1

Onderwerp: Vloeibare fondant gekocht

Hallo Allemaal,

Ik heb vanmiddag een emmertje vloeibare fondant gekocht bij de Sligro...ik wil deze week eens proberen de cakepops mee te bekleden.

Heb jij al eens vloeibare fondant gebruikt? Waarvoor heb je het gebruikt en hoe beviel het? Qua smaak...maar ook qua verwerking? Heb je er een smaakje aan toegevoegd? Hoe beviel dat?

Gewoon uit  nieuwsgierigheid...ik vind nl zelf de candy melts niet lekker...wel gewoon chocolade om de cakepop heen, maar dacht dat vloeibare fondant mss ook een optie is...dus ik ga het ieder geval uitproberen...

bedankt voor je input...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

2

Re: Vloeibare fondant gekocht

(n)iemand?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

3

Re: Vloeibare fondant gekocht

nee sorry....
ben wel benieuwd dus ik lees even mee en geef je bij deze weer een upje

I may not be perfect, but i'm always me

4

Re: Vloeibare fondant gekocht

:Y hoor ik gebruik het wel vaker!

is heel makkelijk
zachtjes verwarmen met klein beetje water...niet te veel wordt snel te dun
kleurstofje erbij  eventueel een smaakje erbij

je kan er vanalles mee maken

het is dezelfde glazuur als op de tompoezen.
ik heb er een tijdje terug cakepops mee gemaakt en petit glace's .
volgens mij staan de foto;s op dit forum maar ook op mijn fb pagina!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

5 Laatst bewerkt door Bianca1969 (11-06-2013 07:34)

Re: Vloeibare fondant gekocht

Dank je wel Spidy....ik dacht al wel dat het zo werkt...ik ga morgen (mijn vaste vrije dag  :) ) cakepops maken en dan ga ik het gewoon proberen. ben erg benieuwd...ik heb wel goede verwachtingen.

Heb gisteren ook een chocoladesmelter gekocht, die op stand 1 40gr blijft....dat is ook de temperatuur dat op het emmertje staat....

Ik heb je cakepops en petit glace bekeken op je fb...die zien er idd mooi uit....jammer dat ik nog de hele dag moet werken...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

6

Re: Vloeibare fondant gekocht

Bianca1969 schreef:

Dank je wel Spidy....ik dacht al wel dat het zo werkt...ik ga morgen (mijn vaste vrije dag  :) ) cakepops maken en dan ga ik het gewoon proberen. ben erg benieuwd...ik heb wel goede verwachtingen.

Heb gisteren ook een chocoladesmelter gekocht, die op stand 1 40gr blijft....dat is ook de temperatuur dat op het emmertje staat....

Ik heb je cakepops en petit glace bekeken op je fb...die zien er idd mooi uit....jammer dat ik nog de hele dag moet werken...

ben erg benieuwd wat je ervan vind!
succes!
en ik zie je foto's natuurlijk wel voorbij komen!!!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

Re: Vloeibare fondant gekocht

vandaag dus de vloeibare fondant gebruikt voor de cakepops. In eerste instantie had ik blijkbaar toch iets teveel water erbij gedaan, want het bleef en bleef maar druppen.
Toen heb ik nog wat vloeibare fondant erbij gedaan en toen was de consistentie goed...het drupte niet zo lang meer na....en na plaatsen in de koelkast droogde de fondant mooi aan.

Ik heb er citroensmaak in gedaan en een paars kleurtje. Morgen zal ik foto's maken, want de eerste serie wil ik graag ook wat droger hebben...denk dat ik die wat langer moet koelen (hoop ik). De cakepops heb ik met kleine stukjes appel gemaakt (heel klein gesneden)

In de chocoladesmelter op stand 1 (=40graden) ging perfect..
Ja ik ben tevreden over zowel de chocoladesmelter als de vloeibare fondant.

Wordt dus morgen vervolgt met een foto...

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

8

Re: Vloeibare fondant gekocht

Bianca1969 schreef:

vandaag dus de vloeibare fondant gebruikt voor de cakepops. In eerste instantie had ik blijkbaar toch iets teveel water erbij gedaan, want het bleef en bleef maar druppen.
Toen heb ik nog wat vloeibare fondant erbij gedaan en toen was de consistentie goed...het drupte niet zo lang meer na....en na plaatsen in de koelkast droogde de fondant mooi aan.

Ik heb er citroensmaak in gedaan en een paars kleurtje. Morgen zal ik foto's maken, want de eerste serie wil ik graag ook wat droger hebben...denk dat ik die wat langer moet koelen (hoop ik). De cakepops heb ik met kleine stukjes appel gemaakt (heel klein gesneden)

In de chocoladesmelter op stand 1 (=40graden) ging perfect..
Ja ik ben tevreden over zowel de chocoladesmelter als de vloeibare fondant.

Wordt dus morgen vervolgt met een foto...


:thumb:

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

9 Laatst bewerkt door Bianca1969 (13-06-2013 17:21)

Re: Vloeibare fondant gekocht

Hmmm..moet mijn mening enigszins bijstellen....de fondant is weliswaar in de koelkast mooi aangedroogd en stevig. Dus helemaal blij nam ik ze uit de koelkast om foto's te nemen.....

De "fotosessie" duurde echt niet zo lang....toch begon de vloeibare fondant (m.n de eerste serie waarbij ik dus iets teveel water had toegevoegd) weer erg zacht te worden.

Mijn man en kinderen mochten na de fotosessie eindelijk proeven...ze smaakten overigens echt HEERLIJK  :9 ....vervolgens heb ik de rest maar weer snel in de koelkast gezet, want het begon weer heel langzaam uit te lopen.

Ik ben blij dat ik het uitgeprobeerd heb...voor de smaak en voor thuisgebruik (met een koelkast in de buurt) zeker voor herhaling vatbaar. Maar als je ze iemand mee wilt geven, dan ga ik toch liever voor chocolade of candymelts.

Weer een mooie ervaring rijker...

Wil je de foto's zien van de pops? Klik dan hier

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

10

Re: Vloeibare fondant gekocht

hmmm
jammer dat ze zacht bleven.
misschien toch te slap gemaakt?

ik had daar geen last van....waren gewoon goed opgedroogd!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

11

Re: Vloeibare fondant gekocht

spidygirl schreef:

hmmm
jammer dat ze zacht bleven.
misschien toch te slap gemaakt?

ik had daar geen last van....waren gewoon goed opgedroogd!

Ja, ik denk idd dat de fondant toch te slap was gemaakt....ik haalde ze veelbelovend uit de koelkast en was erg blij met het resultaat, maar nog geen half uur later was het weer zacht...

Ik ga het (voor thuisgebruik) zeker nog wel eens proberen, en dan de fondant minder afslappen....

Weet jij trouwens Claudia hoe lang ik de gekleurde/afgeslapte fondant nu kan bewaren? Ik had nog een beetje over....alhoewel ik na deze ervaring dit restje maar gewoon wegdoe  ;)

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

12

Re: Vloeibare fondant gekocht

aangemaakte fondant is niet heel lang houdbaar!

lekkere slagroom tompouzen maken met het restje

plakjes bladerdeeg bakken
1 plakje met slagroom opspuiten of met gele room
1 plakje bestijken met je restje
en op de slagroom leggen en genieten van een lekker gebakje!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

13

Re: Vloeibare fondant gekocht

spidygirl schreef:

aangemaakte fondant is niet heel lang houdbaar!

lekkere slagroom tompouzen maken met het restje

plakjes bladerdeeg bakken
1 plakje met slagroom opspuiten of met gele room
1 plakje bestijken met je restje
en op de slagroom leggen en genieten van een lekker gebakje!

Goed plan...ga ik doen  :Y

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

14

Re: Vloeibare fondant gekocht

Bianca1969 schreef:
spidygirl schreef:

aangemaakte fondant is niet heel lang houdbaar!

lekkere slagroom tompouzen maken met het restje

plakjes bladerdeeg bakken
1 plakje met slagroom opspuiten of met gele room
1 plakje bestijken met je restje
en op de slagroom leggen en genieten van een lekker gebakje!

Goed plan...ga ik doen  :Y

Mmmmmmm

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

15

Re: Vloeibare fondant gekocht

Bianca1969 schreef:

vandaag dus de vloeibare fondant gebruikt voor de cakepops. In eerste instantie had ik blijkbaar toch iets teveel water erbij gedaan, want het bleef en bleef maar druppen.
Toen heb ik nog wat vloeibare fondant erbij gedaan en toen was de consistentie goed...het drupte niet zo lang meer na....en na plaatsen in de koelkast droogde de fondant mooi aan.

Ik heb er citroensmaak in gedaan en een paars kleurtje. Morgen zal ik foto's maken, want de eerste serie wil ik graag ook wat droger hebben...denk dat ik die wat langer moet koelen (hoop ik). De cakepops heb ik met kleine stukjes appel gemaakt (heel klein gesneden)

In de chocoladesmelter op stand 1 (=40graden) ging perfect..
Ja ik ben tevreden over zowel de chocoladesmelter als de vloeibare fondant.

Wordt dus morgen vervolgt met een foto...

Fondant is suiker dus dat moet je uit laten harden op kamertemperatuur...

16 Laatst bewerkt door Bianca1969 (14-06-2013 07:36)

Re: Vloeibare fondant gekocht

Tja ik moest het snel laten terugkoelen omdat het bleef druppen.....en dat werkte, dusss vond het toen veiliger om ze in de koeling te laten...

Ik kan wel eens met het restant (groot deel is toch al op :D ) even proberen om het in de kelder (daar is het koeler als in de kamer, maar minder koel als in de koelkast)...maar ben toch bang dat ik mijn fondant gewoon teveel had afgeslapt...en dat daar vnl het probleem zit.

dank je wel voor je input...

Ik zat later te denken dat mogelijk ook de appel in het cake-balletje voor het probleem konden zorgen....?

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

17

Re: Vloeibare fondant gekocht

Als t blijft druppen is t of te warm of te slap idd.. en als de ondergrond vochtig is kan het loslaten...

18

Re: Vloeibare fondant gekocht

Ik heb al een paar maal de vloeibare fondant van de Bakzolder gebruikt, alleen verwarmen en niet verdunnen. Stolt goed en blijft ook goed. Ze hebben verschillende kleurtjes en smaken, zoals banaan, advocaat, kersen en gewoon wit. Ik doop er ook wel eens de slagroom soesjes in. Ik laat het in een theeglas smelten, deze staat dan in een pannetje warm water, als ik cake pops maak, telkens 1 indopen, heb je minder nodig omdat het dieper is, als het te warm word doe ik er weer een beetje koude fondant bij.

Christine.

19

Re: Vloeibare fondant gekocht

etmc schreef:

Als t blijft druppen is t of te warm of te slap idd.. en als de ondergrond vochtig is kan het loslaten...

het laat niet los...dus dat betekend wrsch dat de appeltjes niet het probleem zijn of niet?

Ik denk echt dat ik teveel water heb toegevoegd, en later heb ik 'm weliswaar dikker gemaakt door fondant toe te voegen...maar al met al denk ik dat ie gewoon te sterkt afgeslapt was.

Ik ga gewoon binnenkort een nwe poging wagen, want als ik de reactie van Keukentje lees, moet het toch zo worden als ik me bedacht had...en bij Spidy lukt het ook...duss...gewoon nwe poging.

Ik heb overigens de vloeibare fondant van de Sligro....

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

20 Laatst bewerkt door Bianca1969 (14-06-2013 19:03)

Re: Vloeibare fondant gekocht

Inmiddels een dag verder...ik had de rest dat overgebleven was toch in de koeling bewaard....en wat denk je?.....vandaag waren ze nog verder gedroogd....ook nadat ik ze uit de koeling haalde...aan de overkant bij de buren stond te kletsen (en een cakepopje laten proeven :) )...in de zon notabene.

Dusss...mijn fondant had ik dus gewoon teveel afgeslapt, waardoor hij veel langer moest aandrogen...zelfs in de koeling dus toch verder aangedroogd.

Nwe poging ga ik dus zeker doen...uiteraard met veel minder toevoeging van water.

Ik ben blij verrast eigenlijk....en heel veel geleerd van dit probeersel

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery