volgen, hebben we er nog 10000000 topics bij :s

111

Sorry maar heb ook even gereageerd..... Want zijn de verfdoosjes of zo wel voedsel veilig?? Ik kan best blond zijn maar hoe ver wilt ze gaan?!

Bakken is mijn passie!!!

112

Tja, je kan haar op z'n minst apart noemen zullen we maar zeggen  :rolleyes:

Hertje, mag ik jouw manlief binnenkort een keer lenen voor zijn deskundig advies?
Ik ben al een tijdje helemaal gek van een schommelboot/klimtuig/toonbank zoals deze: http://www.despeelwijzer-webshop.nl/a-2 … -toys-757/
Maar die prijs (180€) :nooo
Heb ze een enkele keer via MP gevonden, maar die dingen waren binnen 2 tellen weg.
MAAR nu heb ik voor 10(!!!)€ een exemplaar op de kop getikt. Heel intensief gebruikt, meerdere keren geverfd helaas :( Maar Madelief vindt hem geweldig!
ALLEEN.. Ik zit met mijn lijf vol zwangerschapshormonen toch te dromen van dat schommelbootje in houtkleur, met een schapenvachtje erin en natuurlijk een verse baby  O-)  :D
Dus ik ben fanatiek (voor zover dat gaat met ernstige bekkeninstabiliteit, maar goed) aan het schuren met een machientje. Over het algemeen komt er prachtig hout onderuit. Dus dan maakt het mij niet zoveel uit hoelang ik eraan bezig moet zijn (heb nog 16w  :+ ) maar op enkele plekken zitten toch diepere krassen waar dus ook verf achter blijft. Manlief vindt dat ik gewoon licht moet opschuren en dan een hoogglans verfje erop  :rolleyes:  :mad:
Maar Guus heeft kennis van zaken, en zou graag zijn eerlijke mening horen!! Kan je wat foto's mailen als je denkt dat hij het daar voldoende op kan zien?

113

Dafje, verfafbijt  :s kan zulks oplossen, maar dan zal je manlief toch echt in de schuur/buiten aan de gang moeten....
of eindeloos met een schuurpapiertje prutsen.....
of met verfkrabbers prutsen, dat kan ook :Y  is misschien nog wel het beste :think:  :)

114 Laatst bewerkt door Hertje (18-08-2013 01:09)

Dafje schreef:

Hertje, mag ik jouw manlief binnenkort een keer lenen voor zijn deskundig advies?

Wat een gaaf schommelboot/klimtuig/toonbank -ding.
En dat voor zo'n prijsje! :thumb:

:think: Als die krassen echt diep zijn, zou ik ze met een papje van houtlijm + je schuursel opvullen. Dan krijg je dezelfde houtkleur. Laten drogen en dan 't geheel gladschuren.

Foto's opsturen kan hoor.
G. kan evt. ook even komen kijken. :Y

115

@Dafje of met fijne staalwol schuren, krijg je ook veel diepe krassen weg, wel na schuren met fijn schuurpapier. Het is wel een hele leuke schommel dinges.

Christine.

116

Hm, staalwol, is dat niet heel heftig?
Dat bedoel ik dus, heb geen ervaring met schuren (ja, opschuren van kozijnen of een oude tafel. zodat er een nieuw laagje verf op kan, maar dit   :think:  :nooo )
Ik merk ook dat ik door de kromming (ben nu met de binnenkuip bezig) en het schuurmachientje dus niet egaal gebruik, en vooral met de tip bezig ben. Kan dat kwaad?

Herma, zal straks proberen wat foto's te maken, maar hij is ook zeker welkom om tips te geven  :Y
Hoe gaat het nu trouwens met jou en dat lijf van je?

117

Het is weer mannenavond, het voetbalseizoen is weer begonnen op TV, maar of de jongste al door heeft dat de twee andere mannen in rust ernaar willen kijken, dat denk ik niet :nooo . Ik ga er mij maar niet mee bemoeien :D .
Gisteren eindelijk de andere locatie van Soesa en R bekeken en het is inderdaad erg mooi geworden. Bakfanaat en zoon waren er ook. Ik had oudste ook mee en de heren vonden het volgens mij iets te gezellig samen.

Afgelopen weekend allerlei chocolade dingen gemaakt uit het "Foodies; We love chocolate" boek. En errug :9 , nu nog de andere 90 recepten uitproberen. :think: Laten we dat gewichtstechnisch maar niet doen. Er zijn nog zoveel recepten die ik wel zou willen proberen, maar wie moet dat allemaal opeten, kan moeilijk mijn collega's vetmesten. Zo nu en dan wat lekkers vinden ze wel goed, maar ik denk dat de lol er wel afgaat als ik daadwerkelijk iedere week wat meeneem.

@Dafje; geen klustips hier, maar ziet er wel erg leuk uit. Succes met het schuurverhaal.

118

Hertje en G zijn ondertussen langs geweest, en het zodanig afschuren dat het in blanco hout mooi is, gaat niet lukken  :nooo
Maar met juist schuren, krassen en gaatjes plamuren, verven, opnieuw schuren en dan nog 2x aflakken, gaat ie heel mooi worden  O-)  :D
Nu nog nadenken over mooie kleurtjes...

Moet dus even een ander resultaat voor ogen houden, maar heb er zin in!!

En was natuurlijk ook gezellig om jullie even te zien, Hertje!

119

@Dafje, fijn dat je fijn geholpen door hertje en G.

@kerstboompje, zo gaat het met mij ook met nieuwe kook en/of bakboeken  :9

Vandaag was er een oude brommer motoren toerrit in Eerbeek, zijn we met de auto heen geweest. Handige H en vriend C wilden mee rijden maar ja regen en motor net gepoetst ja daar ga je dus niet mee in de regen rijden.. :think:  Daar lekker rond gesjouwd en "brommers kiek'n " toen weer naar huis en een beetje geklungeld, dwz handige H aan zijn nieuwe speeltje en ik met mijn boek in de tuin. Terugkeer ongewenst van Charles Lewinsky ben ik nu aan het lezen, net begonnen hoor dus kan er nog niet veel over zeggen, speelt zich af in de oorlog.

Christine.

120

Dafje schreef:

En was natuurlijk ook gezellig om jullie even te zien, Hertje!

Dat was wederzijds! :Y

121

Lewinsky.... ik dacht: hè, die 'ken' ik :think: , maar  :nooo ik associeerde verkeerd :o 
Die motoren en brommers kwamen hier langs :Y in de miezer.... zooo zonde inderdaad :s

122

Carien schreef:

Lewinsky.... ik dacht: hè, die 'ken' ik :think: , maar  :nooo ik associeerde verkeerd :o

Hihi die link heb ik pas gelegd nu ik in zijn derde boek aan het lezen ben  ;)

Christine.

123

Grompeldegrompel, heel stuk getypt op mijn weblogje, uiteindelijk gepost zonder de foto's die ik leuk in een mapje gezet had, later vandaag de foto's alsnog geplaatst maar toen zijn ze allemaal onder elkaar komen te staan en niet zoals ik dat wilde netjes naast elkaar. Nu log ik hier in zijn hier de 2 foto's verdwenen  :s

Toch zoon maar eens vragen of ie voor zijn moeder een mooie website wil maken.

Christine.

124

Kan ik hier nog iemand blij maken met de ns treinkaartjes, zijn geldig tot eind augustus.

Christine.

125

:nooo wij hebben ze ook nog liggen :o te druk om ze te gebruiken :rolleyes: