1 Laatst bewerkt door Sterre (22-05-2013 18:35)

Onderwerp: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

Hallo allemaal,

Zaterdag avond heb ik een verjaardag waar ik een taart voor maak.
Het hele recept heb ik al maar ik had een vraag over het bewaren.

Zaterdag heb ik geen tijd om de taart te maken dus moet ik dit vrijdag doen.

Nu word het een taart van biscuit deeg met banketbakkersroom er tussen en als versiering fondant eroverheen.

Ik heb al gelezen dat je fondant beter niet in de koelkast kan zetten omdat het dan hard word maar als ik hem buiten de koelkast bewaar dan word door de room de taart soppig ben ik bang.

Ik had al bedacht om hem misschien in de kelder te zetten (in een doos)

Wat zouden jullie mij aanraden?

Alvast bedankt!
Groetjes, Sterre

2

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

Ik zet al mijn taarten in een doos in de koelkast, op een lage stand ;)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

3

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

mdetombe schreef:

Ik zet al mijn taarten in een doos in de koelkast, op een lage stand ;)

Op een lage stand?

Beetje domme vraag maar
Lage stand als in laag in de koelkast of de temperatuur? :$

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

Domme vragen bestaan niet  :)
Ze bedoeld een lage stand qua temperatuur.

5

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

hansje pansje kevertje schreef:

Domme vragen bestaan niet  :)
Ze bedoeld een lage stand qua temperatuur.

Haha oke, dankjewel!

6

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

Domme vragen zijn er niet hoor en inderdaad lage tempratuur in de koelkast  ;)

taart in Alphen aan den Rijn
http://www.zoetegedachte.nl

7

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

mdetombe schreef:

Domme vragen zijn er niet hoor en inderdaad lage tempratuur in de koelkast  ;)

Oke helemaal goed.
Maar de fondant word dan niet te hard?

8

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

koelkast laag zetten betekent toch echt dat je 'm 'warm' zet, dus op standje 1  ;)
Daardoor is het tempverschil met 'buiten' niet zo hoog en heb je minder condensvorming :) 
In mijn koelkast is standje 1 een graad of 7 en dat gaat altijd prima met koelkastvullingen :Y

Een taart met banketbakkersroom MOET in de koelkast, room=slagroom :)

De fondant wordt echt niet hard in de koelkast, omdat het vochtig is daarbinnen. Buiten de koelkast zal de fondant eerder afharden dan erin ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

Carien schreef:

koelkast laag zetten betekent toch echt dat je 'm 'warm' zet, dus op standje 1  ;)
Daardoor is het tempverschil met 'buiten' niet zo hoog en heb je minder condensvorming :) 
In mijn koelkast is standje 1 een graad of 7 en dat gaat altijd prima met koelkastvullingen :Y

Een taart met banketbakkersroom MOET in de koelkast, room=slagroom :)

De fondant wordt echt niet hard in de koelkast, omdat het vochtig is daarbinnen. Buiten de koelkast zal de fondant eerder afharden dan erin ;)

Oke dan ga ik dat doen!
Heel erg bedankt voor de hulp :)

10

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

hoi hoi,
ik heb er ook aan moeten wennen, maar zo doe ik het ook.
en eigenlijk heb ik mijn planning hier ook op aangepast (taart vrijdag opgehaald worden; bak ik hem woensdag avond, donderdag avond afdecoreren -vullen/afsmeren/bekleden- vrijdag nog verder decoreren indien nodig vlak voordat hij opgehaald wordt). De taart gaat na het vullen in de koelkast. In een doos óf als dat niet past op een bekleed plaatje met folie eromheen.
Dit gaat altijd goed.
Wel geef ik mensen het advies mee om de taart in ieder geval 30 minuten tevoren uit de koelkast te halen aangezien anders de fondant flink koud is (en hierdoor toch echt iets harder). Dat kan qua room vulling ook prima!
succes ermee!

groetjes,
ellen

11

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

Elletje schreef:

hoi hoi,
ik heb er ook aan moeten wennen, maar zo doe ik het ook.
en eigenlijk heb ik mijn planning hier ook op aangepast (taart vrijdag opgehaald worden; bak ik hem woensdag avond, donderdag avond afdecoreren -vullen/afsmeren/bekleden- vrijdag nog verder decoreren indien nodig vlak voordat hij opgehaald wordt). De taart gaat na het vullen in de koelkast. In een doos óf als dat niet past op een bekleed plaatje met folie eromheen.
Dit gaat altijd goed.
Wel geef ik mensen het advies mee om de taart in ieder geval 30 minuten tevoren uit de koelkast te halen aangezien anders de fondant flink koud is (en hierdoor toch echt iets harder). Dat kan qua room vulling ook prima!
succes ermee!

groetjes,
ellen

Dat is wel handig om te weten.
Dankjewel!

12

Re: Help! Hoe bewaar ik mijn taart?

Elletje schreef:

hoi hoi,
ik heb er ook aan moeten wennen, maar zo doe ik het ook.
en eigenlijk heb ik mijn planning hier ook op aangepast (taart vrijdag opgehaald worden; bak ik hem woensdag avond, donderdag avond afdecoreren -vullen/afsmeren/bekleden- vrijdag nog verder decoreren indien nodig vlak voordat hij opgehaald wordt). De taart gaat na het vullen in de koelkast. In een doos óf als dat niet past op een bekleed plaatje met folie eromheen.
Dit gaat altijd goed.
Wel geef ik mensen het advies mee om de taart in ieder geval 30 minuten tevoren uit de koelkast te halen aangezien anders de fondant flink koud is (en hierdoor toch echt iets harder). Dat kan qua room vulling ook prima!
succes ermee!

groetjes,
ellen

Dat is wel handig om te weten.
Dankjewel!