1

Onderwerp: Taart een maand invriezen?

Hoi!
Ik zit met een dringende vraag waar ik niet een duidelijk antwoord op kan vinden.
Ik ben op dit moment 35 weken zwanger, 10 juni uitgerekend. Mijn neefje wordt 27 juni 1 jaar en m'n schoonzusje zit in de stress of ik wel of niet de taart kan maken of dat ze op zoek moet naar een ander (ja, het is wat om je druk om te maken ;-) ).

Nu vroeg ik mij af of ik de taart eind mei kan maken en dan gedecoreerd en al een maand in de vriezer kan bewaren? Zo ja, maakt het nog uit met wat voor vulling?

Ik ben benieuwd naar jullie antwoorden :-)

Groetjes!

2

Re: Taart een maand invriezen?

Ja hoor, moet kunnen.
Als je bedenkt dat mensen de bovenste laag van een bruidstaart rustig een jaar in de vriezer bewaren om bij de eerste trouwdag deze op te eten, moet een maand zeker kunnen. Of het na een jaar nog echt lekker is, is natuurlijk discutabel, maar na een maand kan het volgens mij nog prima.

Dat is toch een TAART waard!

Re: Taart een maand invriezen?

Ja hoor,kanmakkelijk! Eerst in een kartonnen taartdoos en daar een plastick (vuilnis)-zak omheen.
En welke vullingen zit je te denken?

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4

Re: Taart een maand invriezen?

Ja hoor, kan prima. Ik vond laatst onderin de diepvries nog een strook gevulde, en bekleedde taart die ik had gemaakt voor petit fours. Deze lag al minstens een jaar of langer in de diepvries, en was deze totaal vergeten. Natuurlijk zet je zoiets je gasten niet meer voor, maar nieuwschierig als ik ben heb ik het wel laten ontdooien om te proeven. Het smaakte nog heerlijk. Heb het hele stuk gewoon opgegeten, en ben niet ziek geweest. Dus ik zou zeggen: Als het vers is ingevroren, een jaar niet doen, tenzij het voor jezelf is. Een maand of twee kan prima.

5

Re: Taart een maand invriezen?

Nou! Ik dacht me geabonneerd te hebben op dit onderwerp en vroeg me al af waarom ik geen reacties kreeg. Haha dus toch!

Bedankt voor de reacties! Hier ga ik mijn schoonzus (en mijzelf) erg blij mee maken.

Maakt het nog uit welke vullingen? Ik dacht zelf aan iets simpels zoals een laag met bbr een aardbeienmousse en een laag met chocomousse met aarbeien ofzo. Kan dit?

Nogmaals bedankt!