1

Onderwerp: Wat op een sweet table?

Hallo allemaal,

Over 6 weken wordt mijn dochtertje al weer 1 jaar. Nu heb ik in mijn hoofd om een sweet table te maken voor haar. Ik heb hier hele leuke dingen voorbij zien komen, maar echt heel veel mensen gaan er niet komen. Is het dan wel de moeite waard? Of hebben jullie leuke ideeën wat ik wel en niet kan maken? Sowieso wil ik een mooie taart maken en ik dacht zelf aan koekjes, cakepops en soepstengels gedoopt in chocolade, maar hebben jullie ook misschien tips voor hartige toevoegingen? en dan een beetje in de kleuren roze en wit?

Ik hoor het graag van jullie!

2

Re: Wat op een sweet table?

Ik lees even met je mee. Ons zoontje wordt over 2,5 maand een jaar en ik ben ook over een sweet table aan het denken / verzinnen.

Je vindt mijn taarten ook op Facebook: https://www.facebook.com/bakkriebels/
Wat meer lezen bij mijn baksels? http://bakkriebels.nl/

3

Re: Wat op een sweet table?

Qua hartige hapjes op een Dessert-Table is er redelijk wat keus.

Je kunt sowieso denken aan popcorn en deze dan zoet, zout en bijvoorbeeld kaneel of een andere smaak. Ik heb dat vorig jaar zomer op een Dessert-Table gemaakt in een toren van glas was erg leuk (klik hier voor de Dessert-Table van toen).

Wat ik zelf erg lekker vind zijn pizza-muffins en dan wel de mini vorm. Hapt lekker weg en iedereen is er dol op (hier het recept)

Kaaskoekjes zijn ook erg lekker en in verschillende vormen te maken zodat het past bij de Dessert-Table (klik hier voor het recept en hier heb ik ze in een vorm van een vlinder gemaakt, klik hier)

Je zou ook zalm-wraps kunnen maken dit is roze met enigszins wit. Google even op zalm-wraps en je komt verschillende recepten tegen.

En heb ook nog een aantal zoete recepten voor je:

Rocky Road Fudge doet het hier altijd goed alleen zou ik dan in jouw geval witte Rocky Road Fudge maken. Dus gewoon ipv pure chocolade, witte chocolade gebruiken (klik hier voor het recept)

En wat ik zelf altijd echt super lekker vind zijn donut-balletjes. En deze kan je zelf qua kleur makkelijk aanpassen door de kleur van de suiker (die je ook zelf maakt) (klik hier voor het recept)

En als je op mijn website even zoekt naar checklist voor een Dessert-Table, kom je een handige check-list tegen die misschien wel fijn is om te gebruiken.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn tips.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

4

Re: Wat op een sweet table?

Oh wat superleuk Marieke!!

Hier kan ik echt wat mee! Dankjewel!

5

Re: Wat op een sweet table?

http://www.mijnalbum.nl/Album=AO7WMYIO

Even kijken of het werkt.

Ik heb vorig jaar een roze witte sweet table gemaakt voor mijn dochter der 3e verjaardag.

Ik hoop dat de foto;s het doen, dan heb je een idee wat ik gedaan had.

succes.. t is erg leuk om te doen :)

6

Re: Wat op een sweet table?

Als je wat glazen potten vult met snoepjes heb je vulling op je tafel, maar dat kan weer terug in de kast na het feestje.

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Re: Wat op een sweet table?

Kaas schreef:

Oh wat superleuk Marieke!!

Hier kan ik echt wat mee! Dankjewel!

Graag gedaan en idd wat Miss Pebble zegt snoep in verschillende kleuren in mooie potten of vazen is ook een mooie opvulling voor de Dessert-Table.

Ik zou dit weekend mijn blog even in de gaten houden. Er komt nog een leuke Dessert-Table vol inspiratie op te staan die iemand naar mij stuurde.

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

8

Re: Wat op een sweet table?

Tuurlijk ook voor minder mensen! Dat is juist leuk, dan kun je alles mooi over verschillende schaaltjes verdelen.

Wat ik in ieder geval zelf niet zou doen is iets met slagroom, want als dat even staat wordt het toch minder.
Wat het bij mij altijd goed doet is nougat, mini appeltaartjes, mini cupcakes, bokkenpootjes, mergpijpjes en cake lollies.

Voor wat inspiratie voor ontwerpen kun je eens op mijn site kijken. Succes met de voorbereidingen en als je tips nodig hebt kun je me altijd mailen!

www.keukenprinses.com voor mijn bruidstaarten en Dessert Tables!
www.shopkeukenprinses.nl voor Dessert Table spullen!

9

Re: Wat op een sweet table?

Oh dames! wat hebben jullie allemaal leuke ideeën! ik weet gewoon niet waar ik beginnen moet! hahahaha.. het liefst zou ik nu al beginnen, maar het duurt nog 5 weken..

m'n vriend ziet me al bezig zijn, pffff!

10

Re: Wat op een sweet table?

Kaas schreef:

Oh dames! wat hebben jullie allemaal leuke ideeën! ik weet gewoon niet waar ik beginnen moet! hahahaha.. het liefst zou ik nu al beginnen, maar het duurt nog 5 weken..

m'n vriend ziet me al bezig zijn, pffff!

Ik zou als ik jou was toch al wel een klein beetje beginnen met uitzoeken wat je wilt qua decoratie en aankleding van de tafel. Ik begin zelf meestal een aantal weken van tevoren met het uitzoeken ervan en dingen ook al vast maken (zoals bijvoorbeeld papieren rozetten) En dan een aantal dagen ervoor begin ik met bakken.

Op tijd beginnen scheelt heel veel stress en dan is je Dessert-Table ook klaar als de visite komt, haha.

Succes ermee!

Groetjes Marieke

Voor creatieve ideeën en inspiratie kijk je op Gewoon Marieke & voor printables voor Dessert-Tables op Gewoon Marieke Printableshop.

11

Re: Wat op een sweet table?

Wat een geweldige informatie dames! Ik lees even mee (en sla ondertussen alle goede adviezen op) voor de 1e verjaardag van mijn zoontje eind mei  ;)
Het thema staat al even vast bij ons: Sesamstraat...
Nu zoveel mogelijk lekkere receptjes uittesten en aankleding bij elkaar zoeken! Zo leuk!

12

Re: Wat op een sweet table?

Nou, bedankt allemaal, het was een succes!

Marieke, bedankt voor je recepten! Zijn goed in de smaak gevallen!
Hier staat het resultaat: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2127435440