1

Onderwerp: piratenschip, maar teveel personen???

Hoi! ik heb een vraag mijn zoontje wil graag voor zijn verjaardag een piratenschip, nou dacht ik zelf aan een "jake en de nooitgedachtland piraten schip" maar bij alle how-to's die ik vind staat 2 a 3 vierkante lagen taart, en dan de 3e laag versnijden zeg maar. dat zou betekenen dat als ik 20x20 gebruik een taart word van ong. 36 pers. word. dat is echt veeel te veel.

hoe kan ik dit oplossen?? 2 lagen gebruiken en dan de 2e laag versnijden naar hoe ik het wil?? ik ben dan alleen bang dat hij te mager word om mooi de conturen te laten zien. voorbeeld....http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/cool4boyz/full26240029.jpg

hoe kan ik dit het beste oplossen??? Gr

2

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Gewoon lekker maken (en helemaal los gaan  :P ) en de overschot invriezen?  O-)

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Het schip van gewone cake maken en na het feest een mooi plekje geven in/op de kast :D
Dan heb je alleen een onderlaag (de zee?) om aan te snijden.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Bedankt voor de snelle reactie's  :P  de zee wou ik al maken op de ondergrond door buttercream te spuiten, dat scheelde al taart :P en indd invriezen is ook een idee natuurlijk, gewone cake en ik zijn niet echt vriendjes, gaat enorm kruimelen bij mij echt drama  :s  maar Bedankt!!

5

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Begrijp het denk ik niet helemaal  :o . Als je een 20x20 cm versnijdt tot een piratenschip kom je toch nooit aan de 36 personen?

Ik heb 2x een schip gemaakt en deze uit een 25x25 biscuit gesneden. De boot snee ik dwars uit de biscuit, met een punt en rechte achterkant. Toen 3x gevuld en de rest van de biscuit heb ik gebruikt om de lagen/plateaus op het piratenschip te maken.

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Na ong. Leek mij in ieder geval omdat je de stukken die je afsnijd weer gebruikt om verhogingen te maken, tenminste zoals ik het gevonden had hoor. Misschien klopt het wel helemaal niet dat zou het alleen maar makkelijker maken :P

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Esther68 schreef:

Begrijp het denk ik niet helemaal  :o . Als je een 20x20 cm versnijdt tot een piratenschip kom je toch nooit aan de 36 personen?

Ik heb 2x een schip gemaakt en deze uit een 25x25 biscuit gesneden. De boot snee ik dwars uit de biscuit, met een punt en rechte achterkant. Toen 3x gevuld en de rest van de biscuit heb ik gebruikt om de lagen/plateaus op het piratenschip te maken.

Ps. Heb je misschien een voorbeeldje voor mij, het bekleden lijkt me knap lastig  :o  :P

8 Laatst bewerkt door Sonj@ (21-05-2013 11:16)

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Ik heb ooit onderstaande gemaakt met een in blanda gebakken cake en een 20 cm cake. Ik had ook veeeeuuuuuls te veul, maar ZO leuk om te maken  :D

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=118563

*edit* oh ja, bekleed met losse 'houten plankjes'

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

9 Laatst bewerkt door Mama-Ramoontje (21-05-2013 11:18)

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Oow Prachtig!  :D

10

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Ik heb de structuur aangebracht met een matje en daarvan losse plankjes gesneden.  :Y

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Bedankt voor de tips! ;)

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Sonj@ schreef:

Ik heb de structuur aangebracht met een matje en daarvan losse plankjes gesneden.  :Y

Oow nog 1 klein vraagje,  :o hoe heb je de masten vast gemaakt?

13

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Mijn eerste piratenschip heb ik met losse planken gedaan, maar de tweede niet. Veel te veel werk  ;) . Ik heb toen het schip in delen bekleed. Eerst de bovenkanten, dus ook de trapdelen+dek apart, en toen de zijkant (Links apart, rechts apart, achterkant apart. Toen met een tooltje de 'planken' erin gemaakt en daarna met een mesje (a la Debbie Brown) er houtnerf ingesneden. Ik heb ook zo'n houtnerfmatje, maar vind de techniek van Debbie veel meer op echte planken lijken. Gebruik het houtnerfmatje bijna nooit meer.
Als mast had ik houten dowels
(schip staat ergens tussen mijn foto's trouwens  ;) )

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Zoo echt prachtige taarten maak je! Super mooi :thumb:  :D

15

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Mama-Ramoontje schreef:

Zoo echt prachtige taarten maak je! Super mooi :thumb:  :D

Dankjewel! Word er verlegen van  :o  ;)

Re: piratenschip, maar teveel personen???

Welnee dat hoeft niet :P je mag er trots op zijn! ik ben blij dat ik jou en de medebakksters naast jou heb om van te leren!  :D