1

Onderwerp: Op zoek naar Low-Budget Tips

Hallo Allemaal,

Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar low-budget tips. ;)
Taarten maken is voor mij echt een hobby, ik maak ook niet super veel taarten. Er is tegenwoordig zoveeeel te koop op het gebied van taarten decoreren. En om nou alles aan te schaffen gaat me toch echt te ver! Gek he?  :D Daarom vroeg ik mij af wat zijn nou goede low-budget tips. Eigenlijk ben ik op zoek naar spullen die je standaard wel in je keuken hebt liggen.
Ik heb b.v. voor bij zien komen om de eierdozen her te gebruiken. En wat gebruiken jullie b.v. om bloemen in te laten drogen zodat ze mooi bol worden? Etc etc etc

Ik hoor het graag van jullie!

A Cupcake A Day Keeps The Blues Away!

2

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

eierdozen idd voor kleine bloemetjes, verders gaan er bij mij rollen alu-folie doorheen die ik vorm in een kommetje/schaaltje.
plastic inlays van doosjes met chocolabonbons (ferrero bv.) zijn ook heel handig.

ik heb snoepzakken als spuitzakken bij de Sligro gehaald, zijn wat kleiner maar een stuk goedkoper dan echte spuitzakken.

Het materiaal wat ik gebruik wat ook echt in aanraking komt met voedsel (rollers e.d.) die koop ik wel. PVC pijp wordt er ook voor gebruikt, maar dat vind ik niet zo fijn gevoel. Verders kan je heel goedkoop bij de Xenos veel kopen, maar mijn ervaring ... je krijgt waar je voor betaald  ;)  maar als je het niet vaak doet, dan maakt dat niet zoveel uit.

En verders ... is het gewoon een dure hobby ;-)

http://www.facebook.com/TQofPops
I'm not insane, I'm mentally hilarious

3

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Bedankt voor je snel reactie!

Dat is idd ook een goeie van die bonbon doosjes!

Ik koop van sommige dingen ook echt wel de originele hoor omdat dat gewoon betere kwaliteit is!

A Cupcake A Day Keeps The Blues Away!

4

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Ik vind de binnekant van de toffifee doosjes heel handig voor kleine bloemen. Voor iets grotere bloemen gebruik ik van die bakjes die je in de koelkast hebt waar je de eieren in kan zetten (als je ze uit de doos haalt).
gras of haren met een knoflookpers

5 Laatst bewerkt door Fleur1 (29-06-2013 20:27)

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Taartkarton (noem je dat zo?) knip ik uit een schoenendoos, 1 uit de deksel en 1 uit de onderkant. Dan met huishoudfolie strak inpakken. Is natuurlijk alleen geschikt voor de kleinere taarten.
Als de taart klaar is een cirkel knippen uit bijpassend kadopapier, erop leggen en daar strak doorzichtig folie (wat de bloemist ook gebruikt zeg maar) omheen en aan de onderkant vastplakken met plakband.

Ik heb ook wat bruikbare dingetjes uit de kleispullen van de kinderen toegeeigend, goed schoongemaakt natuurlijk ;)

6

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Mocht je nog leuke uitstekers zoeken bij de blokker kan je ze.momebtee vinden. 3 verschillende vormpjes per 3 voor 2 euro.

Mocht je een big bazar of zaction in de buurt hebben dan kan je daar ook nog kijken voor leuke spulletjes. Ennuh stiekem loopt t wel op hoor :)

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

7

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Bedankt voor jullie reactie!

Maar de meeste tips had ik zelf ook al wel bedacht ;)

Wibra heeft ook regelmatig leuke taart deco spullen.

Idd uitstekers die soms bij kinderklei zitten zijn ook heel goed te gebruiken.
Enne action en Big bazar weet ik ook te vinden  :D

Misschien iemand nog DE budget tip die nog niet genoemd is?

A Cupcake A Day Keeps The Blues Away!

8

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

zelf molds maken met fondant:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=151476

9

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Placemats met structuur kun je gebruiken i.p.v. een structuurmat. Ik heb 2 placemats van de Xenos; 1 gevlochten, en 1 met 'kant' structuur, werkt prima, zeker voor kleine stukjes zoals bovenop een cupcake.

Uiteraard de schone knoflookpers i.p.v. de sugargun voor sliertjes.

Als je ook taarten maakt voor goede bekenden; ik heb bij de bouwmarkt plankjes laten zagen, deze bekleed ik met cadeaupapier en vervolgens inpakken met transparante folie. Dit gebruik ik i.p.v. een taartkarton of cakedrum. Ik spreek met mijn kennissen af dat ze naderhand het plankje terugbrengen en dit gebeurt ook zo goed als altijd ;). Ik vind zo'n ingepakt plankje, zeker bij kindertaarten, leuker staan dan een taartkarton, en goedkoper dan een cakedrum bekleed met marsepein.

Groetjes, Conny

10

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

- tafelzeil ipv "The Mat" om uit te rollen.
- Suikerbakkerspoeder is bij de Sligro echt veeeeeeeeeeel goedkoper dan die kilozakjes van FC.
- Ikea heeft hele goede draaiplateau's.
- V/A rubriek op het forum goed volgen
- Onderkant van je taart afsnijden met een allerdaagse pizzasnijder. Lekker makkelijk en een mooi strak resultaat
-  Boltaarten met Blanda's van Ikea
- Marktplaats is van alles te kijgen
- leuke randjes in marsepein kan je ook met dingen als een vork of een schone paperclip maken
- De toko eens bezoeken voor ingrediënten. De kleurstoffen vind ik niet zo, maar de smaakjes zijn wel lekker, de vanille is per literfles goedkoop en de sprinkels ook.
- Letters van Play Do zijn relatief betaalbaar en zijn makkelijker in gebruik dan die van Wilton of Stadter
- Voor stencils ed kan je buiten alle cheap winkels met kinderspeelgoed ook zeker een kwantum, gamma ed afstruinen op de verfafdeling
- Dowels worden mooi recht in een simpele verstekbak
- Voor sommige dingen zijn scharen ook fijn. Zowel een grote als een nagelschaar zijn handig en kan je gewoon bij de action kopen.
-Bloemen kan je laten drogen op een stukje eierfoam.
- Ivm die wilton foam pads kan je als zachte foampad ook de zachte kant van een sponsje gebruiken om bloemen te cuppen.

En ik denk dat ik nu ook weer ff leeg ben aan ideeen.

11

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Hier zitten weer leuke ideeen bij !

Leuk ! Dank je :thumb:

A Cupcake A Day Keeps The Blues Away!

12

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Ik heb laatst bij ikea een blauwe mat gehaald. Ben er helemaal weg van. Was niet zo duur en kan zelfs in de vaatwasser!! Ik zag daar ook een taartsnijder (om ja biscuit door te snijden) en denk dat ik hem de volgende keer toch mee neem.

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

13

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Kibbeling schreef:

Ik heb laatst bij ikea een blauwe mat gehaald. Ben er helemaal weg van. Was niet zo duur en kan zelfs in de vaatwasser!! Ik zag daar ook een taartsnijder (om ja biscuit door te snijden) en denk dat ik hem de volgende keer toch mee neem.

Nou die taartzaag kun je met zo goed laten liggen want daar is echt niet mee te zagen. Zo bot, daar kom je je biscuit niet mee door en als je het met meer geweld toch probeert trek je heel je biscuit kapot.

14

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Die taartzaag is echt problematisch ja! En de spuitzak is ook verschrikkelijk. De schrapers zijn leuk, maar ik heb paletmetten met een hoek van 90 graden gekocht bij de action die ik gebruik om strak af te smeren. (tip 1)

Verder koop ik veel op Ebay. 100 spuitzakken voor 5 euro. Uitsteekvormpjes: setjes die hier 6 euro voor 2 stuks kosten heb je daar voor een habbekrats. Molds. Vanalles.

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

15

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

femme80 schreef:
Kibbeling schreef:

Ik heb laatst bij ikea een blauwe mat gehaald. Ben er helemaal weg van. Was niet zo duur en kan zelfs in de vaatwasser!! Ik zag daar ook een taartsnijder (om ja biscuit door te snijden) en denk dat ik hem de volgende keer toch mee neem.

Nou die taartzaag kun je met zo goed laten liggen want daar is echt niet mee te zagen. Zo bot, daar kom je je biscuit niet mee door en als je het met meer geweld toch probeert trek je heel je biscuit kapot.

Dank je wel voor de tip. Dan laat ik hem idd lekker liggen. Heb er niks aan als de boel scheurt.

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

16

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

ik gebruik de Taartzaag van de Ikea en hij mij werkt hij goed :lol:  Alleen de spuitzakken, die zijn echt niks waard!

Zoals al eerder gezegd werd pizzasnijder voor de zijkantjes, je kan ook een aardappelschilmesje gebruiken

Boeken over taarten enz lenen bij de bibliotheek veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper dan zelf kopen, je kijkt er miskien 1 of 2 x in en dan staat hij te stoffen in de kast :D

Ik gebruik wel de PVC rollers erg handig! en Goedkoop!!!

Soms verkopen ze versiersel voor de helft van de prijs i.v.m. datum, maar dit kun je lang bewaren!

17 Laatst bewerkt door vanessa1982 (04-07-2013 21:17)

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

- Hier ook de toffifee doosjes bewaard voor de bloemen.
- Heel lang de Ikea mat en draaibare taartplateau gebruikt.
- mijn hobbydozen uitgezocht en daarvan nog enkele nog nooit gebruikte embossing malletjes worden nu gebruikt als stencils.
- In het begin via Ebay de nodig spullen (plungers e.d.) gekocht. Kwalitatief wel minder, maar ik wilde soms dingen eerst 'voor een leuke prijs' uitproberen. (Als ik dan merkte dat ik het toch regelmatig gebruikte, fijn vond en/of nodig had, dan kocht ik uiteindelijk wel het origineel.)
- gratis ijsblokjesvorm besteld bij Elmex (was natuurlijk leuk meegenomen dat er nog een tube tandpasta bij zat ;) )
de link: http://www.elmexsensitiveprofessional.d … kket-form/
En zo ziet hij er uit:
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/p480x480/554818_516801535050499_1534062417_n.jpg


Fleur1 schreef:

Taartkarton (noem je dat zo?) knip ik uit een schoenendoos, 1 uit de deksel en 1 uit de onderkant. Dan met huishoudfolie strak inpakken. Is natuurlijk alleen geschikt voor de kleinere taarten.
Als de taart klaar is een cirkel knippen uit bijpassend kadopapier, erop leggen en daar strak doorzichtig folie (wat de bloemist ook gebruikt zeg maar) omheen en aan de onderkant vastplakken met plakband.

Ik heb ook wat bruikbare dingetjes uit de kleispullen van de kinderen toegeeigend, goed schoongemaakt natuurlijk ;)

Maak je dan niet zoveel taarten? Of heb je ook een gigantische schoenentic om genoeg kartons te kunnen knippen  :+

18

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Tx voor de link. Heb hem ook aangevraagd  :D

Bakken deed ik al zou ik nu toch ook besmet raken met het taartenvirus??

19

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Kibbeling schreef:

Tx voor de link. Heb hem ook aangevraagd  :D

hier ook, haha, Nederlanders hé!

20

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

elleoj schreef:

Die taartzaag is echt problematisch ja! En de spuitzak is ook verschrikkelijk. De schrapers zijn leuk, maar ik heb paletmetten met een hoek van 90 graden gekocht bij de action die ik gebruik om strak af te smeren. (tip 1)

Verder koop ik veel op Ebay. 100 spuitzakken voor 5 euro. Uitsteekvormpjes: setjes die hier 6 euro voor 2 stuks kosten heb je daar voor een habbekrats. Molds. Vanalles.

Wat zijn dat voor paletmessen als ik vragen mag? T klink t heel handig mar zie nog voor me hoe t er uit ziet? Ligt dat gewoon bij de bakspullen? Ga ik snel een keer kijken

21

Re: Op zoek naar Low-Budget Tips

Wat leuk al die reacties!

Ik vraag ook alles aan wat gratis is hoor en deze heb ik al binnen  ;)

Ik heb geen problemen met de taart zaag van de Ikea!

A Cupcake A Day Keeps The Blues Away!