1

Onderwerp: Met zijn allen bakken voor Serious Request 2012!!

Een tijdje geleden heeft Janneke (JannekeH) een topic bij 'bakken voor anderen' geopend waar zij graag iets wou organiseren voor 3fm serious request.
Door middel van bijvoorbeeld bakken van koekjes, cakepops of cupcakes.

Beetje bij beetje kwamen de ideeën naar voren en Daniela (Daan77) en ik leek het wel een erg leuk idee om met een flink aantal meiden 1 dag in Enschede aanwezig te zijn om al ons zelfgemaakte lekkers te verkopen aan de mensen rondom het Glazen Huis.
Als we willen dat ze daar niet om ons heen kunnen, moeten we uiteraard wel met een leuke en grote groep daar aanwezig zijn.

Als we bijvoorbeeld allemaal 20 stuks maken van een lekkernij naar keuze en deze misschien dan ook allemaal met hetzelfde thema (strijd tegen babysterfte) afmaken dan komen we denk ik met zijn allen al heel ver! Gewoon door het publiek heen lopen met bijvoorbeeld zo een houten bak die je met banden rond je schouders kan vastmaken.

De dj's Giel Beelen, Gerard Ekdom en Michiel Veenstra zitten dit jaar in het Glazen Huis om voor het Rode Kruis aandacht te vragen die zich inzetten tegen babysterfte. Hiervoor maken ze met zijn 3-tjes non-stop radio van  18   tot en met 24 december en dat allemaal zonder eten!

Ruim 5,5 miljoen baby’s sterven elk jaar binnen een maand na de geboorte of voor en tijdens de bevalling. Babysterfte is een stille ramp die zich elke 6 seconden voltrekt. Oorzaak is het ontbreken van goede medische zorg en begeleiding.

Dus bij deze:
Wie lijkt het leuk om dit geweldige doel te helpen steunen met dat waar we met zijn allen zo goed in zijn!! 
Zet als je graag mee wilt helpen ook een voorkeursdag erbij wanneer je de hele dag beschikbaar bent om in Enschede te zijn!
En als er nog tips en ideeën zijn, horen we dit ook graag!!

Live te life you love, love the life you live!!!
www.linseysbakery.nl

2

Re: Met zijn allen bakken voor Serious Request 2012!!

Goed initiatief :thumb: zou graag meedoen. Maar moet van 18 tm 24 december werken dan 1 dag vrij en weer werken. Helaas dat wordt hem niet dit jaar.
Ga jullie wel volgen op tv uiteraard.

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

3

Prima verwoord zo. Ik hoop dat er een aantal meiden (eigenlijk hoop ik op veel meiden) zijn die mee willen helpen.
Het ligt er uiteraard wel aan wanneer of ik zelf mee kan doen, maar ik ga mijn best doen.

4

Heel leuk idee, maar misschien wel de moeite waard om uit te zoeken of dit mag. Dit i.v.m. de regelgeving betreffende de verkoop van etenswaren.

5

daar heb je wel een punt.....

6

Ik ben nu een formulier aan het invullen op de website van enschede speciaal voor de 3fm actie.
Hierin zet ik dat ik via de super druk bezochte website deleukstetaarten.nl met mega veel leden ik persoonlijk (dus niet deleukstetaarten.nl) een topic heb gestart onder de leden.
En leg ik uit wat de bedoeling is.
Als zij dit goedkeuren kunnen we een vergunning krijgen.....
Anders moeten we het ben ik bang anders gaan aanpakken  :mad:

www.linseysbakery.nl

7

Mooi als het goed gekeurd wordt dan kunnen we ook een actie site gaan openen.
Ik heb er al 1 voor mijn eigen actie, koekjes verkopen onder familie, vrienden, collega's enz.

http://www.kominactie.nl/koekiesvoorbabies

8 Laatst bewerkt door jessicao (14-11-2012 07:36)

En als je een vergunning krijgt en een site hebt, neem contact op met de twentsche courant Tubantia. Er staan nu nml al steeds acties in die al lopen voor het glazenhuis. 
     ( http://www.tctubantia.nl/glazenhuis ).

Ik volg even om te kijken hoe en wat, ik doe graag mee als het kan

Van Cindy , workshopruimte en taart(web)winkel in etten-leur, kom gezellig eens langs.

10

Hee, leuk dat je het nogmaals oppakt! :thumb:

Als je het allemaal rond krijgt ben ik zeker van de partij!
Hopen dat we dat dan snel weten, want we hebben natuurlijk nog maar een paar weken om dingetjes te regelen.

Hoeveel mensen doen er nu zeker mee?

11

Hee, leuk dat je het nogmaals oppakt! :thumb:

Als je het allemaal rond krijgt ben ik zeker van de partij!
Hopen dat we dat dan snel weten, want we hebben natuurlijk nog maar een paar weken om dingetjes te regelen.

Hoeveel mensen doen er nu zeker mee?

12

Ik denk dat eerst duidelijk moet zijn wat er mag. Mag je wel etenswaren daar verkopen of niet.
Als Linseyyy reactie terug heeft dan kunnen we denken pas concreet dingen gaan plannen.

13

Als ik een reactie krijg dan zet ik het hier meteen neer!
Ik hoop echt dat het goed gekeurd word!

www.linseysbakery.nl

14

zou wel heel gaaf zijn. Misschien handig om tegen die tijd een nieuw topic te openen of de titel laten veranderen. Dan krijg je denk ik meer reacties.

15

hele leuke actie. Ik ben zelf nu bezig met 800 cupcakes maken. Die gaan de kinderen op basisschool talentrijk in Nijverdal allemaal versieren en dan verkopen. en de opbrengst gaat natuurlijk naar serious request

16

En al wat gehoord?
Heb vandaag mijn eerste koekjes voor de buurt, familie, vrienden, collega's gebakken en morgen worden ze gedecoreerd als voorbeeld. Volgende week ga ik echt beginnen met mijn actie.

17

Nee, helaas nog niks gehoord!!  :s

www.linseysbakery.nl

18

En nog niets gehoord?

19

Nope, maar ik denk ook niet dat de Ambtenaren in Enschede in het weekend werken  ;)
Ik wacht maandag nog maar even af en anders gaat er gewoon nog een mailtje naartoe!

www.linseysbakery.nl

20

Ja eindelijk heb ik bericht vanuit Enschede gehad!
Door de hele stad heen mogen er lekkernijen verkocht worden, behalve op het plein zelf. Dit in verband met de horeca die daar op het plein zelf zit.
Ze willen wel graag weten op welke dag we daar dan willen rondlopen.... Dus nu kunnen we plannen maken!!

Laten we zeggen dat we ongeveer 20 stuks lekkers per persoon maken.
Dit kunnen cupcakes, koekjes, cakepops of misschien wel andere lekkernijen zijn.
We verkopen ze daar aan het rondlopende publiek waarbij duidelijk word gemaakt dat het opgehaalde geld allemaal naar "het glazen huis" gaat.

- Wie wilt er met een grote groep meiden, zelfgemaakt lekkers in Enschede verkopen ten behoeve van 3fm Serious Request?

- Zo ja, op welke dag zou dat het beste voor jou uitkomen?
Dit kan tussen 18 en 24 december.

Geef jullie hieronder op en laten we zorgen dat we daar met een leuke, grote groep meiden vertegenwoordigd zijn!!!

www.linseysbakery.nl

21

Wat gaaf, alleen heb ik nu een probleem. Kijkend in mijn agenda heb ik die week nauwelijks tijd. Misschien zou ik zaterdagmiddag kunnen, maar dat moet ik eerst overleggen hier.
Andere dagen kan ik helaas niet.

22

Wat een supertof initiatief! Ik ga zeker nadenken erover om mee te doen, ligt er een beetje aan wanneer ik moet werken. Wanneer willen jullie het uiterlijk weten?

En misschien ook leuk/handig om met andere baksters af te spreken die uit dezelfde buurt komen, om er gezamelijk heen te gaan? :)

23

Goed initiatief! Lijkt me leuk! Als ik tegen die tijd nog steeds geen baan heb, ben ik van de partij. Mogen het dan ook cupcakes zijn? :D

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje

24

Nikkiiieee schreef:

Wat een supertof initiatief! Ik ga zeker nadenken erover om mee te doen, ligt er een beetje aan wanneer ik moet werken. Wanneer willen jullie het uiterlijk weten?

En misschien ook leuk/handig om met andere baksters af te spreken die uit dezelfde buurt komen, om er gezamelijk heen te gaan? :)

Het liefst zo snel mogelijk zodat we een dag hebben waarop iedereen een plekje vrij kan houden!
Zaterdag 22 december is denk ik wel een leuke dag, omdat er dan meestal wel veel volk rond loopt.

Dus mede baksters, wie helpen er mee om met een superploeg daar rond te lopen en te verkopen!?!?!

www.linseysbakery.nl

25

Nou, ikke dus!  :+

Kaasblogjes: Licht verteerbaar leesvoer, lekker voor bij de borrel of als tussendoortje. Check www.facebook.com/kaasblogje