1

Onderwerp: Slagroomtaart invriezen??

Weet iemand van jullie of je een verse slagroomtaart in kunt vriezen? Een marsepeintaart gaat wel en een gewone biscuit blijkbaar ook, maar slagroom heb ik nog nooit geprobeerd dus vandaar dat ik het ff vraag..

2

Re: Slagroomtaart invriezen??

Weet iemand van jullie toevallig of je een verse slagroomtaart in kunt vriezen? Ik heb er geen idee van...
Alvast bedankt!!

3

Re: Slagroomtaart invriezen??

lijkt me wel
In de supermarkt kun je ook diepvries slagroomtaarten kopen

Je kunt altijd een klein stukje invriezen, en kijken hoe die er weer uit komt

4

Re: Slagroomtaart invriezen??

Hmmm weet niet of dat lekker is.. De slagroom zal heel slap worden tijdens het ontdooien, lijkt mij.. Heb het nog nooit geprobeerd maar lijkt mij niet lekker.. :think:

Er is altijd een reden voor taart en anders verzin ik hem wel!!

5

Re: Slagroomtaart invriezen??

Als je een goede kwaliteit slagroom hebt, die mooi stevig is, en je taart is echt vers gaat dat prima.

6

Re: Slagroomtaart invriezen??

als ik mokkataart maak (slagroom met capuchinopoeder en klop-vast, dus eigenlijk ook slagroomtaart) die vries ik gewoon in en ik heb nog geen klachten gehad dat het niet lekker zou zijn, en het is een kritisch publiek (mijn ouders :))

7

Re: Slagroomtaart invriezen??

Ik heb wel eens een slagroomtaart van de bakker gewonnen en gelijk ingevroren. Die smaakte nog heel goed. Alleen zag de slagroom bovenop er wat minder mooi uit. Maar qua smaak ging het prima. Ook was de cake niet ingezakt ofzo.

8

Re: Slagroomtaart invriezen??

[MOVE] -> taartdecoratie algemeen (de rubriek voor alle vragen over invriezen/ontdooien.

9

Re: Slagroomtaart invriezen??

Oke bedankt! Misschien ga ik het wel proberen. Het gaat om een verse biscuit met vers geklopte slagroom die verstevigd is met klop fix

10

Re: Slagroomtaart invriezen??

Het is gelukt. Heb 2x een taart ingevroren. De 2e x was de slagroom alleen iets slapper, maar dat kwam misschien ook wel door de hoge temperatuur toen ik de taart maakte. Het was toen erg warm

11

Re: Slagroomtaart invriezen??

Het is gelukt. Heb 2x een taart ingevroren. De 2e x was de slagroom alleen iets slapper, maar dat kwam misschien ook wel door de hoge temperatuur toen ik de taart maakte. Het was toen erg warm. De smaak was er iig niet minder om!!