1

Onderwerp: Invriezen met icing sheet? help!

Ik heb een dringende vraag maar kan niet echt een antwoord vinden hier op het forum.

Ik moet voor volgende week vrijdag een taart af hebben. Aangezien ik zat, zon, maa, din, woe, en donderdag geen tijd heb om deze te bakken en te bekleden wil ik dit dus a.s vrijdag allemaal doen en dan een weekje invriezen.. Nu heb ik in dit forum gelezen dat geen probleem is, maar nu mijn probleem: Ik heb een icing sheet die ik erop wil zetten en het lijkt mij  geen handig idee om dit mee in te vriezen.
Kan ik deze na het ontdooien van de taart er gewoon opzetten of zal dit fout gaan?

Groetjes
Samantha

2

Re: Invriezen met icing sheet? help!

Na het ontdooien kan de sheet erop. Wacht wel tot hij uitgecondenseerd is anders owrd de sheet nat en dan loopt ie nog van je taart af.

Je kan de achterkan van je sheet ook eerst insmeren met een heel dun laagje witte chocolade, dan kan er zeker geen vocht meer inkomen.

3

Re: Invriezen met icing sheet? help!

Hartstikke bedankt voor je antwoord!  Ben benieuwd hoe het zal uitpakken

4

Re: Invriezen met icing sheet? help!

Ik heb een keer per ongeluk de sheet erop gedaan en de taart in de vriezer gegooid haha. Mar is helemaal goed gegaan, alleen was hij aan 1 rand een beetje gaan bollen dus als je hem er achteraf op kan doen, zou ik dat doen :)

Maar het is dus wel mogelijk!