1 Laatst bewerkt door Marjonz (08-06-2013 12:04)

Onderwerp: ervaren bruidtaarenmakers hoe doen jullie dat toch???

Ik ben al tijden via zoek functie aan het informeren maar het is mij nog steeds niet geheel duidelijk
1) een bruidstaart met flowerpaste/gumpaste en of fondant  decoraties kan dat in een koeling op locatie? Dit met betrekking het in elkaar zakken van de deco door vochtigheid koeling

2) hoelang laten jullie een gedecoreerde bruidstaart met veilige vulling op kamer temperatuur? Daarmee bedoel ik, doen jullie die dan niet in de koeling?

3) brengen jullie ook wel een bruidstaart een dag van tevoren naar locatie?

Dit naar aanleiding  van de bruidstaart met voor zoon die ik mag maken, ik dacht dat ik mij goed had ingelezen  maar ben wat onzeker geworden door locatie eigenaar die hem in de koeling wil hebben. Heb prachtige flowerpaste rozen gemaakt die ik verder zou aanvullen met marsepein bloemen. Maar omdat hij in de koeling gaat durf ik nu niet de decoraties erop te doen. Ik breng de taart de avond van te voren weg en heb de grote dag een half uurtje om de decoraties aanbrengen.

Wat denken jullie of kan ik de decoraties wel de avond ervoor aanbrengen, taart gaat dan evt 12 uur in koeling


Wie o wie geeft antwoord op mijn vragen. Alvast heel erg bedankt voor de moeite

Nog even voor de duidelijkheid  de taart heeft veilige vullingen en met ganache afgesmeerd

Groetjes Marjon

2

Re: ervaren bruidtaarenmakers hoe doen jullie dat toch???

Hoi,

Volgens mij gaat het prima in de koeling hoor. Ik ben dan wel geen ervaren bruidstaartenmaker, maar ik doe taarten met de decoraties en al gewoon in de koelkast. Thuis zorg ik dat contens echt niet op de achterwand van de koelkast staat.
Ik heb ook weleens eerder een taart een avond van te voren bezorgd en deze is toen op de locatie ook in de koeling gegaan. Was geen enkel probleem.

3

Re: ervaren bruidtaarenmakers hoe doen jullie dat toch???

Mirie  bedankt voor het reageren, ik hoop nog een paar ervaringen te mogen horen. Ik durf de stap nog niet te nemen nu.

Groetjes Marjon

4

Re: ervaren bruidtaarenmakers hoe doen jullie dat toch???

Ik heb pas een bruidstaart afgeleverd met gumpaste bloemen en die heeft bij mij gewoon in de koeling gestaan.
Wel op stand 1.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

5 Laatst bewerkt door Marjonz (11-06-2013 08:23)

Re: ervaren bruidtaarenmakers hoe doen jullie dat toch???

anouckjewel schreef:

Ik heb pas een bruidstaart afgeleverd met gumpaste bloemen en die heeft bij mij gewoon in de koeling gestaan.
Wel op stand 1.

Ik ben bang dat de koeling op locatie op koudere stand staat, en de bruidstaart van 6 hoog moet daar een 12 uurtjes in overbruggen. Blijf toch nog huiverig dat de gumpaste bloemen dat niet overleven  :D

Ik hoop nog wat meer ervaringen te horen: : :Y

Groetjes Marjon

6

Re: ervaren bruidtaarenmakers hoe doen jullie dat toch???

Ik heb laatst een taart met gumpaste rozen in mijn eigen koelkast gehad. Nu is dit een koelkast die het vocht zelf afvoert. Koelkast stond op 4 graden en hij heeft er (met rozen en al) de hele nacht ingestaan. Ook had ik met RI een tekening bovenop gemaakt (plat 2D) en die ik ook goed gebleven.
Taart stond bij mij in een kartonnen doos (onderste laag) en ingepakt in bloemenfolie. Wel had ik ervoor gezorgd dat er nog 'openingen' in het folie waren zodat vocht eruit kon. Daarnaast had ik naast de taart voor de zekerheid de deksel van de kartonnen doos gezet om eventueel vocht op te nemen. Omdat mijn koelkast niet vochtig is, is het goed gegaan. Rozen waren niet zacht! Rozen waren overigens voor ik ze op de taart bevestigde heel goed uitgehard (een dag of 4).

Succes!!!

7

Re: ervaren bruidtaarenmakers hoe doen jullie dat toch???

Waarom bloemenfolie???  Daarmee loop je alleen maar xtra risico op zweten.

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart