1

Onderwerp: hulp constructie 3d taart

Hallo allemaal,

Ik heb de opdracht gekregen een 3d spiderman te maken en dan helaas niet alleen de buste maar alles  :think:

Het is voor een kennis en ik heb gezegd dat ik ook echt niet weet of het me gaat lukken.

Nou kwam ik een constructie tegen op pinterest maar het lijkt alsof ze daar een soort van verwarmingsbuizen en knelkoppelingen hebben gebruikt... Is dit wel voedselveilig???

zat zelf te denken aan pvc en koppelingen, maar weet nog niet hoe ik dat moet gaan bevestigen aan een onderplaat??..

hebben jullie ideeen?? Heb ook maar een week de tijd dus ik krijg al de kriebels.

al vast bedankt voor de adviezen

2

Re: hulp constructie 3d taart

Qua constructie kan ik je niet helpen...maar kan je niet een 3d liggende spiderman maken? Dan heb je volgens mij niet echt een constructie nodig?

Live as if you were to die tomorrow
Learn as if you were to live forever! -Ghandi-

3

Re: hulp constructie 3d taart

Butzies schreef:

Qua constructie kan ik je niet helpen...maar kan je niet een 3d liggende spiderman maken? Dan heb je volgens mij niet echt een constructie nodig?


Helaas niet. Hij wil hem het liefst gehurkt op staand. Dus het worden cakeboss praktijken...

4

Re: hulp constructie 3d taart

Dat denk ik ook....Zit wel weinig taart aan, denk ik, vanwege de buizen en cereal treats. Tenminste...ik denk dat dit de enige manier is om deze spiderman taart te maken.
Ik denk dat ik er niet aan zou beginnen.... ;)

5

Re: hulp constructie 3d taart

Esther68 schreef:

Dat denk ik ook....Zit wel weinig taart aan, denk ik, vanwege de buizen en cereal treats. Tenminste...ik denk dat dit de enige manier is om deze spiderman taart te maken.
Ik denk dat ik er niet aan zou beginnen.... ;)

Er hoeft gelukkig ook niet veel taart aan. Wou er ook niet aan beginnen.  Maar vind t ook wel weer een hele uitdaging.  Dus probeer ik het maar. Moet ook maar ff een plan b maken vrees ik....

6

Re: hulp constructie 3d taart

Heb je geen linkje van die constructie?   
Als je iets bedenkt hoe je die buizen vastzet aan je onderplaat ( schroeven w.s)  en die dan bedekt met een flinke laag piping gel en fondant  :/
En daar de taart op maakt dan?
Dan is die bevestiging bedekt.
Ben wel heel benieuwd naar je resultaat straks!
Succes!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

7

Re: hulp constructie 3d taart

Paola schreef:

Heb je geen linkje van die constructie?   
Als je iets bedenkt hoe je die buizen vastzet aan je onderplaat ( schroeven w.s)  en die dan bedekt met een flinke laag piping gel en fondant  :/
En daar de taart op maakt dan?
Dan is die bevestiging bedekt.
Ben wel heel benieuwd naar je resultaat straks!
Succes!

Nee geen linkje. Volgens mij hebben ze er geen gemaakt.  Het wordt hem gewoon niet. Had een frame van pvc maar daar bleven de rice crispies niet aan zitten. Heb nu een kleiner draad frame gemaakt.  En die komt dan op een taart. Wordt evengoed een flinke spiderman.  Ben zelf wel benieuwd wat ik er van ga bakken.  Ben bljj dat hij voor een bekende is. Die ik al geestelijk heb voorbereid dat ik zoiets nog niet eetder heb gedaan. ..

8

Re: hulp constructie 3d taart

Kwam pas zoiets tegen, even in m'n geschiedenis zoeken.
Ik zou iig een frame maken en dat bekleden met rice crispies.

En dik rekenen....

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

9

Re: hulp constructie 3d taart

http://www.facebook.com/paulbjoachim/me … amp;type=1

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

10

Re: hulp constructie 3d taart

Linkje kan ik niet openen.  Heb t frame nu indd helemaal met rice krispys bekleed.

En dik rekenen zal wel weer een vrienden prijs worden mezelf kennend

11

Re: hulp constructie 3d taart

Probeer het even zo via deze post en de link erin. Bij mij werkt ie alleen op de laptop.

http://www.cakewrecks.com/home/2010/3/1 … -town.html

Kom je gezellig op m'n facebook gluren? www.facebook.com/mondvoltaart

12

Re: hulp constructie 3d taart

anouckjewel schreef:

Probeer het even zo via deze post en de link erin. Bij mij werkt ie alleen op de laptop.

http://www.cakewrecks.com/home/2010/3/1 … -town.html

Hij doet het nu wel. Wel cool zeg. Maar ik hou het nu wel bij de stuk kleinere variant waar ik nu mee bezig ben  :o

Bedankt voor het mee denken!!