1

Onderwerp: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

Vorige maand waren we in een bakwinkel en zoonlief zag een voetbalblik om een voetbaltaart in te bakken. Bijna 17 euries... vind ik jammer om maar 1x te gebruiken, hij is niet echt een voetbalfan, geen lid van een voetbalclub maar vind voetballen wel cool  :D Hij juichte meteen: ik wil een voetbaltaart voor m'n verjaardag (over 4 mnd), ahhhhh mag het, mag het??? Nou ehhh, nee dus want zo'n bakblik is me echt te duur voor deze ene keer.

Ik heb 'n beetje gesnuffeld over het forum en kom op 2 ideeën (schrijf je dat zo?...): van ricecrispies met marshmallows een mal maken en deze bekleden of in een ronde ('k heb er een van plastic) kom een cake in repen leggen, zo vullen tot 't helemaal is opgevuld, storten en dan bekleden.
'k Heb nog geen ervaring. Wat raden jullie me aan?

Groetjes,
Leanne

2 Laatst bewerkt door miruna (11-02-2013 17:56)

Re: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

Een RVS Schaal kopen bij de Ikea of Action is misschien een optie voor jou...
Jouw optie met een plastic kommetje is natuurlijk ook mogelijk...

Miruna's Cakes te Helmond

3

Re: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

Kun je in een rvs-schaal gewoon bakken dan? Ik dacht dat je daarvoor een speciale bakvorm moest hebben.

Groetjes,
Leanne

4

Re: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

Ik vind zelf de taart het mooiste rond worden als je de repentechniek in een ronde plastic kom gebruikt. Als je een rond biscuit bakt en daarna gaat vullen, wordt je ronding hoger door het vullen. Snap je? Dus ik zou geen vorm kopen, maar gewoon diegene gebruiken die je hebt. Ik maak de kom altijd nat voordat ik hem met huishoudfolie bekleed, dan plakt het een beetje en kun je de vorm goed bekleden met de folie. Maar ja... ik heb dan ook echt een hekel aan dat folie.

Tieneke

5

Re: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

ik gebruik voor ronde vormen gewoon de RVS blanda schaal van ikea, daar kan je makkelijk in bakken! en dan meerdere hele dunne laagjes vullen zodat t zijn vorm niet verliest

6

Re: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

een aardewerk of glazen schaal die in de oven kan kun je ook gebruiken.

Met vriendelijke groet
Jolanda

7

Re: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

Ik gebruik de blanda van de Ikea, heel tevreden over  :D  En kan gewoon in de oven.

A wonderfull hobby!
http://www.stephcakes.nl

8

Re: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

Ik heb die baltaart vorm wel (was cadeautje) maar heb er tot nu toe alleen maar halve balletjes/boltaartjes meegemaakt, en ik ben er heel blij mee!

Ontzettend bedankt voor alle inspiratie!

9

Re: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

Bedankt voor jullie antwoorden!
Nu kan ik weer verder met erover nadenken, ik stagneerde een beetje  :D

Groetjes,
Leanne

10 Laatst bewerkt door Pietje (12-02-2013 09:16)

Re: Hoe voetbaltaart maken zonder ronde bakvorm?

Hey heb zelf een voetbal  taart gemaakt van plakken cake en dat in een ronde schaal gedaan. Zal denk dat ik heb hier ook heb geplaatst.  Ik ga even zoeken voor je.

Je kan via mijn profiel naar mijn berichten gaan. Heb gelukkig niet zelf veel berichtjes aangemaakt en daar staat dan een spoedtaart in...

Succes :thumb: