1 Laatst bewerkt door Gwennekop (12-07-2013 11:11)

Onderwerp: Taart Fondant + Gestencild hoe bewaren?

Hoi,

Ik zit al even met een vraag in mijn hoofd, hopelijk kunnen jullie mij helpen?

Ik wil een taart maken, bekleden met fondant en dan met de damask stencil de taart decoreren met royal icing?

Bewaar ik deze voor 1 dag gewoon in de koelkast? of moet ik het de dag zelf maken?

Zal de royal icing niet te hard worden en breken of juist smelten bij het uithalen?

Groetjes x

Re: Taart Fondant + Gestencild hoe bewaren?

Hi, nou daar breek ik mijn hoofd ook wel eens over. Want ik heb begrepen dat RI vocht aantrekt uit de koelkast en dat het daarom zacht wordt. Maar van hier heb ik mensen begrepen die dat wel eens gedaan hebben en waar het geen probleem was. Normaal gesproken wordt RI keihard, maar je kan er iets door doen. Ik weet niet meer wat, was het nou glucosestroop? Dan wordt het iets minder hard. Misschien kan je een klein stukje fondant oid beetje RI opdoen en dan testen in de koelkast? (jeetje, dat kan ik zelf ook wel eens uitproberen, haha). Nou ja, misschien dat iemand anders betere tips voor je heeft.

Groetjes Ingrid

Re: Taart Fondant + Gestencild hoe bewaren?

als het alleen maar gebruikt wordt voor stencvillen zou ik hem gewoon in de koelkast zetten.
dat vocht je RI zacht maakt, is alleen een probleem bij dropstrings die in 'de lucht 'hangen of n RI tiara ofzo.

Ri die te hard wordt is bij stencillen niet iets waar je over na hoeft te denken lijkt me, het is maar een heel dun laagje

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

Re: Taart Fondant + Gestencild hoe bewaren?

Handig om te weten, ook voor mij. Kan ik ook eindelijk eens aan de stencil!