1

Onderwerp: Hoe lossen jullie dit op?

De broer van een collega van mij vroeg of ik voor zijn dochtertje de verjaardagstaart wil maken,

helemaal leuk! Doen we!




Maar, hij wil een enkellaags ronde taart voor 20 personen.

De grootste vorm die ik heb is 25cm, en die staat voor 16 personen.



wat nu doen?
Voorstellen voor een kleinere taart?
Bakvorm aanschaffen speciaal voor deze ene bestelling?

Volgens de schema's haal je uit een 28cm rond 21 stukjes,
dat is dus een prima maat.

Maar die bakpan is wel weer E 15,50

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

2

Re: Hoe lossen jullie dit op?

of eentje lenen of een hogere cake bakken zodat ze smallere stukjes kunnen snijden

3

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Ik heb een keer als 'verrassing' gewoon een stapeltaart geleverd.
Die mensen dachten dat dat te duur zou worden dus hadden voor een enkele laag gekozen.
Zij waren dus heel erg blij met de taart :)

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

4

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Oh, en eventueel zou je een 25 cm springvorm bij Xenos kunnen halen. Die zijn echt maar 3 euro of zo. Je zou dan 2 lagen kunnen bakken.

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

5

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Aangeven dat je alleen deze maat heb anders gaat het over..
Je kan er ook voor kiezen om een grotere te kopen, als je denkt dat je de grotere ook gaat gebruiken zou ik hem kopen.

Succes

6

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Je 25 cm bakvorm verhogen met bakpapier, meer beslag maken en een hoger biscuit bakken.  :Y

Bij mij gaan er 20 stukjes uit een taart van 25 cm, die is na het vullen ongeveer 10 cm hoog  ;)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

7

Re: Hoe lossen jullie dit op?

een paar cupcakes erbij bakken
ook leuk en lekker

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

8

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Ik heb een verstelbare taartring, heel handig, heeft mij 15 euro gekost via bol.com, maar ik kan allerlei vormen tussen de 16 en 31 cm bakken! Hij is 7 cm hoog.
Heel handig want dan ben je evenveel kwijt als een bakvorm, maar kan hem vaker gebruiken.

9

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Ik zou aangeven dat ik niet de juiste bakvorm heb voor het aantal personen en dan de opties aandragen met de bakvormen die ik wel heb (zou dus een stapel kunnen worden)....

of je moet voor jezelf beslissen of je tóch al die grotere bakvorm had willen hebben, en vaker gaat gebruiken...dan zou ik 'm gewoon aanschaffen.

Suc6 met je beslissing.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

10

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Hoi Siena,

Ik heb een bakvorm van 30 cm voor je te leen en woon ook in Amersfoort. Roep maar!

Joke

11

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Sonj@ schreef:

Je 25 cm bakvorm verhogen met bakpapier, meer beslag maken en een hoger biscuit bakken.  :Y

Bij mij gaan er 20 stukjes uit een taart van 25 cm, die is na het vullen ongeveer 10 cm hoog  ;)


:Y

Groet, Jolanda

12 Laatst bewerkt door Esther68 (16-07-2013 21:39)

Re: Hoe lossen jullie dit op?

IK doe in mijn 25 cm bakpan 400 gr mix en vul 3x. De taart wordt dan zo'n 9 cm hoog. Hier gaan echt wel 20 stukken uit. Tenminste...volgens de mensen die deze taart bij mij besteld hebben met gemak  :Y . Vul 1x vlaaifruit/jam en 2x (dun) een creme...

13 Laatst bewerkt door Jol321 (16-07-2013 22:24)

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Als ik de 25 cm verhoog met bakpapier en vul met biscuit van 7 eieren, 455 gr mix en 45 ml water, dan wordt het ongeveer 8 cm hoog en haal ik er 20 stukken uit. Deze hoogte vind ik in een stapel het mooiste maar voor een enkele laag zou ik in dit geval 1 ei + 65 gr mix extra toevoegen, dan weet ik zeker dat er wel 24 stukken uitgaan.
Hierbij heb ik dat zo gedaan:

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-ONUNN3KJ.jpg

oh ja, ik vul 'm dan wel met 4 laagjes  :)

Groet, Jolanda

14

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Ohhh dames, ik zit hier met verbazing (positief!) al jullie geweldige oplossingen te lezen. Super!
Wat een ontzettend fijn forum is dit toch!


Ik heb hier meerdere dingen voorbij zien komen waar ik zeker wat mee kan.
Ik ga verschillende optie's geven.

(toch een stapeltje, gewone 25cm met cc's erbij, extra hoge 25 cm, of de 30cm die ik kan lenen maar die dus voor iets meer personen is.)

Ik zou de vorm op zich wel willen kopen, maar moet even goed op de centjes passen deze maanden.


(heb al jullie lieve hulp berichtjes met natte ogen zitten lezen.
Vandaag te horen gekregen dat ik vanaf september niet meer op de  groep op het kinderdagverblijf zal werken,
maar de flexpool/ invalpool in moet...
Dit was ronde 4 met mensen die de locatie moesten verlaten.
Bij ronde 2 moest ik ook de flex in, maar doordat er een nieuwe manager kwam kon ik toch blijven.
En nu moet ik dus alsnog, de manager wilde het niet,
maar er was geen andere optie.

Al jullie lieve hulp voelt dus even extra als een warme deken, merci!)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

15

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Siena schreef:

Al jullie lieve hulp voelt dus even extra als een warme deken, merci!)

Knuff

Hoe vervelend ook, maar denk:

Als één deur achter je sluit, betekent het dat je in een nieuwe ruimte staat...oriënteer je even en maak dan je eerste stappen in dit nieuwe ruim....je zult ontdekken dat er meerdere deuren zijn en sommigen gaan spontaan open.....

Sterkte...en succes....

xx Bianca

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

16

Re: Hoe lossen jullie dit op?

welliej schreef:

Ik heb een verstelbare taartring, heel handig, heeft mij 15 euro gekost via bol.com, maar ik kan allerlei vormen tussen de 16 en 31 cm bakken! Hij is 7 cm hoog.
Heel handig want dan ben je evenveel kwijt als een bakvorm, maar kan hem vaker gebruiken.

Ik ben aan zoeken maar kan niet vinden....Zou mij echt ideaal zijn want ik heb ook niet alle ruimte om alle maten taartring opbergen.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

17

Re: Hoe lossen jullie dit op?

Bedankt weer voor de hulp dames!

ik heb verschillende opties gegeven,

en het word een 25cm rond voor 17 stukjes met 10 bijpassend gedecoreerde cup cakes.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!