26 Laatst bewerkt door Siena (14-07-2013 12:48)

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

Haha, wat flauw zeg!  :P  ;)

ik ga er eens naar kijken, de 'nieuwe taartspulletjes lijst' groeit alweer gestaag  :+


Bedankt weer! :thumb:

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

27

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

:thumb:

28

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

Tamataartje schreef:

Dank je wel  :o
Ik ga in het najaar beginnen met een workshop roos maken. Als het mij (en natuurlijk ook de deelnemers) bevalt ga ik misschien uitbreiden naar andere workshops.

Maar on topic: dat vasthouden met mijn heup is eigenlijk een gewoonte geworden, draaien, vastzetten, enz. en ik kan dan lekker veel kracht zetten bij het rollen  ;)

En je bent van harte welkom hoor  :)


Hallo Tamara,

Zou je mij ook vast op de workshoplijst kunnen zetten? Ik woon in Nieuw Vennep, dus dat moet wel te doen zijn, tenminste als je de workshop overdag geeft, wat ik zeer hoop!!
Ik ben nog een redelijke beginner, heb nu 15 taarten gemaakt, maar nog niet één met rozen.
Ik hoop van je te horen.

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

Ha Siena,

Ik heb de kleine mat en vind em erg fijn. Maar gebruik de bovenkant (met maatverdeling) alleen even om er op te leggen als ik niet helemaal zeker ben of ik de juiste maat uitgerold heb. Want ik rol met marsepein en vind het tussen 2 dan iets te stroef gaan. Misschien kun je dan net zo goed de wilton mat gebruiken. Is minder duur en heeft hetzelfde effect. Alleen kun je er dan niet doorheen kijken, toch? Ik maak zelf nooit groter dan wat de mat is. Max 30cm. En deze mat past op mijn aanrecht en die grotere niet. Dat vind ik zelf een groot voordeel. En die grotere lijkt me dan een beetje onhandelbaar, maar dat zal vast ook wel weer wennen zijn. Vind het in ieder geval een uitkomst om op deze manier je lap op de taart te leggen, omdat je bekleding dan niet scheurt en je eventueel nog iets kan verplaatsen. Ik rol nu hartstikke dun uit!

30

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

Jelly schreef:
Tamataartje schreef:

Dank je wel  :o
Ik ga in het najaar beginnen met een workshop roos maken. Als het mij (en natuurlijk ook de deelnemers) bevalt ga ik misschien uitbreiden naar andere workshops.

Maar on topic: dat vasthouden met mijn heup is eigenlijk een gewoonte geworden, draaien, vastzetten, enz. en ik kan dan lekker veel kracht zetten bij het rollen  ;)

En je bent van harte welkom hoor  :)


Hallo Tamara,

Zou je mij ook vast op de workshoplijst kunnen zetten? Ik woon in Nieuw Vennep, dus dat moet wel te doen zijn, tenminste als je de workshop overdag geeft, wat ik zeer hoop!!
Ik ben nog een redelijke beginner, heb nu 15 taarten gemaakt, maar nog niet één met rozen.
Ik hoop van je te horen.

Ik heb je gemailed  ;)

31

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

Tamara, als je je workshop praatje een keer wilt oefenen voordat je voor het echie begint, hou ik me aanbevolen  :lol:

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

zo ik heb gezellig even mee gelezen, ik twijfel ook over de mat, ik ga me nog even verder in lezen en google. hoe het werkt en zo

thanks dames

33

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

Ik heb Tamara's oude mat mogen overkopen en ik zweer er ook bij inmiddels. Het is de grote en rol op tafel uit.  Grote taart of kleine taart maakt niet uit...

Ook met het warme weer kreeg ik goed mijn fondant erop en ik kan nu veel dunner uitrollen, wat thuis dan weer fijn gevonden wordt. Hij vindt fondant niet zo lekker en lust al helemaal marsepein.

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

anouckjewel schreef:

Tamara, als je je workshop praatje een keer wilt oefenen voordat je voor het echie begint, hou ik me aanbevolen  :lol:

lol zou ik ook wel willen hahaha..

maar stiekem ook over mijn lievelingstaart van haar hand praten uiteraard :P

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

35

Re: Welke: The Mat 55x55 /76x76? met/zonder lijntjes? Ervaringen gevraagd!

Ben ik nou de enige die niet zo tevreden is over The Mat?

Elke keer als ik mijn fondant uitrol heb ik een soort van lucht bubbels tussen het zeil en mijn fondant. Als ik dat er uiteindelijk uit heb, lijkt het op het eerste oog glad te zijn, maar er zitten dan toch nog lelijke putjes in de fondant als ik em op de taart heb gelegd. En die krijg ik er niet uit gesmootherd.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl