1

Onderwerp: Niet invriezen, niet in de koelkast... Hoe dan wel??

Hoi allemaal!

Ik zit weer eens in de knoop..
Voor zondag moet ik een stapeltaart maken.
De zijkant van de taart decoreer ik met royal icing.
Morgen heb ik niet veel tijd om te vullen en te decoreren dus wilde ik dat vandaag al gaan doen.

Mijn vraag is aangezien je ri niet in kan vriezen of in de koelkast bewaren: hoe houd ik mijn taart vers????? De vullingen moeten namelijk wel de koelkast in.

En: stel dat ik de taart zaterdag wel zou kunnen decoreren, hoe bewaar ik hem dan voor zondag?

Ik hoop dat jullie een antwoord hebben!!!
Bedankt alvast!

2

Re: Niet invriezen, niet in de koelkast... Hoe dan wel??

Of andere vullingen gebruiken of niet met ri versieren..........ik denk dat er weinig andere keuzes overblijven.

3

Re: Niet invriezen, niet in de koelkast... Hoe dan wel??

Ik vraag me ook af welke vulling niet in de koelkast bewaard kan worden voor 2 dgn ? Zelf vullingen met botercreme moet je toch ook in de koeling bewaren ? Een paar uren buiten gestaan kan het wel maar niet 2 dgn toch ? Of zie ik dat verkeerd ?

Re: Niet invriezen, niet in de koelkast... Hoe dan wel??

Ik zet zelf al mijn gevulde taarten in de koelkast, wil niet het risico lopen dat er iets bederft al was het maar doordat de omgevingstemperatuur nooit constant is. Dus ook de taarten met de botercreme gaan de koeling in. Een taart die twee dagen voor gebruik gevuld wordt zou ik dus al helemaal niet buiten de koeling bewaren, want dan zit er behoorlijk wat tijd tussen het tijdstip van maken en het tijdstip van consumptie. Ik weet dat hierover verschillende meningen bestaan, maar persoonlijk denk ik dat  twee dagen vantevoren vullen, los van hoe de taart bewaard wordt, de ( smaak) kwaliteit uberhaupt niet bevordert. Maar dat is een persoonlijke keuze.
In ieder geval is in jouw geval decoreren met RI wel een heel leuk idee, maar moeilijk realiseerbaar, vrees ik?

5

Re: Niet invriezen, niet in de koelkast... Hoe dan wel??

Ja denk het ook :( Nou. Moet ik morgen maar tijd maken voor het vullen en zondagochtend de taart decoreren,

Bedankt allemaal!

6

Re: Niet invriezen, niet in de koelkast... Hoe dan wel??

Voor een volgende keer (want ik denk dat je al aan het bakken bent geslagen :D ): een lekkere cake met noten/bananen/gedroogde vruchten, met jam/vlaaivulling/lemoncurd ertussen kan prima buiten de koelkast bewaard worden. Net als american buttercream.
Een koele plek is wel aan te bevelen, maar een koelkast is dan echt niet nodig.

Vergeet niet glycerine dor de RI te doen, anders sneuvelen er wat tanden zondag  ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

7

Re: Niet invriezen, niet in de koelkast... Hoe dan wel??

Nog meer keuze:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

8

Re: Niet invriezen, niet in de koelkast... Hoe dan wel??

Ik heb een vriendin die elke x een taart koopt en hem buiten de koelkast bewaard. 2/3 dagen met botercreme en zij vindt hem heerlijk!! Dus ja menigen verschillen.

Ik bewaar hem zelfoo, buiten de koelkast anders gaat ie zweten en plakken.

9

Re: Niet invriezen, niet in de koelkast... Hoe dan wel??

Ik moet zeggen dat ik een met bc gevulde taart ook lang uit de koeling houd (behalve 's nachts) maar ik vind 2-3 dagen ook erg lang. Zeker met warme dagen. Ik weet ook dat de marsepein/fondant laag ook goed beschermd, maar toch...