1

Onderwerp: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Tja,

taartjes bakken, het lijkt zo simpel,
maar als je de gedecoreerde taarten eenmaal kent...

verzamel je al snel een hoop leuke spulletjes! Een hele hoop...


Ik heb 1 kast waar al mijn taartspullen in staan,
(bakblikken, ingredienten, molds, kleurstoffen, decoratie strooisels, cupcake papiertjes, fondant, uitstekers, patchwork cutter, spuitzakken en mondjes, etc etc)
en raak het overzicht een beetje kwijt.

Hoe doen jullie dat, hoe organiseren jullie al jullie taartspullen?

Graag handige tips!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Toen ik je titel zag moest ik hard lachen. Wij hebben in ons (toch al kleine huisje) een kleine berghok en die staat vol gepropt met al mijn taart zooi. Als je hard taart roept komt alles je tegemoet. Ik probeer het zo mogelijk netjes te houden, door alles bij elkaar te bewaren en veel plastic bakken te gebruiken waar ik per onder deel (mallen bij mallen, boeken bij boeken enz) bewaar.
Ook heb ik in mijn computer een lijst gemaakt met alle spullen waardoor ik geen dubbele dingen koop.

Ik hoop da tje er wat aan hebt O-)

3

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Ik heb mijn taartvormen in de keuken, mixen enz in de voorraad kast en in de berging een kast met de rest.
ik heb bakken van ikea waar alles in zit en uitstekers enz uitgezocht, in zakjes gedaan en gelabeld.
En ik ruim elke 3 maanden me kast helemaal op en verkoop dan de dingen die ik niet of nauwlijks heb gebruikt.

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

4

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Ik weet maar 1 tip: Wen er maar aan. :P
1 van de redenen waarom we nog niet samenwonen, mijn taartzooi past niet in haar huis. :+

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Ik heb (naast een kast voor de "grotere spullen") ook een ladenkastje. In de bovenste la zitten de siliconen mallen, middelste la is voor uitstekers en tooltjes, onderste la is voor decoratiestrooisels, cupcakepapiertjes enz.
Maar die kast is ook een grote puinhoop, eigenlijk moet er gewoon 1 x per 3 maanden goed opgeruimd worden zoals mrij al schreef.

6

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

@ theemettaart:

hihi, was natuurlijk ook grappig bedoelt  :+
Op zich ligt alles wel redelijk bij elkaar,
maar die lijst met wat je al hebt vind ik wel een super idee!

Ik twijfel idd met bestellen nog wel eens of ik het al wel of niet heb....



@ mrij:

Ik heb nu alle taartspul bewust in 1 kast,
maar misschien is het idd wel een idee om alle ingredienten in de trapkast te doen,
scheelt weer ruimte! Ga der over denken!


@ Pooh:

tja, misschien is dat wel de beste tip ja  :D

Of ik ruim eindelijk eens alle baby/kinderkleertjes op zolder op,
en verkoop een hoop babyspul,
en maak daar mijn atelier, is ruim zat, haha.

(Gaat manlief alleen nooit mee akkoord, helaas...
en zou dan alleen voor het freubelen zijn, niet voor bakken en vullingen maken,
dan zou daar ook nog een tweede keuken moeten komen,
dat zou een beetje te ver gaan he...)




Meer tips zijn welkom!

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

7

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Ik heb ook een extra kast met taartspullen in de keuken, maar die is eigenlijk ook te klein :o, ik kan nooit kiezen en wil altijd graag alles hebben :rolleyes:

8

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Ik heb van die plastic ladekastjes die je bij Xenos en Blokker kunt kopen. Daar zitten diepen en ondiepe lades in. Deze kastjes passen in de voorraadkast, waar ook de (taart)ingrediënten staan. Bakblikken staan in een keukenkastje.

Enne....ik dacht dat ik veel taartspullen had, maar blijkbaar niet genoeg. Ik heb nl nog nooit iets dubbel gekocht, omdat ik toch echt wel weet wat ik heb  ;)  :lol:

9

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

@ Claudia76:

wat is dat? kiezen...  ;)
('gelukkig' laat mijn loontje het niet toe alles te kopen wat ik hebben wil)



@ Esther68:

Zo'n ladekastje is wel een goed idee!
Ik ken ze alleen in A4 formaat, en die passen toch echt niet in mijn kast.
(tenzij ik ze 'zijwaarts' in de kast zet, maar dan moet je dus het kastje uit de kast halen om open te doen)

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

10

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

O, en ik heb ook nog niets dubbel hoor,
alleen moet ik soms eerst mijn kast even checken voor ik iets koop

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

11

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

ik heb de allerkleinste kamer in het huis ( bij gebrek aan een baby haha) ingericht als taartenhok, een boekenkast er in, een Ikea kast met kunstofbakken er in, paar plankjes aan de muur, vitrinekast en een ladeblok op wielen en natuurlijk een heerlijk groot werkblad op poten
Alles van Ikea en bijna allemaal gebruikt gekocht voor een appel en een ei...

de deur gaat tot op heden nog steeds dicht, maar het staat behoorlijk vol al wel eigenlijk...

www.dezoeteverleiding.com Ik kan ook printen op ouwel en frosty! Kijk ook eens op mijn Facebookpagina www.facebook.com/dezoeteverleidingbreda

12 Laatst bewerkt door sugar100 (07-06-2013 22:23)

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Of ik ruim eindelijk eens alle baby/kinderkleertjes op zolder op,
en verkoop een hoop babyspul,
en maak daar mijn atelier, is ruim zat, haha.

(Gaat manlief alleen nooit mee akkoord, helaas...
en zou dan alleen voor het freubelen zijn, niet voor bakken en vullingen maken,
dan zou daar ook nog een tweede keuken moeten komen,
dat zou een beetje te ver gaan he...)

(Hij bovenste wilde ik citeren maar dat ging dus niet helemaal goed, zo dan maar zo!)

:) Wat een geluk heb ik gehad dat manlief het zelf voorstelde. Op zolder heeft hij een tweede keuken gemaakt (inclusief oven) en ik geniet er met volle teugen van! :Y

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

13

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Tigrasas schreef:

ik heb de allerkleinste kamer in het huis ( bij gebrek aan een baby haha) ingericht als taartenhok, een boekenkast er in, een Ikea kast met kunstofbakken er in, paar plankjes aan de muur, vitrinekast en een ladeblok op wielen en natuurlijk een heerlijk groot werkblad op poten
Alles van Ikea en bijna allemaal gebruikt gekocht voor een appel en een ei...

de deur gaat tot op heden nog steeds dicht, maar het staat behoorlijk vol al wel eigenlijk...


Maar daar decoreer je de taart dan toch alleen?

Bakken en vullen doe je dan denk ik en de keuken,
lijkt mij... toch?...



(ben nu eigenlijk wel nieuwsgierig geworden naar jou taarten'hok')

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

14

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Eerst had ik een laatje in de keuken, toen kwam er een plank bij in de kelder, daarna heb ik de speelgoedkast van de kinderen leeggehaald en daar ook nog taartspulletjes in gezet en nu, in afwachting van mijn taartenkamer, staan er meerder plasticzakken onder de trap  O-)

Gewoon omdat het leuk is een taart te zijn
Groetjes Heidi

15

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

sugar100 schreef:

Of ik ruim eindelijk eens alle baby/kinderkleertjes op zolder op,
en verkoop een hoop babyspul,
en maak daar mijn atelier, is ruim zat, haha.

(Gaat manlief alleen nooit mee akkoord, helaas...
en zou dan alleen voor het freubelen zijn, niet voor bakken en vullingen maken,
dan zou daar ook nog een tweede keuken moeten komen,
dat zou een beetje te ver gaan he...)

(Hij bovenste wilde ik citeren maar dat ging dus niet helemaal goed, zo dan maar zo!)

:) Wat een geluk heb ik gehad dat manlief het zelf voorstelde. Op zolder heeft hij een tweede keuken gemaakt (inclusief oven) en ik geniet er met volle teugen van! :Y


Wauw, wat super!!!
Ik geloof dat je daar helemaal mee in je nopjes bent!

Qua ruimte zou het bij ons kunnen (mits eerst beetje opruimen, haha)
en een atelier zou best kunnen,
maar een tweede keuken met oven etc erbij, dat word nu een te hoog kosten plaatje.

website: One of a Cake! of www.facebook.com/OneOfaCake
ook voor prints op ouwel & frosty!

16

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Ik had hetzelfde probleem als jij. Vorig jaar zomer had ik het geluk dat mijn man accoord ging met het installeren van een Airco installatie op de zolder. Toen ben ik dus van de woonkamer (het lag overal.....) naar de zolder verhuisd.
En nu hebben we onlangs de zolder eens goed opgeruimd en opgeknapt en een IKEA PAX kast van 2 meter breed en 2.36 hoog geplaatst. Ik mag dus voorlopig niet meer klagen over opbergruimte.
Een paar andere dingen moesten ook wel in die kast hoor. Bijvoorbeeld onze administratie, kindertekenigen en knutselwerkjes, fotoalbums etc. Maar ik ben toch echt superblij met mijn eigen plekje op zolder. En de Airco is ZO fijn in de zomer!!!

Gr. Dolfijn

Neem eens een kijkje op: www.stapeloptaart.nl. Ook voor eetbare prints op ouwel, frosty of icing.

17

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Ik woon nog thuis bij mijn ouders en ik heb hun hoekkast in de keuken voor twee etages overgenomen, hahaha! Ik heb alles in plastic doorzichtige bakken, een voor marsepein/fondant, een voor gereedschappen etc.

'You can't buy happines but you can buy cupcakes, and that's kind of the same thing'

18

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Oh!!! Ooit als de kinderen uit huis zijn.....  :Y
Tsja, Ik droom nog even verder, want ze zijn net 4  :think:

Ik kan ze toch moeilijk in een stapelbed leggen en hun kamer in pikken. Haha!

Wij hebben dit weekend onze werkkamer op de  schop gegooid. Had ik ooit mijn bureau nodig voor het programmeren... Nu hebben we het er uit gedaan en er een hele want met stellingen neer gezet. Zo kunnen mijn spulletjes heerlijk in dichte dozen in de kast.
Ik heb grote kisten voor de bakblikken, kleine vakjesbakjes met vormpjes enzo en iets kleinere bakken voor de ingredieetne en andere 'zooi'

Werk het liefst biologisch en met speciale interesse in allergieen en dieten. Http://taart.djoeke.com

19

Re: Help! ik heb een hobby, en mijn kast puilt uit...

Ik heb alles in afsluitbare plastic kratten van de Xenos of in andere bakken, alles gelabeld naar soort of onderwerp. Zo zitten in de box voor icing de tips, adapters en zakken. En smoothers, scrapers, paletmessen etc heb ik bij de modellingtools zitten. Lege fondantemmers zijn trouwens ook ideaal voor aangebroken pakjes marsepein. Of voor koekjesuitstekers (2 emmers vol, oeps). Ik neem ongeveer de helft van de berging onder de trap in bezit hiermee.  :o

Heb ook nog wat verhuisdozen in de schuifwandenkast op onze slaapkamer. Daar zitten de dingen in die ik niet zo heel vaak gebruik of relatief veel ruimte innemen (een verhuisdoos is bijvoorbeeld gevuld met etageres/standaards)

We hebben een vrij klein appartement (2 kamers) dus het is echt goochelen met de ruimte. Ruim na elke grote taartklus alles weer helemaal op omdat ik dan heel veel tevoorschijn heb gehaald en na afloop als ik moe ben en de ontplofte keuken moet opruimen alles snel bij elkaar mik in een bak. Heb tot nu toe nog niets (per ongeluk) dubbel besteld, weet precies wat ik heb en waar het ligt. Ben wel heel slecht in dingen weg doen, dus sommige dingen heb ik nog nooit gebruikt.  Maar dat heb ik dan vast nog wel een keertje nodig. :x

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl