1

Onderwerp: Bakammonium ???

Ik heb een mix voor eierkoeken, maar nu staat erbij dat ik ook bakammonuim moet hebben. Dit gevraagd bij de Plus maar zei hadden daar nog nooit van gehoord.

Weet iemand hier wat het is, en waar ik het kan kopen?

2

Re: Bakammonium ???

Is gewoon verkrijgbaar in de webshop
http://www.deleukstetaartenshop.nl/ingr … -5100.html

3

Re: Bakammonium ???

kun je het ook bij de bakker krijgen? of ergens anders

4

Re: Bakammonium ???

Niet dat ik weet iig...Ik lees mee of andere mensen goede ideeen hebben

5

Re: Bakammonium ???

Bakkers hebben dat wel anders kunnen ze geen eierkoeken maken :)

6

Re: Bakammonium ???

maar verkopen ze het ook?

7

Re: Bakammonium ???

ikzelf heb maar 6 gram nodig, en in zo'n potje zit 80 gram, tja das dan weer teveel

8

Re: Bakammonium ???

Gewoon vragen, de ene bakker doet het wel, de ander niet.

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

9 Laatst bewerkt door Katja1604 (18-12-2012 12:50)

Re: Bakammonium ???

1 keer vragen, lijkt mij genoeg!

If you're lucky enough to be different, don't ever change!
Groetjes, Katja

10

Re: Bakammonium ???

Ik heb een pot staan, wil je best wat opsturen! Stuur me maar een priveberichtje als ik je op weg kan helpen!

11

Re: Bakammonium ???

Brwie
ik heb je gemaild, laat ma ff weten of je hem binnen hebt. Want het lijkt wel alsof de mailtjes soms niet aankomen

12

Re: Bakammonium ???

Andere naam voor bakamonium is natrium bi carbonaat,of dubbelkoolzure soda.heb het gekocht in hoofddorp bij zo,n ouderwetse apotheek waar je het per 5 gram kan kopen,en verpakt zit in een soort papieren envelop

13

Re: Bakammonium ???

Ik zal zo mijn mail even checken!

In reactie op het berichtje van Dano76: bakamonium is zeker NIET hetzelfde als natriumbicarbonaat / zuiveringszout / dubbelkoolzure soda. Ik heb de vreemde tic om aan alles te ruiken voor ik het gebruik ( :+ ). Bij bakamonium niet doen... Daar krijg je flink hoofdpijn van, haha! Ik dacht namelijk ook dat het hetzelfde was als zuiveringszout, maar na een keer snuffelen wist ik meteen dat dat niet het geval was  :D

14

Re: Bakammonium ???

Ik heb je mail gehad en gereageerd

15

Re: Bakammonium ???

Ik heb je mail gehad en gereageerd

16

Re: Bakammonium ???

chan1985 schreef:

Ik heb een mix voor eierkoeken, maar nu staat erbij dat ik ook bakammonuim moet hebben. Dit gevraagd bij de Plus maar zei hadden daar nog nooit van gehoord.

Weet iemand hier wat het is, en waar ik het kan kopen?

Mag ik vragen waar je de mix voor eierkoeken hebt gehaald?? Lijkt me ook wel leuk om dat eens een keer te bakken. :)

17

Re: Bakammonium ???

Pandora
ik heb het toen bij een kraampje op de taart&trends beurs in apeldoorn gekocht.
Weet niet meer hoe zij heette maar ze stonden achteraan met nog vele andere mixen voor vanalles en nog wat.

Op de verpakking staat wel Custers
O en een site zelfbakken.nl]

Brwie
Ik heb geen mail binnen gekregen.
Hier nog eens mijn mailadres: chantal_van_boven@hotmail.com

18

Re: Bakammonium ???

ik kom trouwens uit op debakwinkel.nl

edit: 2 links bewerkt, graag de regels in de gaten houden (karin09)

19

Re: Bakammonium ???

Dano76 schreef:

Andere naam voor bakamonium is natrium bi carbonaat,of dubbelkoolzure soda.heb het gekocht in hoofddorp bij zo,n ouderwetse apotheek waar je het per 5 gram kan kopen,en verpakt zit in een soort papieren envelop

Is absoluut niet hetzelfde!

20

Re: Bakammonium ???

Chantal, voor de zekerheid doe ik het even dubbel... Heb het naar je opgestuurd! Succes met bakken!

21

Re: Bakammonium ???

las je mailtje al, ik w8 af

22

Re: Bakammonium ???

misschien is het niet hetzelfde,maar je kan het gewoon gebruiken(natriumbicarbonaat)het is een rijsmiddel en dat gebruikten we in de banketbakkerij en op de bakkersschool altijd.
gr

23

Re: Bakammonium ???

Ja het is n rijsmiddel maar aangezien eierkoeken naar de zijkant moeten rijzen ipv omhoog kan je beter ammonium gebruiken.

24

Re: Bakammonium ???

Brwie
ik heb het nog niet binnen

25

Re: Bakammonium ???

etmc schreef:

Ja het is n rijsmiddel maar aangezien eierkoeken naar de zijkant moeten rijzen ipv omhoog kan je beter ammonium gebruiken.


Kijk dat zijn verschillen :D
Heb je gelijk een lekker eierkoeken recept  :cool: , heb ik nog nooit zelf gemaakt.

Ik bak en kook, gluten en tarwevrij