1

Onderwerp: ik word nerveus nu....

19 juli staat mijn eerste bruidstaart op de kalender. Voor mijn broer en schoonzus. Best spannend dus aangezien ik ook haar haar doe, haar make-up en getuige ben!
Ik heb het die dag dus heel erg druk!

de bruiloft is op vrijdag en ik moet tot woensdag ochtend werken. Welke tips hebben jullie voor mij?

Kan ik hem beter donderdag gelijk in 1 keer maken? of hoe ga ik dit plannen??

Ik dacht zelf de taart maken en stapelen en dan vrijdag na het trouwen de taart opmaken en meenemen.

alle tips zijn welkom! zit natuurlijk ook nog met eventueel warm weer!

2

Re: ik word nerveus nu....

poe als je ook op vrijdag nog haar haar moet doen en de decoraties van de taart en er zelf als getuige goed wil uitzien...... ik denk dat ik zou zorgen dat de taart donderdag avond laat af is... (of vrijdagochtend vroeg maar dat je wel een paar dagen vante vorne alle decoraties klaar hebt

3

Re: ik word nerveus nu....

De show-rubriek Bruids- en Stapeltaarten is bedoeld voor het showen, straks als-ie af is :)

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Re: ik word nerveus nu....

Ik zou ook zeker zorgen dat de taart donderdagavond helemaal klaar is!
Scheelt een hoop stress zou ik denken  ;)

Ik weet niet wat je van plan bent? Voor hoeveel personen is het? Wat voor vullingen ga je maken? Waarmee ga je afsmeren? Wat voor decoratie wil je gebruiken?

Wellicht kun je je biscuits al vantevoren bakken en in de vriezer bewaren? Ook (marsepeinen) roosjes kun je makkelijk vantevoren maken en bewaren, net als de meeste andere decoratie trouwens.
Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

5

Re: ik word nerveus nu....

in de mjam bruids special staat een heel artikel over het plannen van en maken van een bruidstaart
echt de moeite waard
succes

6

Re: ik word nerveus nu....

Poe...druk dagje voor jou.
Ik heb geen ervaring met bruidstaarten, en afhankelijk van hoe groot je stapel wordt en of er veel/weinig decoratie op komt, hangt daar ook je planning van af.
Zelf zou ik woensdagavond mijn biscuits bakken en dan donderdag houden voor vullingen maken, vullen, etc...en dat ie donderdagavond helemaal af is.
Evt. decoratie al eerder maken, dan heb je dat al uit je hoofd...

Suc6...ben benieuwd naar het resultaat.
Veel plezier op de trouwdag van je broer.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

7

Re: ik word nerveus nu....

Thanks voor de reacties.... ik denk idd dat ik donderdag me zelf hier opsluit en dan zorg dat het donderdag avond allemaal klaar is zodat ik vrijdag na het trouwen kan decoreren.

Het word een harley davidson 3 laags taart, wit met zwarte rozen..... een aardbeien smaak taart met champagne smaak botercreme. Ivm eventuele warmte en in overleg met schoonzus doen we er geen extra vulling in. Gelukkig voor mij vinden ze het zo ook het lekkerst hihihihi

Re: ik word nerveus nu....

Als ik je een advies mag geven; zorg dat de taart donderdag (met voorkeur donderdag aan het einde van de middag) af is!

Ik zou zeggen, woensdag biscuits, vullen, afsmeren en eventueel bekleden.
Donderdag eventueel bekleden en decoreren.
De decoratie kun je ruim van te voren al mee beginnen. Gewoon bewaren in af te sluiten doosjes.

Aangezien vrijdag een drukke dag zal zijn zou ik die zoveel mogelijk vrijhouden zodat je zoveel mogelijk kunt genieten!

Ik hoop écht dat je mijn advies zult opvolgen.

Gr. Lies(beth)
Omdat er iedere dag wel iets te vieren valt is er dus altijd een reden voor TAART! www.zininTAART.com

9

Re: ik word nerveus nu....

Taarterataaa...! schreef:

Als ik je een advies mag geven; zorg dat de taart donderdag (met voorkeur donderdag aan het einde van de middag) af is!

Ik zou zeggen, woensdag biscuits, vullen, afsmeren en eventueel bekleden.
Donderdag eventueel bekleden en decoreren.
De decoratie kun je ruim van te voren al mee beginnen. Gewoon bewaren in af te sluiten doosjes.

Aangezien vrijdag een drukke dag zal zijn zou ik die zoveel mogelijk vrijhouden zodat je zoveel mogelijk kunt genieten!

Ik hoop écht dat je mijn advies zult opvolgen.

ik denk idd dat ik dat maar ga doen......ben net even aan het passen en meten gegaan en de taart past in me koelkast dus hij kan daar best een nachtje in.

thanks!

10

Re: ik word nerveus nu....

Alvast heel veel succes en plezier over 2 weken, en laat ons het eindplaatje zien, want ik ben heel benieuwd naar een 3-laags Harley Davidson bruidstaart ! :)

Groetjes, Conny

11

Re: ik word nerveus nu....

Nou anders ik wel. Ben heel benieuwd. Ik werk bij een Harley-Davidson dealer vandaar.

Veel succes met het maken van de taart! :)

Re: ik word nerveus nu....

miss schreef:

in de mjam bruids special staat een heel artikel over het plannen van en maken van een bruidstaart
echt de moeite waard
succes

In welke Mjam is dat?

13

Re: ik word nerveus nu....

taartsuus schreef:

Nou anders ik wel. Ben heel benieuwd. Ik werk bij een Harley-Davidson dealer vandaar.

Veel succes met het maken van de taart! :)

hahahaha oh oh de druk word groter nu..... Heb een heel coole cake topper uit amerika over laten komen. Een harley met bruidspaar erop.... kon je ook het bruidspaar aanpassen aan hoe ze er irl uit zien.

14

Re: ik word nerveus nu....

http://www.mijnalbum.nl/Album=7RE7RMB8#I38NS6HQ

Nou dit is hem dus...... kan niet alles zien maar er zit nog een print van mijn broer zijn harley op. Tulpen vanwege onze moeder en rozen omdat mijn schoonzus die het mooist vind. Ook het harley logo zit erop.
Hij was ontzettend lekker en mijn broer en schoonzusje waren er meer dan super blij mee!  :D

15

Re: ik word nerveus nu....

Pletsen schreef:
miss schreef:

in de mjam bruids special staat een heel artikel over het plannen van en maken van een bruidstaart
echt de moeite waard
succes

In welke Mjam is dat?

De bruidstaartenspecial

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

16

Re: ik word nerveus nu....

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-I38NS6HQ.jpg