1

Onderwerp: marsepein vastplakken op sjokola

Wie heeft er een tip voor mij en dus ervaring met...
Ik wil graag een taart overgieten met sjokola en daarop marsepeinen roosjes en nog meer frutsels plakken maar waar kan ik dat het beste mee vastplakken?kan dat bv. met botercreme of eiwit? en hoe maak ik dat?
Ik hoop wat van jullie te horen
Edith

2

Re: marsepein vastplakken op sjokola

Hoi Edith,

Die chocola, wordt dat hard, dus laat je dat stollen? Dan denk ik dat als je een warme theelepel op de plek legt waar je het roosje wilt hebben en dan het roosje eropdrukt, dat het dan meteen vast zit.

Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen. Misschien zou je het kunnen uittesten op een beetje chocola dat je op een bakpapiertje giet en dan een bolletje marsepein (geen roosje, dat is zonde!! ;-)) erop drukt mbv een warme theelepel oid.

Succes! Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat

3

Re: marsepein vastplakken op sjokola

Dank je wel voor de tip,ik ga het zeker proberen,de sjokola laat ik inderdaad hard worden,maar volgens mij kan het ook met een beetje botercreme?! kga het wel uittesten
Edith

4

Re: marsepein vastplakken op sjokola

hoi Edith,

de chocolade iets smelten lijkt me een goed idee.
Wat evt ook kan is met eiwit frutsel vastplakken, deze moeten echter niet te zwaar zijn, ook met taartglazuur dat houd denk ik iets meer.
P.s. tip voor je chocola. Overgiet je taart  met een mengsel van slagroom en chocola dan wordt het niet keihard. (300 ml slagroom langzaam aan de kook brengen, van het vuur halen en dan 200 gr pure chocolade er door roeren en dan over je taart gieten, zet hem daarna even in de koelkast. Hij droogt dan iets en daarna is hij nog plakkerig genoeg om er vanalles op te plakken)
Nou succes ermee.

5

Re: marsepein vastplakken op sjokola

Dank je wel Marloes!:)Ik kreeg ook een tip van iemand om hem even 5 minuten in de vriezer te zitten nadat je hem met dat sjokolade/slagroom mengsel(ganache) hebt overgoten,ipv in de koelkast dus.
Alleen weet ik niet of hij dan nog wel plakkerig genoeg is om miijn marsepeinen-roosjes+ander frutsel erop te plakken?!:rolleyes: Ik ga het proberen,nog

6

Re: marsepein vastplakken op sjokola

Hoi Edith,

Ik denk niet dat botercreme werkt op een chocolade taart. Dat gaat volgens mij glijden.

Ik denk dat de oplossing van een heet theelepeltje en dan de roos daarop zetten en het weer laten stollen het beste werkt.

Wat bedoel je met eiwit maken? Ik neem aan dat marloes icing bedoelt, dat is eiwit losgeklopt met poedersuiker (het recept staat erbij, royal icing). Dat kan ook met eiwitpoeder trouwens. Dan hoef je geen rauw eiwit te gebruiken.

Groetjes, Inge

Groetjes, Inge
Deleukstetaartenshop & Taartopmaat