1

Onderwerp: koekjesdeeg in de koelkast

Hoi hoi,
Kan ik koekjesdeeg wat ik net heb gemaakt de hele nacht in de koelkast bewaren,  wilde lekker koekjes gaan bakken,  maar voel een giga hoofdpijn opkomen.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

2

Re: koekjesdeeg in de koelkast

Ja hoor, geen probleem.
Sterkte met je hoofdpijn

3

Re: koekjesdeeg in de koelkast

Thanks voor je snelle antwoord,  lang leve het mirena spiraal,  nog vier weken en dan gaat m'n hele baarmoeder eruit hoop dan dat de problemen die ik sinds vorig jaar oktober heb verleden tijd zijn. Nu maar weer met een paar  paracetamolletjes m'n bed opzoeken  :/

Help mijn vrouw heeft een hobby

4

Re: koekjesdeeg in de koelkast

Je koekjesdeeg kan je in de koelkast bewaren zolang als het ei en de boter erin houdbaar zijn. Dus stel de boter had een tht datum van 1 juli en je ei en tht van 26 juni, dan moet je je deeg voor 26 juni bakken. Ik hebwel eens een restant van het deeg een week laten liggen. Viel nog ruim bi nen de tht data. Ging nog prima!

Sterkte en succes!

5

Re: koekjesdeeg in de koelkast

RijWM schreef:

Je koekjesdeeg kan je in de koelkast bewaren zolang als het ei en de boter erin houdbaar zijn. Dus stel de boter had een tht datum van 1 juli en je ei en tht van 26 juni, dan moet je je deeg voor 26 juni bakken. Ik hebwel eens een restant van het deeg een week laten liggen. Viel nog ruim bi nen de tht data. Ging nog prima!

Sterkte en succes!

Hoi hoi, 
Bedankt voor je reactie,  ik heb ze net gebakken en ze zien er heerlijk uit,  moest wel het deeg goed doorkneden voordat ik het kon uitrollen want het was aardig hard. Maar fijn dat ik weet dat ik het zelfs nog langer kan bewaren.
Groetjes Vonn

Help mijn vrouw heeft een hobby

6

Re: koekjesdeeg in de koelkast

voor koekjes met kruiden bv spekulaas of kaneel is het beter om ze een nachtje in de koeling te doen voor het maken van de koekjes.
dan kan de smaak er goed intrekken.

ik maak altijd 2 of 3 keer een deeg aan ...verdeel het in mooie porties en leg de rest goed ingepakt in de vriezer.

dan heb je altijd een iets op voorraad en zijn je koekjes zo klaar
vanuit de vriezer een uurtje op het aanrecht laten ontdooien ( ik hak het stuk deeg in blokjes ) en bakken maar!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

Re: koekjesdeeg in de koelkast

spidygirl schreef:

voor koekjes met kruiden bv spekulaas of kaneel is het beter om ze een nachtje in de koeling te doen voor het maken van de koekjes.
dan kan de smaak er goed intrekken.

ik maak altijd 2 of 3 keer een deeg aan ...verdeel het in mooie porties en leg de rest goed ingepakt in de vriezer.

dan heb je altijd een iets op voorraad en zijn je koekjes zo klaar
vanuit de vriezer een uurtje op het aanrecht laten ontdooien ( ik hak het stuk deeg in blokjes ) en bakken maar!

Oh dat is helemaal super makkelijk,  dan kan ik idd meer deeg maken en altijd wat op voorraad hebben. Want ik vind het erg leuk ben nu aan het  stencillen, heb pas 1x met icing gewerkt bij louise en vond het toch wel lastig,  ik hoop het snel weer eens te doen

Help mijn vrouw heeft een hobby

Re: koekjesdeeg in de koelkast

vonn schreef:
RijWM schreef:

Je koekjesdeeg kan je in de koelkast bewaren zolang als het ei en de boter erin houdbaar zijn. Dus stel de boter had een tht datum van 1 juli en je ei en tht van 26 juni, dan moet je je deeg voor 26 juni bakken. Ik hebwel eens een restant van het deeg een week laten liggen. Viel nog ruim bi nen de tht data. Ging nog prima!

Sterkte en succes!

Hoi hoi, 
Bedankt voor je reactie,  ik heb ze net gebakken en ze zien er heerlijk uit,  moest wel het deeg goed doorkneden voordat ik het kon uitrollen want het was aardig hard. Maar fijn dat ik weet dat ik het zelfs nog langer kan bewaren.
Groetjes Vonn


Ik hoop dat je inmiddels van je hoofdpijn af bent;)
Mocht je weer koekjesdeeg willen bewaren in de koelkast voor de volgende dag; dan is het handig om het al op de dikte uit te rollen en bv op een dienblad in de koelkast te leggen.
Heb je daar niet echt de ruimte voor dan kan je de uitgerolde plak ook in 2 delen doen met folie ertussen.
Wel goed in plastic inpakken.
Je kan ze dan direct uit de koelkast uitsteken zonder dat je dan nog zo' n harde bonk moet kneden.
De restjes zijn daarna redelijk op temperatuur gekomen en kan je makkelijker uitrollen.

9

Re: koekjesdeeg in de koelkast

Thanks, dat is een goeie tip  :Y

Help mijn vrouw heeft een hobby