1

Onderwerp: Taart met taille???

Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, maar hoe krijg ik die uitholling aan de zijkant van mijn taart? Is er een bepaalde techniek voor...of gewoon op de gok snijden. Heb hier een foto om duidelijk te maken wat ik bedoel.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-M4HPMDJ7-D.jpg

Life can be so sweet!!

2

Re: Taart met taille???

Ik heb het ook eens gedaan. Wel iets minder getailleerd als de foto. Ik heb toen wel met de hand voorzichtig gesneden. Biscuit was een beetje bevroren. Om overal hetzelfde te krijgen had ik een kartonnetje met een bolle zijde geknipt. Die  bolle zijde zette ik steeds tegen de biscuit aan en sneed dan weg wat te veel was. Ik heb boven en zijkant wel apart bekleed.

3

Re: Taart met taille???

Dankje Esther!! Dan ga ik het ook zo proberen. Weet iemand eigenlijk hoe ze zo'n vorm noemen..of heeft het geen naam?

Life can be so sweet!!

4

Re: Taart met taille???

zakt het niet in dan
of ondersteun je het dan net zoals je een taart stapelt met karton en duvels

Re: Taart met taille???

Denk even mee :think: , misschien 2 taarten bakken en allebei taps snijden en dan de één omgekeert op de andere zetten?

Ik heb eind vorig jaar ook zo'n soort vorm gemaakt ( torseletje voor Abraham) door in mijn rijstpan de biscuit te bakken, werd tie lekker hoog!!

Succes ermee!!

groetjes Esther

6

Re: Taart met taille???

De mijne was niet zo hoog, maar als ik een hogere zou maken zou ik inderdaad ook stutten (doe ik mijn barbie taarten ook altijd). Taps snijden zou ik dan weer niet doen, omdat je dan niet zo'n mooie taille krijgt, maar meer een punt naar binnen zeg maar  ;)

7

Re: Taart met taille???

slagroompuntnl schreef:

Denk even mee :think: , misschien 2 taarten bakken en allebei taps snijden en dan de één omgekeert op de andere zetten?

Ik heb eind vorig jaar ook zo'n soort vorm gemaakt ( torseletje voor Abraham) door in mijn rijstpan de biscuit te bakken, werd tie lekker hoog!!

Succes ermee!!

groetjes Esther

Dat is ook een idee! Da's misschien makkelijker snijden en hij is extra hoog  :)  Thnxxx! Ik heb nog tot morgenavond dus ik neem alle tips mee

Life can be so sweet!!

8 Laatst bewerkt door Marlotte (22-05-2013 20:48)

Re: Taart met taille???

Sjaantje schreef:
slagroompuntnl schreef:

Denk even mee :think: , misschien 2 taarten bakken en allebei taps snijden en dan de één omgekeert op de andere zetten?

Ik heb eind vorig jaar ook zo'n soort vorm gemaakt ( torseletje voor Abraham) door in mijn rijstpan de biscuit te bakken, werd tie lekker hoog!!

Succes ermee!!

groetjes Esther

Dat is ook een idee! Da's misschien makkelijker snijden en hij is extra hoog  :)  Thnxxx! Ik heb nog tot morgenavond dus ik neem alle tips mee



Ik het een korset gemaakt van 2 taarten net zoals hier boven beschreven.
Wel moet je even goed opletten dat je allebei de taarten even ver afsnijd anders past het niet mooi op elkaar.

9

Re: Taart met taille???

Esther68 schreef:

De mijne was niet zo hoog, maar als ik een hogere zou maken zou ik inderdaad ook stutten (doe ik mijn barbie taarten ook altijd). Taps snijden zou ik dan weer niet doen, omdat je dan niet zo'n mooie taille krijgt, maar meer een punt naar binnen zeg maar  ;)

Ja idd..niet naar binnen maar een beetje naar buiten snijden

Life can be so sweet!!

10

Re: Taart met taille???

Marlotte schreef:
Sjaantje schreef:
slagroompuntnl schreef:

Denk even mee :think: , misschien 2 taarten bakken en allebei taps snijden en dan de één omgekeert op de andere zetten?

Ik heb eind vorig jaar ook zo'n soort vorm gemaakt ( torseletje voor Abraham) door in mijn rijstpan de biscuit te bakken, werd tie lekker hoog!!

Succes ermee!!

groetjes Esther

Dat is ook een idee! Da's misschien makkelijker snijden en hij is extra hoog  :)  Thnxxx! Ik heb nog tot morgenavond dus ik neem alle tips mee



Ik het een korset gemaakt van 2 taarten net zoals hier boven beschreven.
Wel moet je even goed opletten dat je allebei de taarten even ver afsnijd anders past het niet mooi op elkaar.

Ja, denk dat dit 't wordt. Bak er twee van 20 cm en hou 15 cm voor de taille aan. Dan is het ook niet te smal om in een keer te stutten (denk ik)

Life can be so sweet!!