1

Onderwerp: [HOW TO] marshmallow flower cupcake

Marshmallow flower cupcake:

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/58960_510126485713559_1768190265_n.jpg


Benodigdheden:

cupcake
een schoon (hobby) schaartje
mini marshmallows
eetbare lijm

1. Knip de mini marshmallows diagonaal door, boven een schaaltje.
2. Dip de onderzijde van de doorgeknipte marshmallow in de eetbare lijm en plak ze stuk voor stuk op de cupcake. Zorg dat de doorgeknipte zijde boven is.
3. Werk van buiten naar binnen, todat de gehele cupcake is bedekt met de marshmallow "bloemblaadjes".
4. Als finishing touch leg je een aantal suikerparels in het midden.

Je kan natuurlijk naar eigen inzicht en smaak varieren...
de cupcake eerst bedekken met bv fondant, of een laagje gekleurde botercreme...etc etc

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake

2

Re: [HOW TO] marshmallow flower cupcake

Wat een idee! Bedankt voor het delen.

Tieneke

Re: [HOW TO] marshmallow flower cupcake

Leuk zeg!

4

Re: [HOW TO] marshmallow flower cupcake

Leuk hoor, volgens mij wel veel werk!

5

Re: [HOW TO] marshmallow flower cupcake

erg leuk!

6

Re: [HOW TO] marshmallow flower cupcake

hij is idd erg leuk heb hem vorig jaar ook al eens gemaakt maar toen mijn cupcake ingesmeerd met wat boter creme en dan steek je ze er zo in  :D

7

Re: [HOW TO] marshmallow flower cupcake

Dat ziet er super uit!

8

Re: [HOW TO] marshmallow flower cupcake

Geeft altijd een leuk resultaat.
Heb hem zelf ook al regelmatig gemaakt, alleen dat dipte ik ze ook nog in gekleurde suiker (het middelste deel dat plakkerig is door het doorknippen)
Heb jij trouwens gebruik gemaakt van mini marshmallows of micro marshmallows die ze tegenwoordig onderandere verkopen bij de Jumbo???

9

Re: [HOW TO] marshmallow flower cupcake

carla89 schreef:

Geeft altijd een leuk resultaat.
Heb hem zelf ook al regelmatig gemaakt, alleen dat dipte ik ze ook nog in gekleurde suiker (het middelste deel dat plakkerig is door het doorknippen)
Heb jij trouwens gebruik gemaakt van mini marshmallows of micro marshmallows die ze tegenwoordig onderandere verkopen bij de Jumbo???

Klopt! Zo heb ik ze ook weleens gemaakt  :thumb:
Deze waren echter zo klein dat er maar weinig ruimte was op het snijvlak voor gekleurde suiker :P
Ik heb de mini marshmallows van Dr Oetker gebruikt. Daar zitten 4 kleurtjes in zodat je met kleurverloop kan werken.
Maar ik lees al dat ik binnenkort maar eens bij de jumbo moet gaan kijken!  :thumb:

Meer zien? Op m'n pagina deel ik mijn creaties, how to's en mijn favoriete recepten! & sinds kort vogel voederTAARTEN!
www.facebook.com/EllCake